Alla inlägg under juli 2011

Av anette wallin - 31 juli 2011 12:38

semestern lider mot sitt slut..... vi valde att stanna "hemma" i Tollered i stället för att tillbringa hela dagen i stan, det såg varmt ut....

Nu efter lunch lyser solen med sin frånvaro.....tyvärr, jag som tänkte göra ett riktigt avtryck hos fislisa och besvära grannarna med en jag i bikini.....

tur för dom då!

nu hamnar jag här vid datorn istället....

Vi kanske drar oss inöver göteborg litet tidigare än tåget går ändå för att insupa lite stadsluft trots allt....

i morgon bitti när vi kommer hem (hoppas SJ är på gott humör....)

blir det till att packa upp och jobba ett par dagar samt packa om.... ska ju till sthlm ett par dagar till....

TAKIDA/EUROPE tält turné!!! det vill man ju inte missa för allt i livet!!!

har hört ryktas om att TAKIDA är lika bra som vanligt om inte bättre men att EUROPE tyvärr har fel låtval... återstår att se.... hoppas bara att dom kör många nostalgi låtar vilket iofs är dumt om dom vill leverera nytt..... men man vill ju sjunga med!

nä nu vill junior ha datorn, han skall mata sina djur....???? jävligt enkelt nu för tiden måste jag säga.....att ha husdjur.... tingeling!!!

Av anette wallin - 30 juli 2011 18:45

Japp!

im back!

var tvungen att dra till ULLARED!

för att förtsätta på förra inlägget så åkte jag mamma sissi med mor till Fjäderholmarna för att äta räkor, jädrans va mysigt vi hade!!!

och precis där vi satt och åt såg man över till min födelse och uppväxtort Lidingö...

både mamma o jag vart nostalgiska så vi bestämde oss för en tidig kväll och en tidig morgon för att hinna ut på "ön" innan shoppingen skulle starta,

en timme kunde vi ju avvara?....?

Måndag efter frukost beger vi oss en snabbis ut mot Lidingö.....

nästan 4 timmar senare är vi tillbaka i stockholm, det var många saker vi ville titta närmare på.....

som tex var lillebror körde med all sin kraft med framtänderna före in i en parkbänk.....

Vart jag o Sissi brukade leka...(dvs bla, hemma hos Frida o Benny)

vart vi pallade päron....(Hos Beppe wolgers... där nu Gösta Ekman bor...)

Vart vi tjuv badade i pool (hos Tage Danielsson)

vägen ner till badet (förbi Agnetas hus som hon köpte då hon o Björn flyttade ifrån varandra...) Badet som vi lärde oss att simma på i vågorna från finlands båtarna jag minns även alla sönderskrapade kroppsdelar när man slog mot sten hällarna.....

vi kollade in "Holaveden" där jag bodde och där vi så ofta lekte rödavita rosen.....

då man helst av allt önskade att komma i Gigi Hamiltons lag eftersom hon var snabbast av alla ungar på hela Holaveden.... jävlar när hon fick tag på en....

jag minns när vi följde med mamma o pappa på fest och Tommy Körberg var en given  gäst, och Anton var bara en liten skit unge........

ja..... vi har kunna sitta kvar och minnas massor mamma o jag..... massor....

vi får nog åka tillbaka och fortsätta minnas nån dag... och fundera på vad som hände egentligen....

MEN det hade vi inte tid med då, vi skulle ju på release fest!!!!!!

Lydmar hotell bjöd på TAKIDAS release fest och självklart skall storasyster med!!!

ORDENTLIGT!

Super trevligt! super nice människor! och vid 2 tiden, efter att ha varit på MAX och kvällsfikat med Sarah Down Finer tassade jag hemmåt (sas radisson Blu)nöjd o belåten....

Tisdagen består av hemresa och packa(om) vid hemkomst, jag ska ju till Göteborg.....

måste bara jobba lite först.... (mellan 10-21)

strax efter midnatt går tåget, vi har bokat en helt egen kupe´ som ifs är 33 grader varm när vi kliver på men då får vi bara flytta oss till en annan, nema problema!

vi kommer fram i rätt tid, och Fislisa står med ett stort flin på läpparna på perrongen! hon har nämligen kört i stan!!!! SJÄLV!!!! jodu!

Vi åker till Tollered packar ur sen på "stor Ica" ,bolaget och Allingsås för lite shopping..... sen go middag på Stigs altan.. jag bjuder dom på ljummen sallad Yum yum.....

Sambo kommer in tassande vid 3-tiden då har jag inte hunnit somna än, Stig tar semester från jobbet... det bidde lite sent.... Underbart väder!

