Alla inlägg under februari 2009

Av anette wallin - 28 februari 2009 19:28

jaha det blir bara bättre o bättre....

just nu sitter jag och efter en dunder god middag, här och tittar på när sambo sätter upp hyllor ovanför fönstren i stugan...

ser snyggt ut......      hyllorna också!


nu är det den där förbannade elektrikern som ska hit!!!! 


lillaste systern tog guld i storslalom i dag! hon följer med till stugan och vi har firat med mat,godis dricka och om en halvtimme blir det melodifestival och glass! rena rama barnkalaset!


kanske skulle ta ut jyckarna en vända innan man slänger sej ner i soffan...

det går lodjur alldeles utanför så man känner inte lika roligt att släppa ut dom på kvällarna som vanligt, bäst att följa med så man kan ta kissen en vända om den surnar till.... he he he  heeman!!!


tycker synd om alla som är tvungen att gå på markus fagervall i kväll.... NOT

jag kommer i alla fall må bättre än dej i morgon ÅSA! trots mina irish!  ni får komma med hit upp snart!!! ska jag bjuppa på en riiiiiktigt god en!


nä nu gör jag ett ryck! kiiiisse kiiisse kisss.... nu kommer jag!


Av anette wallin - 28 februari 2009 14:04

han inte blogga i går till Eldivos stora förtret!  han är rädd att ngn skall tro att han inte existerar... men det gör han DET kan jag LOVA!!!!!

Gårdagen såg ut som såhär....

jobbar 3 timmar eftersom det är fredag.... hinner inte mycket på den tiden men ngnklipp och färg blev det allt!

En snabbis på apoteket       HA HA HA HA!!!  HA! HA!  HA!      Ha  ha   ha

ja ni som vart där hajjar.....

In på apoteket för att hämta en pencillinkur till Tuwa för hennes hud åkomma som visade sej vara förhöjd halt av stafylycocker... nja hur det nu stavas....  jag envisas fortfarande med att det är en åkomma i tarmar eller en parasit (rävskabb) men följer snällt veterinärens råd.....

ja, efter den halvtimmen då som dt tar att hämta en sak på apoteket sveper jag förbi elektrotjänst för att hämta lampan jag beställt till stugan.

vidare å hämta junior, hem och vips så kommer grabbarna grus........

El divo behöver hjälp att fylla i några papper till hans starta eget bidrag, så..... ja, vi har möte. . . . :0) Det är sååååå mycket att hålla på med när man startar företag! jobbigt, jobbigt! divan är helt slut och försvinner hem för att lägga sej på soffan och vräka i sej chips som antagligen blir hans middag....


själv blåser jag av golven med dammsugarn, packar ,bokför ja, och allt annat man donar med innan man ska iväg någonstans....


sambo kommer hem och letar reda på sina pjäxor sedan blåser vi iväg....

jyckarna och junior är med!


stannar till i rätan för att handla lite smått och väldigt gott!

passar på att sätta upp en anonns om utställnigen på afffären där också.....


väl framme i stugan tinar vi räkor och myser i soffan. . . . . ;0)


Lördagen tar jag en välbehövlig sov morgon, junior vaknar först och när jag gett honom frulle tar jag ett varv med jyckarna för att sedan kunna väcka sambo och för en gångs skull inte behöva äta frukost själv.....:0)


Han tar med sej junior upp i backarna, jag stannar hellre här på marken.... kusin Bill kommer och även faster Maj och Allan. vi tar kaffe och jag låter faster få en inblick i cyber världen.... stackars Allan nu vilket tjat det ska bli efter en dator..... fast hon är ju trots allt snart 80 och borde få köpa en själv!


när de åkt  tar jag och hundarna en rejäl tur i upp tempo, och nu sitter jag här ute på altanen och bloggar i solen...... kan det vara bättre?


A-M.B Kom i håg vad jag sa när man skall välja hundras!.....

sätt upp en lista!

1. vad skall jag ha den till?, vad vill jag göra med den? skall ungarna kunna rasta den? osv....

Rodesian är en urtjusig hund! det är en jakt hund man jagar LEJON med.... den vaktar och kräver en fast hand och en hel del uppdrag (jobb) för att finna sej till ro..... det är MIN åsikt, hör dej omkring vad annat folk säger....

det finns raser för alla folk/familjer, det gäller bara att leta och hitta rätt!

vi får se om du hittat nån när vi  träffas nästa gång....;0)


nää nu tror jag fanimej att jag skall blanda en irish! vad tror du om det Berglund????!! bara jag inte får grädde på nosen..... kram!


Av anette wallin - 26 februari 2009 17:24

känns skapligt att vakna i dag, har sovit en del,alla vaknar till och vi kommer i gång tillsammans.... nice.


en prommis i normal hög snö... trots att det fullkomligt vräker ner..


frulle,dusch.... ja ni vet...


jobbar på som fan, fullbokat och det fullkomligt ÄÄÄÄÄÄlskar jag!


Fick reda på att det redan är 70 betalande på vår visning i Malmö om några veckor!! KUL SOM FAAAN!!! dessutom är det minst 30 inbjudna så över 100 pers blir det allt!

Vi har ett bra upplägg så nu hänger det på att vi får bra modeller.....

Shit pommesfritt vad jag går i gång på sådana nyheter!


Nu ska jag äta! har fixat kyckling och sedan blir det nog slappa en stund...

har några måsten kvar........ugh!   Pöss Pöss

Av anette wallin - 25 februari 2009 22:05

en dag som startar tungt... mkt tungt... tur lillebror finns och är vaken tidigt på möra...

han piggar upp mej och jag beger mej ut på en timme i skogen... tungt mkt tungt.....  fanimej en meter snö, inte en jävel som gott  där i vinter, vart håller alla hundägare hus????  går dom bara på plogade vägar? shit ,det innebär ju att jag också  måste det.... om jag inte vill ha det,       tungt....!


en frukost och dusch sedan en stund vid datorn, ett smått irriterande samtal till lantmäteriet... en jävla tur för honom att all energi gått ur mej, annars hade han inte haft en rolig förmiddag, jag är så jävla irriterad att det tar en sådan satans tid!!!! och jag kan inte förstå VARFÖR!?!?!?! Måste kolla Tjackas blogg så jag får  ett svar innan jag bryter i hop helt!....


Fullbokat på salongen, dessutom har ju våran nya medarbetare, måste ge honom ett nytt namn, kan ju inte skriva "halva brabbarna grus" varje gång... i stort sett börjat jobba heltid redan....

han har fullt upp med sin agenda....;0)

el Divo! blir hans nya namn..... passar perfekt!

i dag har el divo haft alldeles för mycket att göra! så han var tvungen att gå hem å vila en timme på eftermiddagen! jobbigt att starta företag....


Kom hem från jobbet vid 21, smsar min älskade bror blir genast på bättre humör (när jag fått avreagera mig lite)

Bloggar,face bookar och nu skall jag faktiskt hoppa i säng med sambo!

inte så farligt som det låter..... än ..... men det kan ju bli...;0)


Fick blommor av vår älskade bästaste mamma också i dag! lööv jo!

vi skall kolla ett datum som vi kan komma ifrån alla tre, mamsen,bror å jag så skall vi på välbehövd healing! eller SPA kanske det heter....


ha det gött! nu skall här härjas i sänghalmen!!! Jiiiiha!   eller man kanske skulle prova att sova ändå... det var ju ett tag sedan.. gäsp!






Av anette wallin - 25 februari 2009 22:05

en dag som startar tungt... mkt tungt... tur lillebror finns och är vaken tidigt på möra...

han piggar upp mej och jag beger mej ut på en timme i skogen... tungt mkt tungt.....  fanimej en meter snö, inte en jävel som gott  där i vinter, vart håller alla hundägare hus????  går dom bara på plogade vägar? shit ,det innebär ju att jag också  måste det.... om jag inte vill ha det,       tungt....!


en frukost och dusch sedan en stund vid datorn, ett smått irriterande samtal till lantmäteriet... en jävla tur för honom att all energi gått ur mej, annars hade han inte haft en rolig förmiddag, jag är så jävla irriterad att det tar en sådan satans tid!!!! och jag kan inte förstå VARFÖR!?!?!?! Måste kolla Tjackas blogg så jag får  ett svar innan jag bryter i hop helt!....


