Alla inlägg under april 2010

Av anette wallin - 30 april 2010 08:34

grått grått grått....

men så var det i går morse med men det ordnade upp sej.....

i dag jobbar jag kortdag! tar nog en fika med junior innan jag åker hem.

i morse hade man kunnat bli serverad död saluki....

doris klev upp (från soffan) när vi vaknade precis som vanligt jag går då direkt och öppnar ytterdörren så hon får morgon pinka denna rutin har vi haft länge...

men i ag förstår ni, i dag vänder hon och hoppar upp i soffan igen jag tänker bara att hon var mer trött än kissnödig men tänker att jag öppnar  dörren ändå när jag passerar rummet med soffan och inser att hon sitter och morgon kissar I DEN!!!!

AAAAAAAAAAAAAAAAARG!!!

hon åker ut med huvudet först och jag st'ller mej och städar soffa....tyvärr är den för stor att köra i maskin.....

tur att jag köpt en superduper ångmaskin på tvshop! ha ha ha


vi hade tänkt åka till stugan i dag,men det var länge sedan vi var hemma en helg så vi stannar kvar, har ju middagsklubb på söndag med...


få se vad helgen erbjuder, skulle ha badat tuwa men ska det va skit väder orkar jag inte.... får väl städa upp inne istället...


ska väl anmäla till ett par utställningar till kanske till ebbalott o kenta en sväng på lördag.... vi får se!


lillebror har spelat på Viper room i Los Angeles det är coolt och det gick bra... lite avis är jag allt... och nu ligger dom och drönar med en bira vid poolen   stackars.......... NOT!  saknar honom länge sedan vi sågs kommer väl hem snart


ni får ha en bra dag allihopa!                            Tingeling!

Av anette wallin - 28 april 2010 08:55

måndag,tisdag och onsdag vips!..........

inga konstigheter måndagen vart det mest till att packa upp efter helgens bravader sedan jobb till 20, Jo jag fick ju mitt nya koppel!!!! det snyggaste av dom alla!!!! såååå jävulskt!!

 tisdagen var det luuuuungt på jobbet! jag tog med mej datorn och kunde hänga på Face book under dagen!  efter jobbet kl 16 vart det fotvård!!! NICE!!!

sedan hem och dona i ordning middag, lillebror är ju i los angeles och skall spela på Viper room!!!! fatta???!!!??? NÄ inte jag heller, det går bra nu!!, kompis, det går bra nu.....


längtar efter både lillebror och los angeles så jag blåser i gång en lite amerikanskinsp. middag.... Buffalo chickenwings morots & gurkstavar samt min fantstiska bluecheese dressing! vi sitter o plockar i detta en bra stund junior, sambo och jag.


sedan fortsätter sambo med lill toan i källaren medan jag plockar undan och putsar lite fönster, tänkte försöka ta mej på ljuvahem o köpa gardiner har ju en förmåga att inte hinna med på de två timmar hon har öppet....

men i dag! då jävlar!

jag har tom minskat på min morgon promenad för att hinna med....

ska väl blåsa av golven också så inte susanna som kommer till mej i kväll får någon form av allergi chock då hon skall tillbringa kvällen o natten här....

nästa helg får jag ju fin främmande igen! då ska jag förvara XLNT MARK i källaren! man kanske skulle börja ta bild på alla som sovit där, som en form av gäst bok liksom... ha ha h kul ide´!  sen skall ju valparna bo i det rummet också... läääängtar!

nä bäst jag sätter i gång! snabeldraken fram! NU!!!    tingeling!

Av anette wallin - 25 april 2010 20:31

Oj oj oj..................dessa sista dagar sedan jag bloggade i onsdags har minst sagt varit omtumlande!.............jisses!

efter bloggande i onsdags kom ena grabben grus på besök, jag berättade för honom att jag var fundersam över att Tuwa kanske redan var i höglöp.... han som har lite vana kollade och tyckte att jag skulle åka på en gång!!! i morgon kan det vara försent!!!  uuuuvaaaaaaaaa???????????

snälla kunder som går med på att boka om sina tider gör att jag kan åka till en hane redan på kvällen! vi får en parning och sent om sider kommer jag hem.... torsdagen tog jag ledigt och fick tid att packa inför göteborg sedan bär det av igen....ytterligare en parning och nu hoppas vi på lagomt många valpar! gå in på hemsidan och kolla! www.borgsjodalenskennel.dinstudio.se   hinner hem och kan tvätta av smink och göra mej klar för sängen sover gör jag på tåget.....

fredag morgon och jag tar en taxi till hotellet. checkar in och äter frukost med stage partner sedan är det jobb jobb och åter jobb.... strax före kl.02 på natten har vi jobbat klart för den dagen.....

lördagen startar med mera jobb redab kring halv 7 på morgonen.... inget glam jobb det där...

Visningen blir lyckad och jag hoppas att den vart filmad så jag får se...

trötta o slut efter ett par hektiska dagar går man igång på ett glas rött sen är det kört! ciggen kommer fram och i dag känns det....


jag har tur och flygen går som dom ska... Lennebrillan hämtar mej på midlanda så jag kommer hem samtidigt som sambo kommer från jobbet med pizza! inte fel! nu blir det soffläge resten av kvällen! DET kan jag lova!!!!!    Tingeling! 

Av anette wallin - 21 april 2010 08:56

sol sol strålande sol....

morgon promenad, jag är lite hispig över att jag skall missa den rätta parnings dagen med tuwa..... jag åker ju till Göteborg för visning i morgon kväll.... tänk om det är just de dagarna som är de optimala????? annars har vi räknat ut att det borde vara på tisdag/onsdag till veckan.... första gången är man väl extra nojjig.... tycker hon ändrar beteende också och då måste det ju vara nåt annat på G....?


appropå göteborg.... undrar man just hur jag kommer att komma ner...... kan man lite på skyways???? vinden kan ju vända och rätt var det är står jag där....

jag har ju tåg biljetter in case of..... måste ringa och snacka med flygbolaget.....


annars rullar det på... jobb och hem och hundar.... inga större utsvävningar än, allt verkar ju komma på samma gång! det får jag ta och rätta mej efter....


Pillan hade en bra ide om att mandis skall skriva en bak bok! Varför inte Mandis??? men cafét  bara måste ju öppna snart.... i love your cakes!!!


jag bantar!

ha ha ha jo det är sant! på mitt sätt... det går ner..... och upp igen.... och ner.... och upp..... men om man får hålla på ett tag kanske det går bra.... bara det inte går upp...upp...

summa sumarum har jag hittils gått ner 2 kg  på 9 dagar( och tot 5kg sedan november) då gick jag upp 2 kg i helgen men det var det värt! moahahahahahaaaaa!!!!  jag har inte bråttom kan man säga..... snart helg i gen och upp......;0)  nä ska ringa sky ways!                    Tingeling!

Av anette wallin - 18 april 2010 12:23

Jaha det har inte blivit någon som helst bloggning sedan i onsdags..... men jag håller er uppdaterad via Facebook och hemsidan www.borgsjodalenskennel.dinstudio.sew

det är ju spännande saker på gång!...... Tuwa har ju börjat löpa!!!!


Torsdagen jobbades det mellan 10-17.30 hade några snälla killar som lät mej få testa den nya färgen för gråhårskillar FLASHBACK! den uppyller verkligen kraven shit vad bra produkt!!! man backar tillbaka tiden .... kunden ser några ... ja kanse tom 10 år yngre ut! 10 år yngre på 10 minuter!!!! det du!

 sedan middag o hemmavid..... jag bokade lite flygbiljetter????hur kunde jag det då man hört om vulkanen på Island??? men det gick så bra så... DÅ!


Fredagen kort dag, verkligen...  Testade några till killar på FLASHBACK! jag ser potensialen i denna produkt, verkligen!

Junior kommer ner till salongen vi sluter upp med Mamsen o brillan vi fikar på konsum..... saltlakridsglass med saltlakridsströtsel.....yam yam det är lätt å banta när man går på min diet! (sen kanske man inte går ner så mycket eller kanske inte ens nånting... men man går i alla fall inte upp! det är bra!!!)


hem dammsuga och skura plocka lite sedan packar vi in i bilen och hämtar upp sambo sen bär det av till stugan och vemdalen! lööövley! vi softar hela kvällen!


Lördag vaknar vi och tar gemensam frukost! DET var inte i går!..... vi tar en gemensam promenad!!!! DET var heller inte i går..... sedan kommer käralotta och familjen och vips står man med en choklad o punch i näven! vad tokigt det kan bli.....

vi steker några hamburgare sedan bär det av till hotellet och Afterrski med Taxi....


väl hemma igen fixar jag till en middag vi fått recept av sambos kusse såååå jävla gott!!!!

DET blir det på middagsklubben nästa gång det kan jag lova!

några flaskor vin senare beger vi oss för efterrätt hos pappsen vi tar en promenad dit Mandis klassiska cafe ni vet..... än en gång har hon slagit allarekord!!! äppelkaka med syrlig vaniljcreme... yami yammi!

det blit Taxi hem... inte alla som kan gå så långt.....(på så kort tid....)


Nu är det söndag... vi kliver upp relativt tidigt... käralotta o jag tar en litenn promenad med hundarna efter frukost hemma blir det kaffe o bulle innan dom beger sej upp på fjället, dom ska stanna en vecka till vi åker hem...

sambos morfar har fyllt 90 år och vi skall dit en sväng i eftermiddag ska bara städa upp och låta junior vila lite eftersom hns migrän slagit till....


Som sagt TUWA LÖPER!!!!!! planerad valpkull i sommar små söta ulliga gulliga Newfoundlandsvalpar...... ingen som kan tänka sej en valp?

Vi håller tummarna att parningen blir lyckad först!         Tingeling!


Av anette wallin - 14 april 2010 09:50

mitt i veckan! tiden rusar.....

hade det inte varit för en morgon elak sambo hade jag fått en bra start på dagen!

 han försvinner snabbt ut ur dörren (utan att fått klarhet i problemet) som vanligt...

men det gör inget, det blir lugnt å skönt och jag kan ge mej ut på min morgonpromenad.....

det börjar tina i skogen också nu, känns tråkigt med tanke på att jag då kommer att tvingas ut på vägarna en stund innan det torkat upp i skogen...


väl hemma plockar jag upp de högar jag krattade i hop i måndags sambo skulle plocka upp och köra i väg dom  men inget har hänt än... jag hittade några högar sedan i höstas också som tinat fram så det är väl bäst att få upp dom i skott kärran om dom överhuvud taget skall lämna marken.... få se om dom rullar av tomten nu då eller om jag får ta tag i det ändå.....


jag har äntligen fått hem min flygbur som jag köpte på blocket för typ 3 veckor sedan, jag fick hota med anmälan innan den kom hem på bron.....väl framme var den så jävulskt skitig med ingrott smuts,päls och kiss..... jag ägnade en timme åt rengöring sedan försökte jag plocka i hop den bara för att inse att det fattas saker på den! *ARG*   morr morr...................................


avslutar för att färdigställa maten som sambo påbörjat,dukar fram och vi äter...

jag tar emot 2 anmälningar till handler kursen jag ordnar i maj. Marc Linnér kommer (XLNT Marc....)   jag läääängtar!!!


sedan var jag o kompanjon på föreläsning, jag sa redan innan att denna borde sambo vart med på men han är aldrig eller sällan intresserad att göra nåt med mej så nuförtiden berättar jag mest vad jag har för planer så är det fritt fram för vemsomhelst att hänga på....


Det var en ganska givande föreläsning, vi skulle få en uppfattning om varför inte alla tycker som en själv..... och det förstår jag,nu...att det finns olika sorter(färger) på folk, fast jag kan inte förstå VARFÖR alla inte är RÖD....?  (ironisk)


vissa kombinationer(färger) funkar bättre än andra tillsammans.......


det börjar dra i hop sej för visning i Göteborg..... MODELLER SÖKES!!!!


nä lite rengörong av golv kanske.....?            Tingeling!




Av anette wallin - 12 april 2010 11:18

Ny vecka nya utmaningar och soool!!!!

jag beger mej ut efter jag skickat junior till skolan solen skiner,skaren håller och lyckligare än så här har varken jag eller hundarna varit på länge.... vem behöver en MP3 när hela skogen sjunger!!!???!!!


väl hemma gör det mej inte ett dugg att jag ska plocka hundbajs! nää inte ett dugg..

jag krattar lite också och visst under de frusna löven kikar det fram ljusgrönt gräs och blad! kommer på mej själv med att jag går omkring och ler.....nu är våren här!!!!


jag har anmält till en hel bunt utställningar så nu jävlar! skall jag få min första champion tro??? förr eller senare än är hon ju bara valp....

champinjonen i fråga har kommit på tt om man hoppar över staketet kan man hitta massa annat kult som inte finns innanför staketet.....   det gör att jag springer i fönstren hela tiden ..... och får inget gjort...

blir till att höja staketet ytterligare.... tur att sambo vet hur man gör gärdesgård...


i helgen for jag till Vemdalen en sväng... Uccapucka var med och vips så hamna vi på krogen.....

lördagen tillbringade vi i solen hos pappa... häääääärligt!!! tvungen att åka hem på kvällen för att kliva upp 05.30 på söndagen för att åka på uppsättningskurs.....

efter den blåste vi hem och GRILLADE!!!!!!! årets första!!!! GÖTTA!!!!! fläskfile,pot gratäng,halloumi och majskolv! jag sa ju det!!!! att det är VÅR!!!!    tingeling!

Av anette wallin - 8 april 2010 22:56

jobb jobb jobb.....kul som fan! i dag han jag med lunch med kompanjon också!

systrarna o junior kom ner till salongen , de gick o handlade sedan for vi hem slängde in jyckarna i bilen och åkte till skogs med dom.... jipppppieee! sa dom....


hem,laga middag samtidigt som jag jobbade lite... det skall ju planeras inför nästa visning...

pasta carbonara! snabbt o gott!!! alla är hemma och äter! kul!

kidsen bakar kladdmuffins och jag ser till att selle får en ny hårfärg...


vi hyr en film o tittar på medan vi äter ljumma muffins med iskall mjölk!....


planerar in tterligare några utställningar i sommar tänker att jag kommer inte hinna operera bort magen... får nog faan banta! usch det är jag nog inte så bra på.....

näääääää jag hoppar i säg tror jag d blir det fortare fredag! jobba sen hämta uccapucka på stationen vi drar till fjällen fest hela kvällen....   tingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards