Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

måndag....

Av anette wallin - 17 oktober 2011 09:48

ny vecka..... nya möjligheter!

Helgen har vi spenderat i vemdalen, super nice väder och mkt trevligt folk!

2x Huskey (resturang) men vi åt bara ena dagen.

Jag o Junior åkte upp på en gång jag slutade på fredagen.Sambo kom senare med lillebror o Hannapanna.

Jag o junior fick en enormt god middag hos pappa som köttstekarn mandis fixat till! (jovars hon kan inte bara baka, hon kan steka kött också!)

När broder o Co kommit åkte vi till huskey och träffade "allihopa"....

 det va stockholmare, poliskomisarier,Israeler,filmare, jägare,kusiner och en faster som fyllde 80!!! GRATTIS bästa faster MAY!!!!

vi höll ut några timmar sedan fortsatte vi till stugan,Israelerna ville se hundarna och vi ville spela kort.... sen sova!


Lördag! storfrulle,långprommis och fika hos faster may!

vi spelade på trav också! jag o hannapanna mot resten... dom vann....

men vi va bättre än dom på att promenera!....

middag på Huskey! Faster may är på! flera andra kusiner och en bowlingrunda! jag skrattade så jag fes när faster may tog ett för tungt klot.... åkte i backen med klot och allt!!! ha ha ha hon bara skrattar vad som än händer! sedan skulle ngn smart visa henne hur man skulle hålla klotet och att det skulle vara lätta klot...... vad denne glömde är att may inte har barnstorlek på fingrarna... så när hon svingade i väg klotet satt hon fast!!!! haaaaaaaaaaaaaaaaaahahahaaaaahahaaaa!!!!! DET såg ÄNNU roligare ut!!!!

som Curling!...... typ...... fast annorlunda hi hi hi hahahahaaa ho ho ho!!!

det vart en ganska tidig kväll,vi somnade i soffan jag o hannapanna, grabbarna var kvar en stund och bowlade (det är synd att ingen ordnar bowlingbanor i vår lilla by...)


Söndag!!!!! ja må han leeeeva! jaaa må han leeevaaaaa! ja måå han leeeeevaaaa uti hundrade åååår!!!!!!!! hurra hurra hurra hurra!!!!!!! JUNIOR 10 ÅR!!!!!!

tänk va fort tiden går!!!! och jag består......not!....

frukost på sängen! paket! (bra paket! inte så många, men BRA!) ut i fina vädret, morfar kommer med tårtgänget (jodå! Mandis hade tagit emot en beställning och visst hade hon lyckats än en gång!!!! fattar inte att hon inte fixar ett gocafé!)

sedan vart det till att städa upp och åka hem!

hemma blåste jag av golven med snabeldraken tände lite ljus och fixade kaffe till farmodern kom på besök, mormodern är i Turkiet och kommer senare....

det vart soffmys resten av kvällen sedan natti natti...


så är då måndagen här!

Ljuvligt väder! en morgon promenad med hundarna, frukost blogg och nu in i duschen, har ett par valp spekulanter som längtar minst lika mycket som jag! kan inte det bli nytt år snart????????????????

son modell äldre lovade att komma hem i jul så nu ska jag kolla resa till honom

sedan måste jag vända upp och ner IGEN på huset i jakt efter mina "kurs verktyg"

hur kan en hel väska med mitt namn på försvinna????      tingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette wallin - 25 oktober 2011 18:09

morgonprommis och världens goaste kaffe! (jo jag fick en ny sändning kaffe till min maskin) I bland är jag precis världens bästa på att steka ägg också! som i morse, då var jag det! Kommer ner på salongen har ett litet tele möte med Tess sedan in...

Av anette wallin - 24 oktober 2011 09:55

morgon prommis, CHECK!!!  bävar inför vintern då jag blir så begränsad i skogsterrängen pga all snö.... jag älskar att vara i skogen och hundarna leker och har det skönt när dom får vara lösa, tur vintern ger annat att se fram mot...   Denna veck...

Av anette wallin - 23 oktober 2011 12:52

i går tog jag en 2 timmars prommenad med Lenin det va skönt! Efter det inväntade jag snabba snickarn som hade varit upp till stugan i Vemdalen för att kolla in vart friggan ska stå. han fick ritningar o en kaffe sedan vart det duschen o piffning ...

Av anette wallin - 21 oktober 2011 20:48

veckan lider mot sitt slut.... traditionell fredag med lövbiff,smoothie(ett nyttigare alt till milkshake;0) och popcorn... idol och en fredags rök med Ucca! (fast hon kunde inte komma....;0)   Jag köpte en stuga i dag! en frigga som ska fungera...

Av anette wallin - 11 oktober 2011 17:56

Japp då va den helgen som bortblåst! det går fort när man har kul! Fredag efter middag och bad av hund drog jag till Sundsvall och Uccapucka! Hon hade dukat upp med en massa godsaker i v-rummet och Doris som fick en egen soffa på golvet och vi sl...

Skapa flashcards