Alla inlägg den 7 december 2009

Av anette wallin - 7 december 2009 08:52

igen...

hu fasiken bär den sej åt??? (almanackan)

fort går det i alla fall......

o inget bloggande på hela helgen, jag får skylla mej själv att det sällan eller aldrig är några kommentarer här nu förtiden... jag har ju inget att förtälja... eller jo, det har jag säkert en hel del man jag hinner sällan få ner det på print helt enkelt..


denna helg har verkligen skillt sej från de andra, jag har egentligen inte gjort ett dugg....

fredag kom ju ebblott o hampan på fika besök, jag han nätt å jämt slänga upp julgardinerna jag var och köpte upp mej på...

ngn dammsugning var ju inte att tala om...

när dom lämnat oss åkte snabeldraken fram i vilket fall och sedan drog jag i gång middag till sambo kom hem....

efter det var det soffan hela kvällen, försöker göra mina julklapps inköp via nätet...

idol så klart och visst var det favoriterna som gick vidare... nu på slutet var det ju endast riktigt duktiga sångare kvar så Tove, ryck upp dej! det kommer gå bra för dej ändå.....i bland måste man ha lite motgångar med...


lördagen startar som alla andra morgonar sedan doris kom in i mitt liv... tidigt, mycke tidigt.... ut å kissa sedan mys i soffan...


junior vaknar och vi kollar tv en stund innan frukosten åker fram, han skall ju packa och iväg på judoläger!

efter jag lämnat av honom där drar jag en repa på byn, järn o bygg, barn o prylboden och tattostudion som öppnat här... inge napp någonstans..

hem och lägger lite bud på tradera och sedan får jag med mej sambo på konsum för lite socialt umgänge.... fast ingen var där, vi åt lunch sedan provar vi tatto igen , nu hade hon öppnat och jag har ngn form av konsultation... hon skall försöka göra ett förslag få se om jag blir nöjd av den isf tar jag tag i det och gör om min gamla panter....(man är ju en puma nu så folk kan ju bli förvirrade.... moahahahaha!)


sedan gör vi nåt vi inte gjort på 100 år! vi åker på shell hyr en film och köper smågodis åker hem och slänger oss i soffan! (jo i soffan har jag legat några gånger de senaste åren det erkänner jag...)


efter det tinar vi en påse räkor kikar på robinsson och jag försöker att hitta mera julklappar på nätet....


Söndag,sovmorgon!!!! doris har fattat att man ska sova på morgonen! yes!

lite highchaparall på berget  och man skall ju sluta att bli brydd det har jag ju lärt mej  men vafasiken????... ja ja ja man får ju va glad för sin egen situation...


hämtar junior intar shell lunch sedan hem en vända innan vi beger oss på julbord på torpshammars herrgård! götta! proppmätt och 1,5 kg upp!!!!????? fattar ingenting... jag åt ju inte ens 1,5 kg....


nu är det ny vecka, nya tag och nya utmaningar

jobbar hemma mån,tis sundsvall ons och hemma igen tor fre... det börjar dra i hop sej för jul.....


i dag gratulerar vi AMANDA VIOLA BERGTORA GUNNARSDOTTER NETTANSYSTER( OK,selle o totte också) WALLIN!!!!!!!!!!!!!!!!! som fyller 17 år!!!!

GRATTIS SYSTERYSTER!


nä nu hör jag att terrordoris herjar fritt i vardagsrummet få se om jag har ngn soffa kvar.....                              tingeling!



Ovido - Quiz & Flashcards