Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

söndag...

Av anette wallin - 9 augusti 2009 22:27

oj oj oj en hård helg med hårda människor....

fredagen bidde precis så som vi sa att vi INTE skulle göra....

men så blir det ju oftast när man fått goa drinkar på altanen...

vi hade räkfrossa på altanen i stugan i vemdalen,jag,sambo,åsagåsa o nicke picke,pojken o kompanjon.... ja sen kom det nå fler...

efter mat o spel och dryck vart det snack om att gå på countryfestivalen ändå..... fast vi inte tänkt så....

hade nog varit bättre om vi stannat hemma..... som pojken o kompanjon gjorde (ja, nu var det nog inte riktigt så att det var pga deras vettighet...)

det hela slutar med att kompanjon tappar mobilen i toalettstolen, nicekpicke får en buss  på kinden(som vi tejpar i hop med silvertejp,kinden alltså... inte bussen!) och vi dricker melondrinkar hos hallström till kl.7 på morgonen(TACK! )... det är moget det!

vi hade en mini räkfrossa till frukost eller kvällsfika eller vad man nu skall kalla det när det är på morgonen fast innan man skall lägga sej....


lördagen funkar rätt bra ändå... tills framåt eftermiddagen... pust! vad gammal man är ibland....

nya tag! på med en cowboygryta,boots,hatt och själv var man den enda indianen på stället...off we go to hampholecity!... inte samma drag på oss idag.... tyvärr.. det blev en betydligt tidigare kväll än planerat....


men men detta innebär en tidig söndags morgon kompanjon och pojken beger sej redan vid 09.30 resten droppar av eftersom...

vi städar och åker bort till papsen o co... pizza!!! götta!

jag o Mandis målar våra cyklar som vi köpte av Hubbe, ascoola vart dom (foto kommer....)

Selle hänger med oss hem ett par dagar.

när vi kom hem har det tydligen regnat nåt kopiöst... marsvinen har en pool inne i buren och det har regnat upp ett STORT hål på grusgången....

det känns som om huset vilken stund som helst skulle fara ner på byn....

scary......

nu är det soffan som gäller! tisdag beger vi oss neröver......

sedan blir det nog vemdalen till helgen igen..... tingeling! 


 
 
Ingen bild

Anny

10 augusti 2009 10:26

Ska jag komma upp med lite resorb till tant?? ;P haha vilken fest!! shit det skulle inte jag heller klara med mina 26 pannor..... hua. Kommer du ner nån dag gumman?? Verkar som det blir flytt för oss den här veckna och helgen så risken finns för totalt kaos. Kanske roligare att komma o kika på nya placet sen? Fast plus att vi måste gå igenom färgtekninken o det också, kolla med Calle eller Jonas vad jag behöver för slags kunskaper inom det? pöss o kram

 
Kerstin

Kerstin

12 augusti 2009 09:05

Kan du inte lugna ner dig!! Intemed det roliga men med allt jobb!! Jag blir ju alldeles matt vrje gång jag läser din blogg och så går detåt flera dagar innan jag återhämtat mig.. Fattar du inte att "gubben" blir sur när det bara är han som får slita här hemma... :D :D :D

http://stallrosen.zoomin.se

 
Ingen bild

Gåsten

14 augusti 2009 22:05

men....nu har jag inte skrattat på flera dar.... vart är du? Skriv något, snälla,.. tack. Saknar dina inlägg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette wallin - 25 oktober 2011 18:09

morgonprommis och världens goaste kaffe! (jo jag fick en ny sändning kaffe till min maskin) I bland är jag precis världens bästa på att steka ägg också! som i morse, då var jag det! Kommer ner på salongen har ett litet tele möte med Tess sedan in...

Av anette wallin - 24 oktober 2011 09:55

morgon prommis, CHECK!!!  bävar inför vintern då jag blir så begränsad i skogsterrängen pga all snö.... jag älskar att vara i skogen och hundarna leker och har det skönt när dom får vara lösa, tur vintern ger annat att se fram mot...   Denna veck...

Av anette wallin - 23 oktober 2011 12:52

i går tog jag en 2 timmars prommenad med Lenin det va skönt! Efter det inväntade jag snabba snickarn som hade varit upp till stugan i Vemdalen för att kolla in vart friggan ska stå. han fick ritningar o en kaffe sedan vart det duschen o piffning ...

Av anette wallin - 21 oktober 2011 20:48

veckan lider mot sitt slut.... traditionell fredag med lövbiff,smoothie(ett nyttigare alt till milkshake;0) och popcorn... idol och en fredags rök med Ucca! (fast hon kunde inte komma....;0)   Jag köpte en stuga i dag! en frigga som ska fungera...

Av anette wallin - 17 oktober 2011 09:48

ny vecka..... nya möjligheter! Helgen har vi spenderat i vemdalen, super nice väder och mkt trevligt folk! 2x Huskey (resturang) men vi åt bara ena dagen. Jag o Junior åkte upp på en gång jag slutade på fredagen.Sambo kom senare med lillebror o...

Ovido - Quiz & Flashcards