Fullbokat på salongen, dessutom har ju våran nya medarbetare, måste ge honom ett nytt namn, kan ju inte skriva "halva brabbarna grus" varje gång... i stort sett börjat jobba heltid redan....

han har fullt upp med sin agenda....;0)

el Divo! blir hans nya namn..... passar perfekt!

i dag har el divo haft alldeles för mycket att göra! så han var tvungen att gå hem å vila en timme på eftermiddagen! jobbigt att starta företag....


Kom hem från jobbet vid 21, smsar min älskade bror blir genast på bättre humör (när jag fått avreagera mig lite)

Bloggar,face bookar och nu skall jag faktiskt hoppa i säng med sambo!

inte så farligt som det låter..... än ..... men det kan ju bli...;0)


Fick blommor av vår älskade bästaste mamma också i dag! lööv jo!

vi skall kolla ett datum som vi kan komma ifrån alla tre, mamsen,bror å jag så skall vi på välbehövd healing! eller SPA kanske det heter....


ha det gött! nu skall här härjas i sänghalmen!!! Jiiiiha!   eller man kanske skulle prova att sova ändå... det var ju ett tag sedan.. gäsp!






Av anette wallin - 24 februari 2009 18:09

jaha då har man gjort ett dags verk... inge vidare jobbig dag i dag på jobbet...

 vart bjuppad på lunch av pm matte,sedan kom halva "grabbarna grus", han skulle ladda lite innanhan skulle på möte med företagarcentrum!

ser inte bättre ut än att han kommer att starta upp sin hund frisering hos oss innom det snaraste.... KUL!  det skall röras om i grytan lite emellanåt!


hem, och döm om min förvåning!

sambo har handlat o lagat mat!.... ågren ågren  rätt åt honom! idiot!


det var gott i alla fall och äta måste man ju...

ibland...


 en stunds avslappning men nu skall jag byta om och iväg på föräldranätverk!


junior har inte kräkts på hela dagen så det kan tänkas bli skola i morgon.. vi får se.


Jag MÅSTE ta tag i måsten i morgon!!! hoppas det blir en natt full av SÖMN!!!       häpp!





Av anette wallin - 24 februari 2009 08:59

överlevde den här natten också!

det känns som om jag skulle vilja dra täcket över huvudet och bara va,mendet är verkligen inget JAG skulle göra så därför kliver jag upp som vanligt tar mina vanliga hundar och går min vanliga morgonpromenad som nu förtiden kortats ner till typ 15-20 minuter.......

det som är det absolut bästa med morgonen! varför drar man in på det???

har väl med den allmänt låga glöden att göra antar jag...


hoppas Lenin mår bättre i dag så jag får nåt sällskap på jobbet...


skall ta med datorn så jag kan joina den cybervärlden som finns där ute..


skall ta tag i några av mina måsten eftersom det bara vart bläh i går...


Totte! världens bästa lillebror! JAG ÄLSKAR DEJ! du är min allra bästa vän!


Tjacka! en slunga hade du kunna köpt själv om du satsat på rätt nummer i helgen... (och nu menar jag INTE på det sätt sambo spelar....)

jag har iof en gammal prada över om det duger med vilken slunga som helst...


återkommer, måsten kallar....

Av anette wallin - 23 februari 2009 09:58

ja vad skall man säga?.... måndag blir det i vilket fall.

Inga problem med att komma tillbaka till vardagen utan det är själva det (vardagen) som känns lite bläh ibland....


just nu är det FÖR mycket måsten som skall göras och det är FÖR mycket måsten som är FÖR mycket.....  hajjar du?... nä! inte jag heller ..


men herre gud det är mycket man inte förstår och många man inte förstår och frågan är, är det verkligen meningen att man ska förstå allt då???


hoppas jag får provsvar på Tuwas hudskrap i alla fall i dag så är det iaf en fundering mindre...


sjuk personal kan innebära mer jobb vilket inte alls stör mig nu i lågkonjukturens dagar.... du får krya på dej Lenin...!


det snöar som i sin tur innebär skottning... i give a shit! känner att det kommer jävligt långt ner på priolistan...


nä bäst att ta tag i livet nu innan det är försent!.....  hoj hoj!

Skapa flashcards