Alla inlägg under februari 2011

Av anette wallin - 28 februari 2011 09:32

ny dag nya vecka nya möjligheter.....

har pulsat snö i skogen i 45 min, svettig som fasiken!

ätit frukost, nu ska jag ge hundarna mat och sedan dra ner på GROTTAN! det är ur fint väder i dag! lööövley!!!

denna vecka jobbar jag på WALLIN & Co på torsdag stannar kvar till fredagen ska på möte då på morgonen.....

son modell större kommer hem på torsdag kväll också det ska bli härligt att träffa honom igen. det var länge sedan nu, tycker jag....

nä ner i gymmet var det! hoppas ni alla får en underbar vecka! Tingeling!



Av anette wallin - 27 februari 2011 19:27

hemma bra men borta bäst...... jo tack så kan det vara, ibland.

i dag var det en sån dag..

helgen har tillbringats i vemmis tillsammans med en barndomsvän och hennes yngsta son samt ena jycke.

Min son modell äldre är ju på praktik hos sin far så jag tog son modell yngre och en hund jag med.

Dom kom lagomt till jag slutade jobba i fredgs så vi blåste upp direkt!

efter vi startat en brasa, släppt in hundarna och skruvat på värmen drog vi på HUSKY och käkade en 3 rätters! juniorerna pallade bara 2 sedan spelade dom bowling i en timme.

hemma i stugan igen vart det lite kort spel och slappa....

Lördagen kom vi i väg till backen i skaplig tid, juniorerna vill åka slalom ,det vill inte mammorna..... mammorna fikar istället... OCH äter lunch på sibylla!.....

efter sönerna ledsnat får mammorna sitt! shopping på hög nivå! i alla fall för mamma Huddinge.....

vi bestämmer att det får bli tacos för att slippa åka ut nåt mer med bilen efter det slappar vi framför tv:n och melodifestivalen det blir en skapligt tidig kväll...

efter denna helg är precis ALL träning denna vecka som bortblåst!

jag som var på Zumba och på gymet 3????!!!!??? gånger denna vecka! dessutom var jag inställd på att gå på core i torsdags men ngn hade informerat mej om fel tid! och kanske rent av fel dag!! det var i alla fall dött som i graven när jag kom dit kl.18 i torsdags, och jag som stressade som en idiot för att hinna! inget stog det på hemsidan heller... och instruktören, om det nu är samma som på zumban ja hon ville inte svara i telefonen..... så det sket sej totalt....

i alla fulla fall körde jag hem fråm vemmis i dag  med full gas för att inte missa kvällens zumba iaf, sladdar in på gården en kvart innan det börjar, hoppet är det sista som överger en sägs det så jag hoppas såklart på att få en hjälpande hand när jag kommer inanför dörrarna.... sambo har varit hemma i helgen, festat med grabbarna, varit på krogen och ja... sånt som han gör  när han är hemma själv.

jag säger i alla fall åt honom i all hast att

-jag såg alla som gick på Zumban nu...... här! ta denna är du snäll (jag räcker honom en kasse med matvaror i)

han bär snällt in den i köket...

jag skyndar mej .. allt för att hinna..... ser att han inte plockar in maten när jag ilar förbi köket

-men kan du inte plocka in det i kylen??

-nä jag ska åka och hyra en film...

jag stressar in i köket och börjar lasta ur.... tittar på klockan... FAN om  5 min börjar det!.....

sambo svansar efter  ställer sej och tittar på när jag lastar ur.... jag ställer allt på bänken mittemot där han står... (brevid kylskåpet)

-kan du inte hjälpa till i alla fall? stress ,stress ,stress.... klockan går...

-nää, jag ska åka och hyra film....

-jamen du står ju bara här!!!

-fast du hade inte plockat ur om det varit jag som kommit med kassen.

-???????????????????????!!!!!!!???????????????????? JOOOOO, DET hade jag faktiskt!!!

(speciellt om han hade bråttom i väg också...)

jag orkar inte diskutera, jag plockar in  inser att jag inte kommer att hinna nu, försöker se det possitiva i det hela att jag får se på film med junior i stället och äta skräp mat......fast.... nää det tänkte inte sambo  han åker helt sonika i väg och handlar mat och hyr film  med junior själv i stället....

han ringer iofs senare och berättar vad dom ska äta,undrar om han ska köpa med nåt åt mej....???

behöver jag berätta att jag tappat matlusten? eller lusten överhuvud taget.....

ingen zumba... ingen myskväll med film o hämt mat .. ingenting vart det.....

jag tar med hundarna medans  dom hämtar mat, går 1½ timmes promenad, funderar över vad jag gjorde för fel ,förutom att jag kom hem.....

hittar faktiskt inget svar på det....

lite motion vart det ju iaf om man ska hitta NÅT possitivt med det men det hade ju kunnat bli ändå under trevligare former.. nu är jag jätte hungrig

solsidan börjar om ett par minuter tv:n är upptagen av filmen så jag får väl ta en dusch eller nåt..... i morgon känns det säkert bättre..... kanske  tingeling!

