Alla inlägg under november 2009

Av anette wallin - 30 november 2009 09:34

måndag måndag måndag........

måndag kommer alltid, och fort går det!


i går var det julskyltning,vi hade öppet ett par timmar urusel försäljning men många glada ansikten som var in och tävlade.

vi hr ju fått tre "kända" ånge karlar att göra en valfri frisyr på varsin docka.....

och vilka frisyrer sen..... ha ha ha

ja jag vet inte men ingen av dom skulle få jobb hos mej i alla fall....

FAST nu var det ju inte det som var grejjen, deras bidrag gjorde succe´!

tillsammans med ett litet rim som jag o kollegan knåpat i hop tror vi att de flesta har alla rätt.....

tävlingen pågår fram till veckan före jul, skynda in och tävla om du inte redan gjort det!

fin fina priser!!!


DET SNÖAR!!!!!!!

såååå jäkla myyyyysigt!

jag hittade inte utebelysningen i går men i morse åkte pann lampan på och ut i garaget (där jag själv aldrig någonsin lagt eller skulle komma på att lägga den) låg den ju så klart.....


nu har jag fått upp den vill så gärna ha på gärdesgården med... men vi har ju provat flera år och det mörkerlägger ju hela huset!

elektrikern påstår att det inte är för dåligt säkrat utan antagligen är det ngn av slingorna som inte mår riktigt bra.....

då skal man alltså sätta sej och gå igenom alla delar???...... dom lyser ju till en början så det är svårt.... hm få se om sambo kanske har lust att hjälpa till nåt i år, då kan han få ta på sej den rollen, ljusslingetestare!


det är i alla fall mysigt att snön kommer, doris tyckte det var läskigt roligt och gott ... allt på samma gång!


Denna vecka jobbar jag inget i sundsvall, blir lite ovant  men då får jag lite mera tid över till det jag ligger efter med......

jag borde ta tag i mina dockhuvuden som skall fixas i ordning till train the trainer i Rom i januari...

jag har kollat i genom en klipp o färg teknik och skulle kunna sätta i gång med den i allafall.... om jag har ngn lucka....


nä lite dammsugning, tvättning,disk och dusch kanske?      tingeling!

Av anette wallin - 28 november 2009 22:28

ja då var man här igen då! i underbara stugan.......

vi var på marknad på hembygdsgården, julpyntade lite handlat och hälsat på faster o co. dom var lite för långhåriga, men inte nu längre.....


bjuppa papsen o selle på middag fläskfile,gorgonzolasås och potatisbakelse! yam yam....


ja och nu sitter jag bara här och myyyyyyser! det snöar ute är alldeles lagomt kallt ute och underbart!


höll på å skratta ihjäl mej åt jycke modell störst!

hon inser ju inte riktigt HUR stor hon är.....

tog helt enkelt och pressade in sej, hur nu det gick till, in i buren där det redan låg en Whippet och en saluki.... en bur som i storlek kanske egentligen bara borde vara till EN whippet... men dörren är öppen så det är ju frittfram att komma å gå som man vill..... tydligen...

ha ha ha!!!!!!  

tur att det finns två dörrar på buren det vart lite trångt för vinthundarna kan jag säga..... dom fick åla sej ut genom "nödutgången" medan njuffen satt kvar....

 kan inte varit skönt för fem öre men hon tyckte nog att det såg mysigt ut när vintisarna låg där omslingrade och kramades......

inte lätt att va stor inte.... jag vet hur det känns....       tingeling!

Av anette wallin - 27 november 2009 08:43

Helluuuuu!

fredag..... härligt!... det börjar ju dra ihop sej i  idol cirkusen....

får se till att komma iväg till stugan i tid så man hinner se på det.

Ska jobba till 17.30 först...

egentligen har jag inte tid att åka till stugan i helgen, det skall ju pyntas både på salongen och här hemma... ligger lite efter när det gäller städ o tvätt också....

hade faktiskt velat träffa den där tatuerar tjejen med.... hon är bara här fred,lörd....

hmmm....

systrarna är ju inte heller på plats hemma i helgen, den stora skall byta lägenhet i östersund (hon tar äntligen sitt förnuft till fånga och flyttar ut på Frösön....)

i mina gamla hemkvarter, Valla! där gick jag åk, 1/2 5;an,6;anoch 7:an.....


den mindre modellen av syster har ju fullt upp med sin slalom, i helgen var det ngn form av kick off....


nä, man kanske rent av skulle hålla sej hemma???!!! fast sedan är det tight att ta sej dit före jul....

nästa helg har junior judo läger helgen efter kan man ju iof åka dit... men då missar man corroded på Aveny...... och helgen efter är det firma fest med sax o kam i stan..... och vips var det jul!

Hmmmm.....

 jag får fundera!...

nä jobbar ensam i dag, lika bra att åka ner till jobbet i tid så man slipper stressa.... återkommer!                       Tingeling!

