Alla inlägg under december 2008

Av anette wallin - 26 december 2008 22:57

BUH!

HA!

nu trodde ni i alla fall va?

men det var jääävligt nära denna gång!

Blodförgiftning i hela hyddan! det kan innebära mycket mer än om flera av er skulle ha det samtidigt!

är det någon som haft det? som förstår mej? (jag menar inte nåt litet jävla finger eller tå eller så)

jag kan förklara....

när jag kom ner på läkarstationen på den tiden jag fått (fast jag sa att det är jävligt bråttom nu...)kl. 10.30 hade jag ,trots feber nedsättande 40,2 i feber....

då tycker jag ändå att dom behöver inte ens bry sej om febern eftersom det inte var ngt problem jämfört ,med den smärta jag hade i stort sätt hela vänster sida av bålen......

efter provtagningar fick jag äntligen träffa doktorn, hon som skulle ta hål på böldjäveln som jag och en vän redan tagit hål på på fredagen (det var då febern slog till)

och som skulle ge mej dom där smarriga pillren som gör att man kan jobba ett par dagar trots feber och värk (jag skulle ju ha semester sedan)

hon säger bara (antagligen efter att ha sett provsvaren) att nej nettan,du skall inte åka och jobba du ska åka till sjukhuset med ambulans....

nej men det kan inte jag förstår du!

jo jag förstår säger hon, jag förstår att du MÅSTE åka ambulans du skall inte jobba.... då kommer ju tårarna förståss,jag har ju förfan fullbokat!!! förstår du inte svenska????? (är du från norrköping eller?)

då tror ju förståss doktorn att jag är rädd..... ingen panik anette ingen panik vill du ringa en vän? ??????? en vän??!!?? NÄ jag tar hellre en livlina bitch! tydligen fick jag 50/50 för ambulansen kom dom berättade att det faktiskt va kritiskt och att det bara var att åka med..... ok.

slutdiskuterat


jag har aldrig åkt ambulans förr, märkte på en gång små detaljer som måste ändras!

det finns många fack och hyllor men inte så mycket att fylla dom med...

jag tycker att en liten mini bar skulle vara på plats, belysningen är redan ganska cooosie.

en liten smink spegel och det nödvändigaste i make up väg i svarta och koppar toner.

deo,bodylotion med fräsch doft (man får ju inte ha parfym)

gärna en spray samt några hårspännen så man får i hop en slarvig svinrygg i alla fall.....

FAST....

i dags läge saknas ju dessa grejer.....

jag behöver inte ens beskriva va?....

om vi säger så här:

jag vet i alla fall nu ett sätt att göra dreadlocks utan att behöva slita ut sej flera timmar på salong!

tvätta, kamma ej, sätt på en mössa,låt sitta till kirurg byter ut mot grön bad mössa,byt till baka till stickad ytterliggare några timmar....

mkt enkelt!

Sjukhuset däremot har tänkt till lite mer än sina kollegor på ambulansen.

jag han ju tänka till på resan ner trots den höga temperaturen i min hjärna....

kom på att jag hade ju inte rakat mej varken här eller där eller på benen....

ingen fara.....jag fick nya kläder när jag lämnat infektionavdelningen.....

på kirurgavdelningen fick man ha trosor större änmina leggings.... i vid och härlig modell! alltså ingen mening att ansa bikinilinjen.... till det ett par lår

långa strumpor som gjorde att benvaxning känns onödig därtill en klänning som öppnas i ryggen och det är inte förrän man somnat in och det man inte minns har ju aldrig hänt eller hur?????


Den smärtan jag har genom lidigt nu, den går inte att beskriva. det känns som om man blivit knivhuggen(skulle jag tro) och sedan överkörd av ett tåg men överlevt....

jag har ett 5cm stort öppet sår under vänster arm,ur det fullkomligt väller det ut var. Dessutom är jag svälld och röd/blå i stort sett hela vänster sida,både fram och bak, inkl hela vänster arm......

känns om en brutal träningsvärk OCH blåmärke överallt....


men det skall bli bra sa dom....

jag fick bla. 3 omgångar  med penicillin direkt in i blodet och det skall ju göra susen!

de starka verktabletter jag har (tradolan,alvedon 1gr,voltaren) vette fan om dom hjälper men vem vågar sluta?

jo jag skall det snart för det är ju kalas på g.......

då MÅSTE man ju vara med!...

fortsättning följer nu är jag trött! men ni vet ju var jag hållit hus iaf!

hoppas ni hade en bra jul, min kunde varit bättre.... och sämre.

höres!



Av anette wallin - 19 december 2008 09:29

99 mms nastanenvanligfrisor

Av anette wallin - 19 december 2008 09:13

Surt väder forfarande.....

Halt som fan....

ännu mera prickar på junior.......

finnen gör ondare.....          MEN

DET ÄR FREDAG!


kommer iväg skaplig tid till stugan hoppas jag, nu är det speed inredning som gäller!

vet ännu inte riktigt hur jag skall trolla fram extra timmar för elektriker och rörkrökare eftersom dom påstår att dom har fullt före jul.....HA! dont mess with a chick with a pimp! (alltså finne,inte hallick.....)


Tydligen har jag fått leverans av köksbord,stolar och tvbord....

VAD ÄR DET MED FRAKT FÖRETAGEN EGENTLIGEN????????

varför dumpar dom bara av grejerna??? fel att ringa och säga till!

denna gång var det schenker.....

tur som en tok så kom min farbror dit,(skulle tömma släpet jag fyllt med dynga..)

så han bar in alltihopa... starke man!(it runs in the family ....)

Jag antar att det knappt går att komma in i hyddan nu pga av allt som levrerats på ett eller annat sätt ...

skönt ändå att allt finns på plats, hade ändå önskat att dom dumpat av en hantverkare också... skall ta svängen förbi turist infon och kolla om det står någon där.....

ha en underbar helg! gör inget om ni köper klappar till mej! ;0)

sulan sa att han ville va tomte i år....



Av anette wallin - 18 december 2008 16:42

fullt ös på salongen,mycket löshårs sättningar nu....

det är skönt att det lugna tempot på jobbet ökat i takt, även om det inte alls är som det brukar....


juniors prickar har ökat i antal men han ser ut att må helt ok.


håller på med lite  "lära känna dom andra gästerna på festen frågor" det är skit kul! skönt att höra att jag inte är den enda som gör knäppa saker ....


har fått "kallelse" till nästa Paul Mitchell jobb,  i zurich. tyvärr missar jag ju en gigantisk och säkert ur rolig 40 års fest i 50 tals stil (jag som hade bestämt vad jag skulle ha på mej och allt....) jag får försöka få till det på bästa sätt (fira henne en annan dag, hon lär ju ha fullt upp ändå på festen och inte sakna ihjäl sej efter mej.....)

vi hörs!

Av anette wallin - 18 december 2008 09:41

Turen följer mej!

upptäckte just att junior som varit hemma från skolan i går och i dag pga. feber, har vattkoppor!!!

trodde han haft det.undra vad det var han hade då den gången......?

japp. men då lär man, eller rättare sagt pappan, slippa åka till stugan och skruva kök då...... tur! ;0)

Av anette wallin - 18 december 2008 08:51

Hur skall jag bli av med finnen?

inte den på jobbet, utan den under armen....

När över går en finne till en böld? och till vilken jävla nytta finns dom överhuvudtaget???

har nu haft ont i armhålan i en vecka och det som finns där är väldigt ömt rött och irriterat (fast jag är ännu mer irriterad på den...)

stor som en pingis boll och helt jävla dum i huvet!(om den har nåt....)

Jag är tjurig av naturen och kommer inte att ge mej.. det finns bara plats för EN i min kropp!

 men där har ni förklaringen (efterom det KAN se ut som om åtminstonde två normalstora skulle fått plats....)

Jag bär alltså omkring på en finne också........

Ha en bra dag! ma råkes!;0)

ps) i går smörjde jag in hela armhålan med voltaren! det är ju både smärtlindrande och infektions hämmande! smart tyckte jag... men hjälpte föga....

har du nåt bättre förslag? (ds.



Av anette wallin - 17 december 2008 20:44

Nu så!

nu är det nog klart!(fast det säger man ju jämt....)

jag köpte samma sak till allihopa! ha ha ha nåt som jag själv ville ha! kan man vara mer tydlig än så?


än har inte köksbord och stolar kommit hoppas det inte är tommy som ska köra dit dom,isf kanske dom redan är i vemdalen... måste be farsan att åka förbi turist informationen och se om dom står där.....;0)


jag tittar på charter medan jag bloggar.... fy fan så sjukt! norskar är ett strå (ellertvå) värre än svenskar verkligen... men sjukt kul att titta på!

man blir faktiskt sugen att åka utomlands.....

jag behöver en fest! tur det kommer en snart!  Ha de!

Av anette wallin - 17 december 2008 08:46

I går var jag med om ngt annorlunda..... jag fick leverans av DHL.

inte som det var avtalat mellan 10-14 för dom ringde och sa att bilen var trasig så jag skulle få varorna först i dag.

Nej vid 19.20 pratade jag med min kollega som fortfarande var kvar på jobbet,hon undrade om man ringt till mej ang soffan    ????? eh??? soffan?

En gubbe hade nämligen ringt salongen då för en stund sedan och sagt att: -ska jag lämna av soffan nu när jag ändå är i vemdalen?

Kollegan stog som ett frågetecken? Soffan? (han hade ju inte presenterat sej heller )

-Ja, vart har jag kommit då? säger han

-Ja, till Ånge

- är det Anette?

-ja. (och hon ljög ju inte heller kan man ju säga.....)

Hon insåg att det var mej han var ute efter och gav honom mitt mobilnummer (som fö. DHL fick för att ringa på den telefonen när paketet var framme....)


ingen ringde.............


jag funderade i alla fall på vad det var för pajjas som for omkring med en soffa i fjällvärden på kvällskvisten.... som han dessutom ville bli av med...

JAG väntar ju på ett kök i alla fall,(ok en soffa också)


Vid 22 tiden ringer min far..(som nuförtiden också tjänstgör som snickare,elektriker,rörkrökare,snöskottare,skorste
ns fejare,transportör, mm mm)

-Du har fått din soffa!

-????va???   ....   ok....?

-någon hade ringtill pappa och sagt att den stog vid turistinfon nere i byn,och det stog mitt namn på

-ska den till dej? undrade då denna person.

-eh.. nja den ska väl till hennes stuga

-jaha men han har åkt nu(DHL) och han hade aldrig tagit sej upp dit...

det är NU man börjar fundera vad dom där nästan 2000kr för frakten till stugan har för funktion?


Pappa hade ingen släpvagn eftersom hans dotter packat den full med skit som skall på soptippen

men han löste problemet och skottade fram en annan släpvagn...

fick hjälp av någon att lasta på soffan och drog upp den till stugan, backade in släpet mot farstu kvisten och drog in soffan,själv...


När jag var liten sa man ju:

-min pappa är mycke starkare än din!

nu är det faktiskt så här att:

-min pappa faktiskt ÄR stark!(säkert starkare än din!)

sedan åkte han hem för att ringa och berätta...

jag låg ju på soffan fullt tillfredställd efter en riktig omgång choklad

(det är såå lätt att bygga stuga i bland....)

jag fick höra hela historien och blev än mer förvirrad..

Ja ha men var är köket då?


en timme senare ringer min mobil då var ju klockan närmare 23....

-tjenare!

-heeej? ? ?

-jag har ju lämnat soffan nu.....

-ja, jag hörde det.(ville mest bara fråga,vem fan är du?) och som på beställning:

-det är Tommy på DHL.

-JAHA! Tommy! ja ja......  ? ? ? ??????

ock så berättade jag för honom hela historien (som om han inte visste den....)

-ja just  det, grejen är den att.... va fan..... det var ju mer saker.....

-ja! jag skall ju ha ett kök också!

-ja alltså det är 200kg på en pall ,hur gör vi nu?

-VI?????? Vilka vi? jag har ju fortfarande betalat för leverans och jag ligger på soffan i Ånge!...

han hade vänt lastbilen och var nu på väg tillbaka till vemdalen.....

-jag kan ju inte åka till stugan för jag har så dåliga däck....

-men lämna av det hos pappa då... (så får vi väl likförbannat köra upp det till stugan själva)

vid 24.30 ringer pappa igen.....

-nu är allt inplockat i stugan (200kg! min starka pappa!.....)

MEN!

det var skadat gods........

godnatt! ville jag bara säga!


så nu skall jag kavla upp ärmarna och ringa DHL......

vi hörs!






Ovido - Quiz & Flashcards