LISSEBERG!!!!! jag åkte flera karuseller!!!(barn karuseller.....) Junior följde med som stöd... Annars åkte han o Fislisa Balder,lissebergsbanan,slänggunga,Flumride och ett par andra attraktioner.....

sen middag på Stigs altan i dag blev det grillat o potatisbakelse

vädert blir bara bättre o bättre.... kommer i säng vid 3 även denna "dag"...

Lördagen kliver jag ivrigt upp... alla andra sover... i dag!!!! i dag ska jag på.....

ULLAREEEEEEED!!!!!


ULLARED.. JA,...... sonen fick en ny garderob, vi lite nya sängkläder sen hem på Stigs altan för lite äkta västkust middag! Stekt färsk makrill,kolja, kokt potatis och spenat! yammi!!!  nu blir det slappa och återhämtning, i morgon kväll bär det av hemmåt igen, intensiva dagar hos bästa Fislisa, hit återkommer vi GÄRNA!!!


jo, jag tänkte på en sak...... på Lisseberg, det var 110cm gräns där...

undrar just hur kul familjen dvärg hade det.....    Tingeling!


Av anette wallin - 30 juli 2011 11:14

En vecka senare....

jomen jag sa ju vecko uppdatering va?....

det händer mycket! som vanligt kan man ju tycka  jo vars, men det är ju några mil man betar av.....

helgen efter Sissi hade åkt hem  var vi bara hemma! kors i taket men ack vad jag fick saker gjort!

på lördagen kom svägerskan och vi fixade naglarna och drack melissmojhito på ballen! nice!

Söndagen packade vi in oss i mamsen o brillans bil sedan bar det av till Stockholm!

checkade in på hotell! jäklar!!! måste dra vi hörs! tingeling

Av anette wallin - 22 juli 2011 10:02

Det blir som en vecko uppdatering ungefär.....

Det här med mitt bloggande just nu....

men jag har så bra minne så jag missar inte så mycket, kanske....

sitter just nu på altanen, jag har semester! i går och i dag...

i går åkte Sissi hem, min bästatse sissi! Hon har varit här och hälsat på oss sedan i måndags, hag hatar när hon åker hem så tidigt!

hon är lite oberäknerlig min Sissi, ibland kan hon bara dyka upp och då stanna i evighet och andra gånger kan det vara planerat hur länge som helst och då bara kommer och försvinner hon!

tur hon bara bor 5 timmar bort...

Hon ger mej så mycket energi,min sissi.

I alla fall så hade jag ju då semester i går,Vi klev upp och tog 4 hundar med i skogen prommenerade och åt frukt/bär buffé när vi kom tillbaka, nice!

sen vart det livat i luckan ,kompanjon sa att hon hade en lucka där jag kunde få färga håret så jag slapp göra det på kvällen, jag ilade in i duschen,iväg på erikshjälpen för att se om dom hade ett bord åt mej, det fanns inget jag ville ha så jag "hamnade" hos möbelhandlaren.... och vips så hade vi ett nytt köksbord med stolar! fint vart det!

ilade i väg till salongen och ingen vet vad som hände, men jag fick en dreadlock i löshåret, en jätte bra!!!! OM man vill ha det.....

det slutade med att jag fick lsa upp löshårsfästet och färga in nytt hår och sättafast... det tog hela semestern!...

Ebbalott med familj han dock med en kaffe på vår altan innan vi såg en film...

att jag ska dricka kaffe på kvällningen VET jag inte fungerar,men jag glömde..... och vid 4 i natt hade jag fortfarande inte somnat....


Det bor en jättesöt ekorre här... tyvärr kan jag inte ha vinthundarna lösa ute då... för den skulle inte vara lika söt efter ett tag...

den spottar ,fräser och "skäller" på dom så fort dom rör sej ute på gården, antar att den tror att den är bossen, men det är ju jag det!


man kan undra vad man ska hitta på med i dag då....?

jag har gjort en runda i skogen, ätit min frukost, läst tidningen och bloggat....

jag längtar redan till jobbet! sjukt? nähäää då! inte när man har det bästa yrket i världen!

men men , jag får se om jag får fart på resten av familjen så länge kanske man skulle dra till stan? eller bara vara hemma och rensa upp?....tingeling!