Av anette wallin - 26 november 2009 08:53

gårdagen va som vanligt när jag "pryar" på sax o kam givande, han i väg å köpa tre tröjor till sambo som fyller år i dag också.

sedan drog jag hemöver, jyckarna har skött sej ypperligt lite trångt blir det allt att ligga på soffan och ha 2 hundar brevid (eller rättare sagt PÅ sej)


komm hem vid strax före 20 hämtade junior hos en kompis, telefon möte med stagepartner sedan dator och tv resten av kvällen....

sambo bjuppade på hårdbröds mackor med renkorv på och kall oboy! det var gott

pillrena som doktorn gav mej verkar funka som dom ska han sa att jag skulle gå ner 3kg/mån jag har gått ner 1,5 på två veckor så han visste nog vad han pratar om.... få se om det håller i sej isf blir det nog en bukplastik till våren,om man nu kan klämma in sjukskrivning ngn stans.......ha ha ha spännande..


Hoppas Åsagåsa inte har större planer när jag skall till Rom för isf fick "vintisarna" vara hos henne, perfekt! då är det problemet löst...

hon kan behöva träna på att ha valp... det var ju ett tag sen.... dax nu igen snart tycker jag! ;0)


i kväll är det uppfödarkurs igen, kul!

junior har judo och sambo får säkert något kaffe främmande

men först jobbar jag till 17.30!   in i duschen med mej!!!!   tingeling!



Av anette wallin - 24 november 2009 08:45

och veckan rullar på.....

tisdagar jobbar jag mellan 10-16 i dag har jag det lugnare på jobbet men det är ju löne dax så det lär ju rulla på....


tror att jag skall göra fäsrbiffar med grymt mycket vitlök i till middag!


sedan drar jag till staden... i morgon är det ju sax o kam dag!

det känns perfekt att ha bytt till onsdagar som sundsvalls dag då hinner jag liksom komma igång  hemma innan jag drar iväg igen.

efter nyår ändrar jag schemat igen... då blir det lite färre dagar men desto intensivare då tar jag två dagar på raken och jobbar längre pass fast då bara en gång i månaden (veckan efter löne vecka) kan tänka mej att det drar på med en lördag emellan åt också... det kommer det även göra innan nyår en å annan lördag kommer det nog bli...


Doris har sovit hela natten,skönt! sedan har hon och sulan sprungit i elljusspåret till morgonen så nu ligger hon sött på soffan o sover... hon har varit lite lös i magen, mindre kul att hon inte är rumsren då....bläh!

men jag har en ide´! få se om det hjälper.....


ja lindström det är på tiden att ni kommer hit nu.... i går hade jag Cupcakes! det har jag iof kvar av men i dag har jag fullt upp! får ta med dom till son modell större....      nä duschen!!!!     tingeling!

Av anette wallin - 23 november 2009 10:22

doris 10v   doris 10 v   doris 10v   doris 10 v  

Av anette wallin - 23 november 2009 10:15

Äntligen utlovade bilder på Doris vårat nya stjäsnskott!!!!

Av anette wallin - 23 november 2009 08:48

Japp nu är den här igen ... måndagen!

jag har en hel bunt med choklad cupcakes på köksbänken och jag undrar mest hur i helsike vi ska hinna få i oss dom innan dom blir torra....

detta innebär alltså att jag inte har några större problem......

vad jag vet...


Denna vecka bjuppar på lite av varje, jobb hemma mån+tis sundsvall onsdag hemma igen tors+fred

uppfödar kurs torsdag och sambo födelsedag också på torsdag....


jag hoppas det är lika mycket jobb som det var förra veckan då flyter det på och man känner sej lugn.

hoppas också att vinthundarna sköter sej som föregående onsdag i lägenheten!

Får kolla om lille bror är hemma och är jourvillig igen.... ifall att....


har börjat fundera på var julen skall tillbringas, nyår blir vi nog i stugan och intar en god middag med pappsen m.fam hoppas lillebror med flicka kommer med....

julklappar skall väl också inhandlas.... tur att internet funkar....


Planering inför visning i sundsvall i februari skall börjas, eller vi, jag o stage partner vet ju redan hur VI vill ha det.... men vi skall komma överens med resten... dom som betalar....


jag har också 4  dockhuvuden som skall klippas, färgas och  stylas till jag skall på train the trainer i Rom i januari..... och innan jag sätter i gång skall en hel del utbildnings matreal tittas igenom och pluggas in....


Ngn frivillig vinthunds vakt de dagarna? 24 -27 januari tror jag det var.......


i dag håller vi tummarna att pappsens operation går precis så bra som det kan!


nä jag tror jag hoppar in i duschen och städar upp lite innan jag går o jobbar!

tänkte terrordoris skulle härja klart först så hon sover när jag slappar i duschen

men det kan ju låta sej dröjas......                            tingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards