Alla inlägg under mars 2009

Av anette wallin - 31 mars 2009 23:58

det är mysigt att träffas så här ute i skogen.....

Av anette wallin - 31 mars 2009 23:36

och tiden rinner iväg..... men man hinner ju göra lite ändå,

sakta men säkert betar man av sak för sak, minut för minut...

jobbade som sagt men inte vidare värst mycket....

tog å färgade håret... inga märkbara förändringar... jo, kanske.

2NN+röda och blå shots i botten lite blekning i en del av det  inkade partiet i luggen.... ja ni ser själva....


lite färgkonsultation (typ 30 minuter) med en blivande (hoppas jag ju) färgkund i göteborg... handla, hämta på fritids, upptäckt ett fel i utställnings katalogen (tack el divo...) ringa och ändra det.... fylla på order för tredje gången på prisrosetterna.....laga mat.... hjälpa divan med lite starta eget snack.....hem å laga middag, äta, ut i skogen med tre bögar......

divan och jag tjattrar medan sulan och apan hånglar... kul... jag som trodde jag skulle få härliga spring bilder.....


hem, bytte hund rasta tuwa men hon ville bara leka med apan som mest var rädd.....

in igen svettig.... måste byta tröjja... iväg på möte... pust! vi såg en film och fika...


hem,  suttit i planerings möte i telefon (ang. utställningen) skickat i väg nummerlapps beställning och smsat en ringsekriterare som även skall göra diplom..... ha!


nu jävlar skall jag hoppa i säng tror jag.....


skulle betalat lite fakturor åt salongen.... först!


jag skall ju påbörja min malmö resa i övermorgon... DÄRFÖR har jag ngt som liknar en mega finne på hakan.... hela hakan är utan känsel....

FÖRVÅNAD??? inte jag....  tingeling! tingeling!

Av anette wallin - 31 mars 2009 08:27

99 mms nastanenvanligfrisor

Av anette wallin - 31 mars 2009 08:13

jag har drömt om prisrosetter i natt! inte angenäma drömmar som att jag står där i BIS finalen med en urtjusig hund (av nåt slag...) och vinner den största BIS 1 rosetten någonsin!...


Nä här har man i stortsett vadat fram i rosetter (ej mina ens en gång..)Tungt... mkt tungt....... svårt att andas med munnenfull av rosetter mm...ja ja dom är ju beställda ock klara nu (hoppas jag)får ta mej an steg 2 nu då... sponsringen, diplomen personal,mm,mm,mmMåste ju börja fundera på vad jag kan tänkas ha på mej i helgen....det skall vara snyggt, bekvämt och svart.......vill ha nåt nytt att ha på mej på, scen men när fan skall jag hinna det?????undrar just om jag hinner färga håret i dag....? HOPPAS!tror faktiskt att jag ändrar mina färgplaner och spinner vidare på det utgångsläget jag har nu....bild kan komma......jag får ta min tänkta färg plan en annan gång, hinner nog....Det skall bli sååå kul i Malmö! hoppas hoppas hoppas på många bra modeller! och ett sjuhelvetes party efter visnigen! det behöver jag!tur att jag flyger hem först vid lunch.... (om det hjälper... ha ha ha)nä! hund promenad,dusch och lite kontorsjobb från jobbet innan jag går ner och suger tag i saxen eller en färgpensel.....                                   
                                              Tingeling Tingeling!
Av anette wallin - 30 mars 2009 23:36

oj oj oj nu vet man att man lever....

fullt på salongen ngn kund var en halvtimme sen och det påverkar ju varenda minut man planerat in.... men, det löser sej alltid!


väl hemma var det "telefon konferans" med edgren nu är alla som anmält till utställningen med i katalog  och det är omöjligt att efteranmäla.... 123 st blev det till slut... + barn med hund......


vi har räknat och dubbelkollat mer än en gång sedan har vi räknat rosetter och dubbelkollat....

jag har summerat i hop... och dubbelkollat,

och nu har jag beställt rosetter... och dubbelkollat!


det vart varken lunch eller middag i dag.... inte bja inte bja.....


ja nu är klockan strax midnatt och hjärnan kokar och ögonen blöder...

fast det var det värt för nu är det värsta klart liksom... för denna gång, det skal ju tiggas mer priser, planeras in vart dom skall sättas.... kolla parkerings vakter.... osv .... mycket kvar alltså men en bit på väg....


Katalog manus har sista inlämningsdag på torsdag så det gäller att tjata och ligga i på dom som skall ha annons annars blir dom utan...


i morgon skall jag på möte på kvälln så jag får ta ett par timmar på fm. och dona på med detta....


fortfarande tycker mina besökare att jag skall hålla mej i fjälls på påsk! jag ÄR faktiskt party sugen...


få se efter lördagens visning om man kanske hellre drar till fjälls...


natti natti nu somnar jag....... tingeling! tingeling!

Av anette wallin - 30 mars 2009 11:38

Ovido - Quiz & Flashcards