Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

fredag kväll....

Av anette wallin - 6 maj 2011 22:52

Bidde inget Vemdalen, det var så tråkigt väder i morse... jag spar på krafterna till nästa helg (eller till att sköta om Tuwas sår.....bläh!)


jobbade till 15 sedan vart det hem hämta bilen åka till växthuset och köpa teracotta krukor i olika storlekar o varianter samt 12 penseer och ett par murgrönor...

jord också så klart! det vart fint på bron....


in på JIGES en sväng och uppgradera min rockabilly garderob med ett par sneekers att ha som ombyte och ett par solglasögon... junior fick sej 2 par byxor och en piké.


smet in på bolaget för att köpa ett par flaskor rosé so jag hade till middagsklubben förra helgen det var SÅÅÅ gott!!! DÅ!!!... nu smakade det inte hälften så bra,måste vart  i kombination med den förträffliga maten då.....  tur man har en karl som gillar vin i alla former så dom flaskorna tar nog slut ändå....


efter maten drog junior på disco och vi for och grattade Pedda som fyller 40 i dag!!! hurra hurra hurra hurra!!!!

ebbalott var hit o rekade lite bland mina överblivna rockabilly saker, hon fick med sej en prickig klänning och cherry örhängen o halsband.


nu har jag nyss bäddat rent i juniors säng, tvättat Tuwas sår IGEN.... så det känns som att sängen kunde va ett alternativ... konstigt man är sovklar tidigare på fredagar än någon annan dag i veckan...

men så vaknar jag tidigt i morgon också!!! Natti Natti!    tingeling! 

 
 
Helena H

Helena H

7 maj 2011 12:13

Vilket märke var det på rosévinet? Köpte ett jag också, Jacob`s Creek, men det var inte gott!
Ha en fin dag!
Kram H

http://signerathelena.blogg.se

anette wallin

7 maj 2011 15:16

nääää, det var inte det! så det finns alltså MINST 2 äckliga rosé!....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette wallin - 25 oktober 2011 18:09

morgonprommis och världens goaste kaffe! (jo jag fick en ny sändning kaffe till min maskin) I bland är jag precis världens bästa på att steka ägg också! som i morse, då var jag det! Kommer ner på salongen har ett litet tele möte med Tess sedan in...

Av anette wallin - 24 oktober 2011 09:55

morgon prommis, CHECK!!!  bävar inför vintern då jag blir så begränsad i skogsterrängen pga all snö.... jag älskar att vara i skogen och hundarna leker och har det skönt när dom får vara lösa, tur vintern ger annat att se fram mot...   Denna veck...

Av anette wallin - 23 oktober 2011 12:52

i går tog jag en 2 timmars prommenad med Lenin det va skönt! Efter det inväntade jag snabba snickarn som hade varit upp till stugan i Vemdalen för att kolla in vart friggan ska stå. han fick ritningar o en kaffe sedan vart det duschen o piffning ...

Av anette wallin - 21 oktober 2011 20:48

veckan lider mot sitt slut.... traditionell fredag med lövbiff,smoothie(ett nyttigare alt till milkshake;0) och popcorn... idol och en fredags rök med Ucca! (fast hon kunde inte komma....;0)   Jag köpte en stuga i dag! en frigga som ska fungera...

Av anette wallin - 17 oktober 2011 09:48

ny vecka..... nya möjligheter! Helgen har vi spenderat i vemdalen, super nice väder och mkt trevligt folk! 2x Huskey (resturang) men vi åt bara ena dagen. Jag o Junior åkte upp på en gång jag slutade på fredagen.Sambo kom senare med lillebror o...

Ovido - Quiz & Flashcards