Av anette wallin - 17 juli 2011 21:53

i torsdags jobbade jag i Ö-vik,MARY ME mkt trevlig salong!

fredagen blåste jag av några timmar på STUDIO ATTITYD sen bar det av med UCCAPUCKA till sommarstugan i HÄRLIGAHAVERÖ!


mat,dryck och sällskapsspel tillsammans med mamsen,lennebrillan,son modell större o junior. jo sambo kom ju med en sväng med!

han åkte dock hem på lördag fm för att festa med polarna.

vi andra åkte på marknad.Jag köpte goda ostar från STRÖMMENS GÅRDSMEJERI. sedan vart det middag och en visit till nina o bagarn.

Sommarkrysset bjöd på TAKIDA! och stoltaste storasystern inser att lillebror är bäst!


först kl 2 kom jag i säng efter korvgrillning vid sjön och kortspel. härligt!!!!!

Söndagen bjuder på soligt väder! jag badar njuffen efter frukost, pälsvård i solssken är aldrig fel! åker i väg med vinthundarna och njuffen för lite action i skogen, finns underbara gräsvägar där.

sedan fika på kvarncafét!

fortsätter med mera pälsvård och vi blir kvar i stugan till 19.00


inbjudan till TAKIDAS release fest i sthlm till veckan sitter fint och jag har bokat hotell, få se i morgon om jag får till nån biljettbokning med sj också....


undrar mest nu hur faan jag ska hinna banta 30kg till den 25e.....det är nästan så jag tror att det inte går... se så! lite possitivt tänk tack!  tingeling!




Av anette wallin - 12 juli 2011 20:57

som om ingenting har hänt smyger jag mej in på bloggen och fortsätter skriva trots det låååånga uppehållet...

självklart har det hänt MASSOR!!!!!!

vet inte var jag skall börja så det får bli i MYCKET stora drag...... mycket myyyyycket stora drag....

före misdommar klappade jag i hop Wallin & co,den personal jag hade slutade som frisör och den andra hyresgästen bröt sitt kontrakt och skrämde i väg den nya frisör jag lyckats få tag på... jag ångrar bittert att jag inte lyssnade på alla varningar och jag besparar mej alla:

-vad var det vi sa.... TACK jag vet!!! NU!

det är ett avslutat kapitel och jag har lärt mej något på det tyvärr kostade det allt för mycket... synd att ingen tog chansen att köpa det då vi hade mycket bokningar på slutet  och det kändes ju bara som början, blåst som den bästa fönen men det är många fler än jag som råkat ut för samma före mej och alla har överlevt vad jag vet....


Midsommar firar jag med de bästa uppe i stugan lillebror fyller år och vi äter och spelar spel, midsommardagen drar jag från stugan vid 6 tiden flyget till London går från arlanda på em så jag startar från frösöflygplats,passarpå att ta en sushi på skycity innan det bär av.

möter upp min stage partner på heathrow flygplats vi tar tillsammans en taxi till Gatwick flygplats... jo vars så kan det va....

underbara dagar i paul mitchell anda! vi hinner in ett par timmar till London för traditionell fish´n´chips och bärs på en pub.... det fanns en pub till.... så en torr cider måste vi ju prova innan .......

vi hann med sena tåget...

åker varsitt flyg hem.

väl hemma ringer jag och checkar lillebrors video konster, TAKIDA håller på att spela in en ny video i "långhuset" i Viskan. videon vart suvveränt bra en riktig "story teller" lillebrors motspelerska var ingen mindre än Sara Sommerfelt.


helgen efter drar jag till Trondheim med Doris hon tar CERT!!!!!!! jiiiihaaa!

jobbar några dagar sedan GATUFEST med bästa UVHAGE! ni är bara bäst!!

självklart kör jag o käralotta i gång med rock på våningen på onsdagen, jag åker med sista kunden (svägerskan) till stan sen på´t direkt!... ljuvligt väder! ljuvliga människor! och ljuvlig Nettan! hinner med en sväng på mcklubb innan jag checkar in på hotell Uvhage på storgatan 11.

hela helgen blir som det brukar i dessa människors sällskap... tack Freddie, Anders,Laila,Anders,sanne,Mattias o peter o Lotta för att ni finns!

inte fult lika cool kliver jag ur sängen kl 04.00 på söndag morgon UTAN EN ENDA BLUND.... utställning i Alfta! är jag dum eller bara sinnes sjuk???? inte vart det nåt bra resultat heller... undra varför? Domaren var nog blind!

bästaste bästaste son modell större dök upp som en övereskning på kvällen så då mår jag bra igen!


Denna vecka jobbar jag på salongen  mån,tis,ond,fred på torsdagen drar jag till ö-vik för ett paul mitchell jobb! till härliga  Mary me!

fredag efter jobbet åker jag med hundar o Ungar till stugan Ucca pucka ska med det blir nice! tingeling!


Skapa flashcards