Alla inlägg under januari 2009

Av anette wallin - 30 januari 2009 23:45

Ja så begav vi oss mot staden den större sonen och jag, för att se Hedbergska gymnasium (estetprogrammet) vårshow,Min kära svärdotter är med och det var inte lite heller!

En super fin duett,bakgrundskör i flera nummer samt karl med jätte mustach! DU VAR JÄTTE DUKTIG!!!!

Vilket arbete dom lagt ner alla elever,man blir avis och känner att man vill gå i gymnasiet igen!

Nä, nu skall jag hoppa i säng har ställt klockan på 05.30

Vi skall ju på pungkulssafari jag,sulan å Erik i morron..... natti natti!

Av anette wallin - 30 januari 2009 09:32

F' låt...

jag försökte fuska åt fel håll.......

83,5 stog ju vågen på.....  häpp!

Av anette wallin - 30 januari 2009 08:49

-15 grader....  brrrr......

På med fleece västen ut o promenera, faan vad jag önskade att jag hade mindre kinder! då skulle det inte vara så mycket man frös om sådana här dagar......


frulle å tidningar, Min kära svärdotter har gjort det igen! skrivit en krönika som berör och som jag hoppas många föräldrar läser,och sträcker på sej lite extra (hon är så förståndig Kära Emmi) jag hoppas också att de föräldrar som tyvärr säkert inte ens "orkar" läsa de ungas sidor i ST ändå gör det denna gång för dom behöver den kängan dom får där! HA!! ta å tänk till lite!


Ni som spänt väntat hela natten... som knappt kunnat sova.... ni som haft en liten fjäril i magen, som när man väntar natten före julafton....

ni som klev upp extra tidigt i morse och kollade min blogg för att se...


Jo, jag har satt i nya batterier nu.......!

och jo, jag vägde mej i morse.

84,5! det är ju 2,5 vecka kvar och nu går det ju inte att skylla på dåliga batterier, så.... NU! upp till bevis! funkar dom eller inte??? de små gröna.

jag lovar att följa upp mitt uppdrag! och skulle det verkligen fungera så lovar jag att berätta vart ni kan köpa dom!:0)


nä nu kallar duschen och jobbet! inga sjuka barn i dag så jag börjar kl.10

höres! och du ha en underbar  helg!

Av anette wallin - 29 januari 2009 22:17

junior är hängig.... sambo får jobba en stund på morgonen sedan måste jag gå på jobbet...

Har första kund 11.30 tur sådana här gånger....


kommer därifrån vid 16.30 köper nya batterier till vågen! så i morgon skall man se.... he! he! he! det finns fortfarande inget tillstymmelse till pirr i kroppen o knoppen ej heller hjärtklappning eller andra vanliga symtom på dessa gröna, sköna kapslar.... så... ja vi får se....


På konsum en sväng, makaroner o korv..... snabbt och populärt, vad annars?


Möte på brukshundsklubben ang utställningen.. det är en del jobb....

kommer hem vid 21, sulan har pipit hela tiden sambo undrar han  är nödig eller saknar han mej bara?

jag har ju hunnit ta av mej täck byxor skor och jacka innan han sagt nåt, så jag tar på allt igen för att se efter om det kanske är det förstnämnda....

tycker att det får vara kvälls rundan (fast oftast blir de mellan 01-02 tiden eftersom jag nästan alltid somnar på soffan  och vaknar till vid den tiden....)

sätter mej en stund vi datorn och sulan bara piper o piper... nu kan han inte vara nödig, och jag sitter ju här......

löptikar hos grannen kanske.... jobbigt om han är en sådan hane:0(

haft en förr, han åt inte på en månad och pep,pep,pep hela nätterna!

nja, den som lever får se!


jag är hungrig.... skulle ha lagt mej på soffan och sovit på en gång jag kom in!


jag o kollega funderar på att fara på frisör mässan i jönköping ändå.....

tänk om man missar nåt!?! hm.... få se om vi bokar i morgon...


jag har bokat flyg till Göteborg i feb. skyways åker direkt från sundsvall.

Kalas! tyvärr blir det några timmar över innan flyget går hem,kanske kollar om Lisa har lust att ta en fika på stan, det var ju inte i går Berglund, eller hur???;0)


i morgon skall son modell större och jag till sundsvall på vårshow på hedbergska! hans flickvän är med och det vill vi ju se! Lycka till Emmi!!! ;0)


På lördag blir det pungkulssafari!    god natt!..................


Av anette wallin - 28 januari 2009 09:02

En morgon som många andra.... härligt väder och en uppfriskande morgon promenad...

hårdmacka,ägg, en kopp te och tidningarna, en perfekt start på morgonen!


har några sjuka journaler åt er i dag igen! :0)  lite längre ner......


i dag bjuder dagen på överfull bokning på salongen, hellre det.....

älskar att jobba!


hade behövt dra ett varv med damsugaren innan jag går så jag kan inte sitta här längre.... ni får fnissa åt detta så länge... håll till godo!


-patienten jobbar som elektriker, inga kända proppar i släkten....

-patienten har varit deprimerad sedan hon började träffa mej 1989.....

-patienten har varit placerad på ett hunddagis i Gävle, med stöd av socialtjänsten......

-patienten hör mkt dåligt, faktum är att hon inte har någon hörsel alls på vänster öga.......


också har dom varit i min journal och rotat igen.....


-patienten ligger på britsen som en strandad val......(måste varit från narkosavdelningen....)

 ha en bra dag! tjillevippen!




Av anette wallin - 27 januari 2009 22:49

fasiken jag har inte hunnit sätta in helgens bilder! inte nu heller....

i dag har det varit som vanligt....

gått till jobbet fått en avbokning på 2 timmar pga sjukdom..... fan va sjuka alla är.... (kaxigt va???:0)


fått ett PM jobb i Göteborg i februari spännande att se  vad det är....


konsum färdig kyckling,fritids,hem koka ris värma kyckling duka,hjälpa till m. läxor, få i juniorerna middag och sedan iväg på ABF middag!

jo du det får man gå på om man är cirkel ledare!

behöver jag nämna att jag var årets cirkel ledare 2007? HA HA HA!!! en dold talang! men nyttig att bära med sej!


tog ut jyckarna på en gång jag kom hem vid 22 så nu har jag landat i soffan med min nya vän (Dell) i knät.

sambo tittar på film orkar inte försöka fatta samanhanget tror att jag skall lägga omkull mej i soffan och blunda.......zzzzzzzzzzzzzzzzz

Av anette wallin - 26 januari 2009 08:57

Japp då var det slut på helgen! måndag och en ny vecka! inga problem nya utmaningar!

Helgen har varit alldeles lagomt slappt sovit som en häst på nätterna (så nu har dom gröna pillrerna slutat verka helt.... ska skaffa batterier till vågen innan jag säger sista ordet om dom....)

Denna vecka ser ut som vilken annan vecka som helst, fullbokad.....


Jag fick ta en civilicerad promenad i morse det har snöat som fan och jag väntar ett par dagar (så någon annan hinner trampa upp lite stigar) innan jag beger mej ut i skogen.

Bra träning för tuwa! i skogen möter vi ju aldrig några hundar......

fattar inte att hon skall vara så jävla burdus och "på"... tur att hon är snäll!


Det vart lite "meka" i stugan, det kom kakel på plats i köket, jag skall bara sätta på fog nästa gång jag kommer dit. blankt å fint vart det!

en bänk under tv'n och klädhängare till hallen kom också på plats.

ett par hyllor i "kabyssen" så jag kunde städa upp där ordentligt så fick jag ju packa upp det jag köpt på ikea också! kul!!!

någon elektriker fick jag inte tag på.....


nästa gång jag skall dit kommer Ucca och vonkan med en riktig tjej helg!

lång fillingar, raggsockar, rödtjut och ansiktsmask heeela helgen!

först skall jag till "pungkuls" tanten..... men helgen efter det!

skall sätta in lite bilder på köket i kväll när jag får hjälp!       har´e!

Av anette wallin - 23 januari 2009 08:57

shit då var det fredag igen! tyckte nyss jag var på väg till sundsvall för SPA kväll.....

jag åker till mitt alldeles eget SPA i kväll, STUGAN!

Jag längtar! har inte varit där sedan nyårs helgen  och inser att jag för första gången skall få sova i sängen och vara frisk! tänk att kunna vrida och vända sej som man vill!

lite jobb skall ju förståss göras men det blir nog en hel del slappa i helgen...

Få se om man kan få dit elektrikern  nåt så elen blir färdig dragen, Jag har hotat med att det inte blir ngn taklagsfest förrän allt är klart!


Det känns skönt att slänga upp tidningen (dagbladet) på köksbordet och man möts av 5 nöjda ansikten med en rockbjörn i sin ägo! GRATTIS!!!

sundsvalls tidning hade också noterat vinsten även om man fick bläddra ett tag..... känns också som ett framsteg....


i dag har jag bara 3 klippningar, jobbar ju bara halvdag på fredagar men skall till doktorn på fm så det blir halv halv dag.....

sedan skall det packas lite och off we go!


fick en gullig fräckis på mailen,varsågod!


Anna hade just fått höra att hennes farfar hade dött så hon åkte till farmor för att vara till tröst.

väl där frågade hon hur han hade dött.

-jo, han dog av en hjärtattack när vi hade sex i söndags morse.

förskräckt säger Anna

-jamen förstog ni inte att det innebär en ganska stor risk vid 93 års ålder?

-nej då,sa farmor

-vi hade alltid lugn sex i takt med kyrkklockorna, in på "ding" och ut på "dong."

hon tog en liten paus och torkade en tår....

-hade det inte varit för den där jävla hemglassbilen som körde förbi hade han varit i livet idag....


Ha en helt underbar helg!!!!! kramen

Ovido - Quiz & Flashcards