Alla inlägg den 30 juli 2010

Av anette wallin - 30 juli 2010 22:29

VA????

inte ett enda inlägg?????

var håller ni hus när jag är borta?????????????????????????


Las vegas var bra! varmt men bra.......  trevliga människor,bra hotell, mycket mat o dryck och en hel del cigg.... det är inte bra däremot.

nåja jag slutar ju när jag landar i sverige.... eller hur???...NOT...

 det vart en omtumlande hemresa i alla fall....

ganska tigth med tiden mellan Las vegas flyget och det som skulle ta oss från NY till Stockholm/Arlanda....  men det löser man ju med en sådan där liten bil ni vet, en sån där liten som gammlingarna får åka mellan gaterna......

sagt å gjort MOT Terminal C!!!!!!! och gate 135!!!! (det var i alla fall vad chaffisen sa och gjorde när han tittat på mitt boarding kort och skrivit in i sin logg bok......)

vi tre satt o flinade förnöjt i baksätet när vinden svepte vårat hår medan vi blåste förbi gate efter gate....

vi dricksade gubben ordentligt (om än med svenska pengar) -köp dej nåt snyggt!... TYP!

vi tog det lugnt, gick på toan och lite sånt... vi var ju där, hade platser osv så varför stressa???

när det var dax för boarding ställde vi os snällt i kön och när det vr dax att kliva på planet håvade vi fram pass och boarding kort precis som vana snälla resenärer gör...

det blir stax vår tur.............

Sorry ma'm this is amarican airline, yuore going with SAS! i'm sorry but that's in terminal B you have to take the train and run like hell.......

tre förvånade blå ögda 40+ are rynkar panna och utbrister -VAAAAA??????????????

sedan är det ett faktum, det är slut på lugn å ro... det var helt onödigt att tippa gubbjäveln och det var defenitift helt jävla onödigt att vara på terminal C!!!!!!

vi springer...... vi springer som faaaan! vi vet inte ens VART vi springer men bort från fucking terminal C DET ska vi i alla fall DET vet vi!!!!

har nån vart i New york???? vet ni HUR stor det flygplatsen är???? JAG VET!!! jag visste redan innan eftersom vi i fjol vart fast på denna helvetes flygplats ett dygn, så jag missade TAKIDAS spelning på storsjöyran! dumt.... mycket dumt.....

den har inte blivit mindre kan jag ju säga......

alltså jävlar vad vi sprang!!! excuse meeeeeeee!!!! coming thougt!!!!!! sorry!!!!!

(ok jag är dålig att stava...jag vet)

vi försöker få någon att hjälpa oss, först vid tåget som skall ta oss till rätt terminal sedan försöker vi få tag på någon på den terminalen please!!!! can someone tell us WHERE we should run to get to the rigth gate???? we are going with SAS!!!

normalt sätt tittar man ju på monitorerna.... eller hur? MEN om man redan är så sen så att  den skiftat från gate 65, on time, go to gate,till att det bara står terminal B....

då vet du att boardingen redan är gjord......

en gnutta hopp finns dock fortfarande trots att i alla fall jag hamnat i fniss stadiet...

en kvinna säger gate 60, vi chansar å kutar!.......

får dispans i säkerhets kontrollen springer förbi kön... (detta händer bara på film för de flesta...)

sen är det stopp!!!

en tjock negress tar ut sina förfäders rätt och säger- can everyone who is running stop and take it easy..... (eeeeh??????????????????????????????????? easy??? vem faaaan har tid att ta det easy?????)

inser snart at det är maktbegäret som driver henne så jag bromsar ner min vän som är i upplösnings tillstånd (hon ska ju fiska kräftor på lördag)och som i det läget med säkerhet slagit världsrekord i förflyttning mellan terminal C och B.....

vi tar några djupa andetag går igenom säkerhetskontrollen grabbar allt under armen och springer vidare! gate 60!!!! TOM!! helt jävla tom!!!! hade dom inte ens kunnat lämna ett glas vatten???????????????????????? törstig as hell ger vi inte upp... fan vi kan ju lika bra SPRINGA till sverige!!!! då hinner ju jag till Västerås på utställning också!!!


jag ser en kö lång som faaan tänker att OM dom har plaster kvar kan jag lika ba åka med det flyget det är ju till europa någonstans i alla fall...(det är ju dit alla flyg från B går...) det måste ju bli lite kortare att springa...?...

jag ser en massa svenska pass i kön...... stirrar mej blind på ett boarding kort och ser STOCKHOLM ARLANDA på det..... jag kollar inchecknings disken och dom tre vackraste bokstäverna i mitt liv just då (SAS) står på skylten....

jag kommer tillbaka till verkligheten och ser KäraLotta viftande i mitten av kön.....

Tänk vad tokigt det kan bli i bland!!! Flyget var försenad och jag har aldrig i hela mitt liv varit så glad för det någon gång!


ja, vi var ju inte hemma än..... väl på Arlanda saknade ju såklart vårat bagage....

ALDRIG mer New York's flyg plats DET kan jag lova i alla fall!!!!!


jag tar tåget hem.... träffar mina barn en stund,det finns ju ändå ingen väska att packa om jag slänger ner nåt gammalt smink, datorn och lite kläder  tar en lååång varm dusch sedan sätter jag mej i bilen! kör till sundsvall hoppar in i en van slocknar i baksätet lite då och då......

vaknar på riktigt i Västerås checkar in på det tredje hotellet på en vecka och tar ett glas rött i baren tigger åt mej en cigg och sedan är det go natt!!!!!


fredag morgon..... upp, duscha hund, fixa frillan, rasta jycken  sedan frulle sen drar vi på utställning! en slät 1:a............................ ja varför inte??? jag har ju inte turen på min sida just nu, men faan den som ger upp!!!!

vi bokar bord i resturangen på hotellet på kvällen god mat, gott sällskap, i morgon skall jag inte ställa ur eftersom jag ibte gick till final men likt förbaskat skall klockan stå på 6! hmmm... jet lag??? har inte tid! Godnatt!!!!!                  Tingeling!









Ovido - Quiz & Flashcards