Alla inlägg den 11 november 2009

Av anette wallin - 11 november 2009 21:35

fullt på jobbet det är kul.

mindre kul var det att ringa upp killarna på hildings och få en redogörelse VARFÖR de valt att låta en annan öppna salong i den lokalen JAG skulle ha för samma ändamål..... ingen bra förklaring men nu finns inget att göra.

har lärt mej ett å annat och åter igen lärt sej att man inte skall tro gott om allt å alla det kan man få surt till baka...

men vad vet man? stämmer ordspråket, inget ont som inte har ngt gott med sej? isf kommer det väl snart....

det känns ändå (trots mina idoga försök att tänka positivt) som om det går mot mej nu..... fast tänker jag till så har jag ju köpt valp... det är ju bra... jag har fullt på salongen.... det är bra.... jag fick en varm god saffrankaka av svärmor..... det kanske inte är så bra.... men gott!!! junior börjar bli frisk.... det är bra... och son modell större kommer hem på fredag... DET är bra!.... ja så det är nog ganska bra ändå.....


tittar på idol och fikar kaka med mjölk.... gotta sambo jobbar tilll 23 tror jag har han tur finns det lite kvar då....

Valpen har fått ett namn, har jag sagt det???   SAFFRAN!!!!  passar ypperligt! säger redan "saffi"....


i dag fick jag recept på bantningspiller så jag kan gå ner dom  där 9 kg i tid.... men det är ingen fara... Ånges apotek hade dom inte..... kanske på fredag...... förvånad? nää.....               tingeling!

Av anette wallin - 11 november 2009 08:09

här springer tiden iväg....

några morgon promenader med de större jyckarna blir inte av, här går allt ut på att vänja in valpen med de andra... (och hinna ut när det vankas kissning)

Tuwa är fortfarande alldeles för burdus och skrämmer valpen så dom två får bara lukta på varandra än så länge, sulan och valpen sover i hop och busar så där lagomt.... sulan blir också lite "hårdhänt" men då säger valpen ifrån.... ordentligt... det är en tuff liten donna det här..... utan namn fortfarande...

jo jag skall lägga ut bilder! min kamera hade låst sej på ngt sätt man jag har tagit med mobilen ich fått reda på hur jag skall låsa upp kameran så nu blir det!

valpen är ju med på jobbet funkar bra. hon har ju "brorsan" med....


ringde till en plastik kirurg, tänkte att nu när jag har en sån smal hund  kommer jag ju att se tjockare ut.....

(jag kan ju inte släpa runt på njuffen hel tiden för att se lagom ut.... hon är ju så tung...)

men jag var för tjock för att göra en bukplastik..... och jag som trodde att det var just därför man gjorde dom där ingreppen.... fel av mej...

måste gå ner 9 kg först. får väl göra det då....siktar på 3kg/mån får se om jag siktar högt eller ej....tingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards