Direktlänk till inlägg 30 september 2011

frredag.... and im still alive!

Av anette wallin - 30 september 2011 17:43

alltså.... var ska jag börja??? hur mycket hinner man på ett dygn??? jo tack bra! allså jag hinner BRA mycket!....

i går morse åkte jag alltså till Sthlm, bästaste Sus mötte mej på stationen vi gjorde en repa på Åhléns innnan vi tog en taxi till kontoret, köpte lite proviant inför kursen sedan började vi ordna inför kvällens kurs.....

efter lunch ringde jag en gammal vän.... alltså, hon är inte så gammal, men ack vad länge sedan vi sågs!!!! 14 år sedan närmare bestämt! man kan ju tycka att det var ett ojämt årtal men eftersom jag visste att hon nyss satt in sillisar då (och HON kom i håg NÄR hon gjorde det) så visste vi exakt årtal det handlade om!!!!     lite modernt tänk ändå tycker jag, när sågs vi senast? jo när du gjorde dina tuttar...... ja! varför inte? ha ha ha jaa MINA tuttar behöver säkert en omgång snart också! de 5 kg jag tappat på min alldeles ega superdiet är just 5 kg tuttar! määääääh who cares? det finns nya att köpa! och dom är säkert jätte mjuka å goa just nu.....


efter bästaste fru G pallrat sej från kontoret ställde vi i ordning det sista och sen kom dom! en efter en....... hungriga frisörer som inget annat hellre vill än att  sätta saxen i en docka!!!

att minska ner en 5 timmars kurs till 4 är bra! JAG är bra!!!!! utan bästaste Sus hade det ju så klart inte gått! och på det andra kurserna, 5 timmars kurserna, har hon ju inte vart med sååååå.....OK Sus this is for you! fy faaaaan vad VIII e´braaaa!!!!


lite pep talk till sej själv skadar ingen, PROVA får du se!


jag o Sus hade fixat klart på kontoret kl.23, då bar vi ut 2 stolar .... satte oss ner...

det var som en ljum sommar kväll, tydligen hade det varit otrolig sommar värme hela dagen... i  hela landet...... vad vet vi? vi jobbade ju stenhårt!....

vi satt där i hammarbysjöstad, det va typ VI där också rökte vi en varsin cigg och konstaterade..,... att det va en bra kväll....


Sissi, min bästa Sissi....... hon kom och hämtade mej, bjöd på the o macka fast det va mitt i natten... en ny bäddad säng och ett par timmars sömn....


sedan var jag i gång igen! effektivitet!!!! nääädå! det bara blir så här! jag fattar inte varför det BARA ska vara 24 timmar på ett dygn??? VEM har bestämt det???? och VARFÖR????? av vilken anledning???? är det bra??? näääää!!!    är det kul???? nää!!! är det  NÅN som gillar läget????       ????  om du frågar mej... NÄÄÄÄÄÄÄ!!!!


jag har i alla fall ite SOVIT bort livet!


kl 8 vaknar jag..... kl 9 är jag, likt ett litet barn påklädd fikad och startklar!!! ridbyxor på! CHECK!!!!

 faaan! jag ska alltså riskera mina dyrgripar till armar  bara för att få sej en rejäl bit  kött mellan benen???? ..... IVAR heter han visst....

Sissi, ja hon gillar TURE hon....  hon gillar saker på T nämligen..... Ture, tacos, Tinkerhästar, och TAKIDA!......


den där Ivar.... han är svart, har långt hår... och långa fina ben... (om än lite väl håriga, men det är jag ju van med sedan sambo...)

han har bruna, vackra, ärliga,kärleksfulla, snälla ögon (vafaan nu låter det ju som om jag beskriver OTTO!!! min allra första RIKTIGA kärlek!, han va från munkbysjön och hade en syster som hette Lilian.......<3


i alla fulla fall så stog han bara där helt plötsligt! IVAR.... IVAR den förskräklige! eller IVAR den svarte!!! eller kanske IVAR den snälla hästen JAG skulle rida på!.....


jag tog grimman och spatserade ut i hagen, han vände inte och gick.....

jag klädde på honom hans huvudbonad, JAG hade ju pippi långstrump frisyr så varför skullle inte han kunna ha babyblå grimma med strass pärlor på???? VA????


vi gick "tillsammans" (OK jag DROG honom upp) till stallet... där kelades vi lite i stallgången.. jag masserade hans rygg, axlar och lår....... tog bort allt hårt under fötterna samt kammade hans hår så det låg vackert mot hans svarta hals.... (alltså det sitter en neger brevid mej, jag vet inte om jag blir påverkad  men ordet svart kommer upp ovanligt ofta nu.....)


sedan gick vi ut i skogen... vi va säkert borta i 1.5 timmar! vi andades in den friska höstluften... tittade på de vackra träden och bara njöt av varandras sällskap!!!

eller om aan väljer att säga:

vi drog till stallet i stället å red!..... det bestämmer ju du!  tolkningen ansvarar men själv för! JAG väljer iaf  ALT 1!


TACK  Sissi för underbart sällskap, lån av häst och att du finns! i löööv jo!


nu passerade jag just BOLLNÄS! vilket jäkla namn!!!??? ja du, inte var det en sån som jag man ville ha till GUD det har jag nog fattat, det är mycket jag inte förstår mej på!

 om 1.5 timmar är jag i alla fall hemma igen! det går fort i Hockey som min kompanjon brukar säga......


då lär det bli en fredags cigg med ucca pucca (jo, vi gör så...) fast ingen av oss röker......

sedan är det soffan med sambo och junior, i morgon är en annan dag!  det är hemma dag och middags klubb på kvällen! OVANSJÖ har premiär!!! måste bara hitta ett paket på 1kg!... inte så jävla lätt som man kan tro..... jag har bara ost i huvet!....


vi syns o hörs! mer än så han jag faan inte på ett dygn!      tingeling!









 
 
Ingen bild

Sissi

30 september 2011 18:56

Jag älskar dig också Härliga Nettan !!!!

Ha ha jag har faktiskt ont i magen , efter att ha skrattat såååå mycket !!!

Jag håller med om ALLT !!!
Men jag tror att du blev lite distraherad där ett tag .... Det vart lite mycket svart ...

Å sant jag tycker om saker som börjar på T !! <3

Jätte bra beskrivning på iaf vår tid ihop ...!! Kram
Ha ha ha ha ha hahahahahahaha

anette wallin

1 oktober 2011 10:22

jo men han klev av i ljusdal,så det såg lite ljusare ut... men då tog batteriet i datorn slut, och det va ju inte så bra för då hade jag ju inget att titta på... för han hade faktiskt inte varit så tokig att vila ögonen på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette wallin - 25 oktober 2011 18:09

morgonprommis och världens goaste kaffe! (jo jag fick en ny sändning kaffe till min maskin) I bland är jag precis världens bästa på att steka ägg också! som i morse, då var jag det! Kommer ner på salongen har ett litet tele möte med Tess sedan in...

Av anette wallin - 24 oktober 2011 09:55

morgon prommis, CHECK!!!  bävar inför vintern då jag blir så begränsad i skogsterrängen pga all snö.... jag älskar att vara i skogen och hundarna leker och har det skönt när dom får vara lösa, tur vintern ger annat att se fram mot...   Denna veck...

Av anette wallin - 23 oktober 2011 12:52

i går tog jag en 2 timmars prommenad med Lenin det va skönt! Efter det inväntade jag snabba snickarn som hade varit upp till stugan i Vemdalen för att kolla in vart friggan ska stå. han fick ritningar o en kaffe sedan vart det duschen o piffning ...

Av anette wallin - 21 oktober 2011 20:48

veckan lider mot sitt slut.... traditionell fredag med lövbiff,smoothie(ett nyttigare alt till milkshake;0) och popcorn... idol och en fredags rök med Ucca! (fast hon kunde inte komma....;0)   Jag köpte en stuga i dag! en frigga som ska fungera...

Av anette wallin - 17 oktober 2011 09:48

ny vecka..... nya möjligheter! Helgen har vi spenderat i vemdalen, super nice väder och mkt trevligt folk! 2x Huskey (resturang) men vi åt bara ena dagen. Jag o Junior åkte upp på en gång jag slutade på fredagen.Sambo kom senare med lillebror o...

Skapa flashcards