Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

torsdag...

Av anette wallin - 20 augusti 2009 08:35

REDAN?????????

jag fattar ingenting..... torsdag? var det inte måndag i går???...

ja ja,det är bara att försöka hänga med, tanten kanske börjar bli gammal....

än så länge är det inga ovanligheter i vardagen,klocka ringer, mamma kliver upp, tvättar o borstar tänder, försöker få håret att på ngt sätt se ut som om det hör till huvudet och inte svävar fritt i atmosfären.....

donar frukost till junior medan jag bäddar hans säng och tar fram kläder.Väcker honom och hejjar på medan han får i sej frulle som han egentligen inte vill ha förrän om en timme eller så, hjälper till vid tandborstning,tvätt och kammning.... ytterkläder på samt lappskrivning till fritids.... koppel på jyckar och off we go.......

Dumpar junior vid skolan och än en gång påbörjar jag en morgonpromenad...

och till Tjackas förvåning... avslutar jag med elljusspåret! men du kan va lugn det är BARA för att jag ska slippa gå i min branta backe till huset....

börjar bli riktigt socialt tillhåll men så är det alltid på hösten då blir spåret helt plötsligt använt och det är en jäkla trafik där.... men som sagt jag är där och pajjar, för jag vill ju prata också..... och eftersom jag inte joggar/springer annat än om jag har en björn efter mej så får dom allt snällt stanna.... ;0)inga stav springare i dag men en förklaring som jag tror håller.... man har dom med när man springer (stavarna alltså...) för att man kan använda dom när man går i dom branta partierna!.....

jag min dumma nöt trodde ju att man antingen springer spåret eller så går man.....


i dag är det en sån där kort dag igen... jag tar ju ut mamma ledighet på halvtid så mån+ ons börjar jag 13 tis+tor slutar jag kl.14 och fredagar slutar jag nu 13.... lite mycket fritid blir det men det får lösa sej... jag har ju ett å annat att göra ändå....


nä en dusch och nåt i magen kanske?


å du mallan! you will be back! när du gjort i från dej på duvetvad fronten så skall ju junior ha dej som fröken!;0)........              Tingeling!                  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette wallin - 25 oktober 2011 18:09

morgonprommis och världens goaste kaffe! (jo jag fick en ny sändning kaffe till min maskin) I bland är jag precis världens bästa på att steka ägg också! som i morse, då var jag det! Kommer ner på salongen har ett litet tele möte med Tess sedan in...

Av anette wallin - 24 oktober 2011 09:55

morgon prommis, CHECK!!!  bävar inför vintern då jag blir så begränsad i skogsterrängen pga all snö.... jag älskar att vara i skogen och hundarna leker och har det skönt när dom får vara lösa, tur vintern ger annat att se fram mot...   Denna veck...

Av anette wallin - 23 oktober 2011 12:52

i går tog jag en 2 timmars prommenad med Lenin det va skönt! Efter det inväntade jag snabba snickarn som hade varit upp till stugan i Vemdalen för att kolla in vart friggan ska stå. han fick ritningar o en kaffe sedan vart det duschen o piffning ...

Av anette wallin - 21 oktober 2011 20:48

veckan lider mot sitt slut.... traditionell fredag med lövbiff,smoothie(ett nyttigare alt till milkshake;0) och popcorn... idol och en fredags rök med Ucca! (fast hon kunde inte komma....;0)   Jag köpte en stuga i dag! en frigga som ska fungera...

Av anette wallin - 17 oktober 2011 09:48

ny vecka..... nya möjligheter! Helgen har vi spenderat i vemdalen, super nice väder och mkt trevligt folk! 2x Huskey (resturang) men vi åt bara ena dagen. Jag o Junior åkte upp på en gång jag slutade på fredagen.Sambo kom senare med lillebror o...

Ovido - Quiz & Flashcards