Alla inlägg den 4 december 2008

Av anette wallin - 4 december 2008 23:16

Jag har fått det jävligaste mailt någonsin! såklart kom det från Ucca!

det var några ungdjävlar som skrek, inte någon som helst bild utan bara ljud perfekt när man smygit med datorn för att ligga och blogga i sängen innan sovdags... fan det var så lakanen t.o.m ställde sej rakt upp ur sängen!!!

Inte nog med det .... det gick inte att stänga av skiten heller!

även när jag tryckt bort hela meddelandet på krysset och det låg i borttaget korgen fortsatte unghelvetet att skrika.....!!!!

jag som inte vet vart volymknappen sitter på den här lådan....

det slutade med att jag slog ihop skiten och drog ur kontakten!

men nu är man ju tok vaken så.... jag tar väl en promenad med jyckarna då

kommer ju ändå inte kunna sova på ett tag.

annars har vi haft mys fika i kväll.... det är så mysigt när dom kryper upp ur källarn ungdomarna (sonen+flickvän) och har tid att sitta i timmar och dricka te o prata. jag bävar inför nästa år då dom ska bo i sundsvall båda två....  får väl lära sulan dricka te då...;0)

en prommis nu sen gör jag ett nytt försök att sova, dock utan dator!!!

och du! kolla vart volymen sitter innan du öppnar nästa gång! god natt!

Av anette wallin - 4 december 2008 18:06

Tänk vad gott det låter bara för att det har ett namn....

äh! vi ska koka spagetti o röra ihop lite lök grädde och bacon salt o peppar,

det låter väl ändå inte lika gott som pasta carbonara!? om vi tänker så här: till middag nr1 dricker man vatten eller mjölk

till middag nr2 dricker man vin eller hur?

så då åt vi alltså spagetti med bacon o lök i dag........ eftersom jag drack mjölk...

vi fick middags främmande också, golvläggarn med dotter kul med mycket folk runt bordet!

appro på det!

det vart en våningsäng och en dubbel säng på möblis i dag.Jag kommer att beställa en svart/ek köksmöbel och det är väl lika bra att ta 8 stolar om ni kommer och hälsar på? eller hur?

annars har det väl flytit på som vanligt, lite färgningar och några klipp

Världens sötaste hundvalp var in och hälsade på också, sulan reste ragg så han såg ut som en rodesian ridge back men den lilla hade inte vett att va rädd den ville inte leka heller (konstigt när den var tvungen att ha rosa pyamas på sej! den skämdes ju!) nästa gång kanske....




Av anette wallin - 4 december 2008 08:40

Det har slutat snöa! tempen ligger på-3 och det är fullkommligt UNDERBART!

Det här är en riktig önskevinter! tom julkalendern börjar bli bättre!(jo, jag kliver slaviskt upp kl.. 7 varje morgon för att tvinga upp resten av familjen och titta på skägget i brevlådan! ha haha! det är ju tradition förf_n!)

I dag är det schema lagd städdag, men det skiter vi i.... blåser av det värsta med dammsugarn bara.

ni som inte läste min kära svärdotters krönika förra fredagen i ST ni har missat något! det är å andra sidan ni som kommer att städa på "städdagen" även om det inte är så farligt...  Äh! gå på cafe istället!

Själv ska jag gå på gymnasievalsinformation! Fast min son är MYCKET bestämd över vad han skall roa sej med de näst kommande 6 åren.

men vi går väl ändå så man inte missar något.....


Jag tänker åka och kolla vad dom har att erbjuda på möbelaffären vi måste ju ha sängar i stugan (soffa och köksbord med....)

sedan har jag lite beslutsångest... äggskal eller vitlök? eller rent av vitt?

ja, till väggarna i stugan alltså....

vitlök passar bäst till golvet,och ger ett varmt intryck men luckorna skall ju vara vita.... och äggskal är ju lite "kallare" än vitlök och borde ju passa bäst till vitt.... å andra sidan..... nja jag har ju en dag till på mej att få huvudbry! (vad är det för ord egentligen????)

Vi hörs i em! Ut i snön med er nu! kramelikram!


Ovido - Quiz & Flashcards