Av anette wallin - 22 februari 2011 08:20

förra veckan var hektisk.. ja, allt som vanligt då alltså...

onsdagen hade jag PAUL MITCHELL jobb på salong KLIPP TILL i Bräcke på fm sedan bilade jag till sundsvall och tillbringade em på CLIPPER.. bra färg resultat och nöjda kunder på båda salongerna!

kvällen planerades att tillbringa med Uccapucka på nån sylta MEN,sonens lägenhet såg ut som ett fall för "rent hus" så det vart städning för mej i stället..... eller sanering kanske man hellre skulle säga...

jag rundar av kvällen med ett par pizza slice och ett par glas rött hos Uvhages, DET är götta det!<3

Sovit ganska bra trots allt, kommer i väg i tid och slinker in på STENSTANSBAGERI för en frukostmacka som jag bär med mej till SUNDSVALLS MINSTA MEN MYSIGASTE SALONG!!! WALLIN & Co.

jag har kund direkt kl10 och det känns härligt att vara på denna lilla mysiga salong emellanåt.

NAGELHÖRNAN som hyr just en hörna på WALLIN & Co slinker in och skall ha sin elev på kurs så det blir fullt hus! nice!

dagen avslutas med att coolaola kommer för lite frisering och vi intar en gudomlig måltid i form av sushi!

sedan bär det av hemmåt borta bra men hemma bäst!...

Fredagen passerar snabbt det är ju kort dag och dessa dagar har som vanligt lövbiff o pommes på menyn! sedan milkshake o popcorn! slappa heeela kvällen!

lördag morgon prommis sedan fika på nya café VIBA som håller till i våra gamla lokaler. jätte mysigt!  Myyyycket folk men vi lyckas få ett bord!

sedan blev det hämtmat med Häggblom/sköld och vi åker hem lagomt till melodifestivalen, kompanjon med familj slinker ner, trevligt! vi tittar även på Best in show IGEN!!! ha ha ha den är sååå kul den filmen!

söndagen chockar jag kroppen med ett Zumbapass innan det har jag värmt upp på isen med en liten promenad med familjen och hundar... vi stannar på bystugan för lite lunch/fika.


måndagen fortsätter jag att chocka kroppen sticker ner på Grottan (gymet) och kör ett pass rygg/armar det känns i dag.... men det är en skön svidande känsla så den tar jag gärna... få se om jag vilar i dag eller om jag kommer i väg på nåt

på torsdag planerar jag att i allafall TESTA core... hmmm???.... tingeling!

Av anette wallin - 14 februari 2011 21:39

ny vecka nya utmaningar och en ny alla hjärtans dag.... jag skulle helst  utrota denna dag, sambo har sett till det, så jag skiter i den deppar lite och firar tuwa-lisas fjärde födelsedag i stället.

helgen var hård..... till viss del. det vart mycket slappning och mycket mat! jag tror att jag börjar bli för gammal..... tyvärr det är nog så det är...

jag är så sugen på att gå på en riktig rejäl fest!!! en med en massa rockers på! inget jäkla fjant disco dom ska tjuras på å ha överallt! nä ett svettigt,luftgitarrspelandes,rock party! DET vill jag ha!!! med rejäl efterfest.... måtte inte sommaren dröja på sej så länge...

jag tror att jag ska lura Ucca pucka till en sak också..... jag tror jag har fått 40-års kris eller döds ångest kvittar vilket som, man skall leva medan man kan.... just nu är jag halvdöd, men det går nog över....


har suttit och kollat på resor i dag inte ens det hittar jag .... jag tror att jag ska gå och sova så det blir en ny dag faktiskt... sov gott alla ni!  tingeling!

Av anette wallin - 9 februari 2011 08:53

halvtid....

det är bättre än blogg EN gång i veckan...

Jag är en BUZZADOR!

I går hade jag BUZZADOR middag med familjen,till helgen skall mina vänninor får sej en omgång! det kommer bli hett!!!!....... nyfiken på vad en BUZZADOR är?

www.buzzador.com  kom i håg att berätta att du fått info om det av mej!!!! det är viktigt!!!

jag kan berätta lite snabbt vad det innebär för mej..

Som Buzzador  kan jag bli utvald i olika kampanjer att testa tillsammans med vänner o bekanta nya produkter på marknaden, det kan vara allt från hudcreme till något ätbart! ett trevligt sätt att samla sina väninnor och testa på nåt nytt!

när jag själv var på BUZZADOR "party" första gången hade vi lite SPA, men i denna kampanj (som man själv väljer om man vill tacka ja till)

är det santa marias nya taco krydda för fisk o skaldjur den innehåller lime o chili och är riktigt smaskens! kul med nåt nytt på tacohyllan tycker jag.....

nyfiken på att vara en BUZZADOR nu???? det tycker jag att du skall göra! och än en gång KOM I HÅG ATT SKRIVA IN VART DU FICK INFORMATIONEN FRÅN!!!!....


i dag har jag tagit en morgonprommis med hundarna det är lite kallt men ljuvligt med solen som lyser upp vardagen!

jag har hunnit fika och skall hoppa in i duschen strax.

i kväll när jag jobbat klart kring 20 skall jag bara packa in i bilen sedan bär det av till HANNAS FRANSAR!i sundsvall (som nu råkar vara min svägerska...) jag antar att lillebror är hemma också.

hon skall se till att mina ögonfransar blir ännu längre och tätare! det skall bli sååå spännande!

om man vill kan hon komma till oss på STUDIO ATTITYD och göra det samma på dej!

i morgon bitti åker jag vidare till Ö-vik!

Paul Mitchell jobb heeela dagen på en salong  som heter MARYME det skall bli jätte kul hon är så gullig den tjejen som har salongen.

torsdagen kommer således sluta väldigt sent eftersom jag efter jobbet slut skall sätta mej i bilen och åka hemåt!

fredag jobbar jag på STUDIO ATTITYD till kl 15 sedan packar jag in junior o hundar i bilen och drar till Vemdalen! Uccapucca o sus kommer också!

det blir middag o party sedan får vi se vad vi orkar, risken för storslappning finns......vad vet man? nä dusch var det va? ha en bra dag! Tingeling!

Av anette wallin - 5 februari 2011 09:26

VARNING!!!!

det är risk för smäll!!!

(eller självantändning!)

Och det är inget fåning försök att få uppmärksamhet eller vad det är dom vill komma dom där självmordsbombarna.... NÄÄÄ,

höll på i 5 timmar i går med att ta av löshåret.... eller om vi säger så här... håret trillade nästan av av sej själv men tejpen...... jädransigatanssatanstejp vad den satt!!! (i håret!)

men,

nu har jag badat håret i: 

tejpborttagning,bensin,yes-diskmedel,inpackning,balsam,shampo och allt ett par gånger till......

sedan fuktade jag på med lite mer bensin  igen innan jag gick o la mej..... och nu ska jag hoppa i duschen!

i dag blir det färgning!  färgning på höööög nivå! total förändring! vill ju va fiiin till kvällens melodifestival....


men först är det dusch,ansiktsfix,rasta hundar,mata hundar och dra i väg på lunchfika till grabbarnagrus! andra grabbengrus har visst storbakat bullar!!!


annars har det flytit på bra i veckan men det är väl alltid nåt som inte går som man vill... men jag är van... mycket van... ha en underbar helg! tingeling!

Av anette wallin - 3 februari 2011 21:35

ännu en vecka har gått....nästan..

fullt upp som vanligt! sedan i fredags har jag plockat ner en salong , flyttat en salong,plockat upp en salong (med allt vad det innebär...) startat upp en salong, jobbat itre dagar på denna nya salong.... ja! det är samma salong vi pratar om STUDIO ATTITYD i ånge så klart vafaan tror ni? att jag är stålkvinnan eller???

det har som sagt varit fullt upp men tack vare hjälpsamma vänner o familj så har det gått!

Vi trivs! vi trivs faktiskt bättre än jag någonsin kunnat ana och det är väl tur det!


helgen som kommer har jag vigt år familjen...... detta innebär förståss att jag skall tillbringa X antal timmar på salongen, detta för att familjen skall slippa se min nu alldeles för länge huserande frisyr.....

nä nu är det dax för nytt,kort... RÖTT!!!!


sedan skall jag en snabbis ner till grabbarna grus ... fast dom tillhör  nog lite av familjen....i alla fall då...;0)

son modell större kommer hem och vi skall ÄTA gott och slappa!


hoppas med att hinna gå på bio med junior i morgon em också....


vi hade som sagt GRAND OPENING i tisdags på STUDIO ATTITYD!

fin fina öppnings erbjudanden  och vi bjuppade på skumpa med tilltugg!

MASSOR med blommor fick vi! TACK ALLA!!!

i kväll har jag varit på föreläsning med MARI ZIDEN fick lite mer kött på benen ang FB,Twitter,you tube,blogg mm mm....


nä lite slappar tid kanske ? ha en under bar helg! det tänker jag! tingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards