Alla inlägg den 14 december 2009

Av anette wallin - 14 december 2009 08:48

ja då har den helgen svept förbi....

vi åkte till stugan i vemdalen och det var lite kyligt när vi kom eftersom vi inte sagt till ngn att höja värmen.

slängde in packningen och hundarna sedan åkte vi till pappa och fikade.

Vidare till affären för ingridiens inköp för här skall mekas julgodis!

höll på att svimma då jag skulle betala, över 700 spänn!!!!

så nu jävlar får ni äta också!

hade varit mycket billigare o lättare att köpa ett par påsar fast det är ju lite kul att fixa med....


det vart väldigt lyckad limekola! även nougat med hasselnöt, rockyroad och mintcrisp av nåt slag....

däremot vart mintkyssarna, ni vet sådana där vita runda pluttar med en choklad dutt på......

en brun stenhård stång... som jag tappa i golvet så den exploderade!

och ischokladen som jag skulle göra.... hm.. det fanns ju inge kokosfett och förslag om att använda smör i stället... ja det hade säkert gått men det vågade jag mej inte på efter kyssförsöket!

men som sagt nu finns det i alla fall en hel del godis här....


denna vecka är det fullbokat både här hemma och i stan, jag hade behövt bada hund!!! (för länge sedan)tuwa luktar illa och har fått eksem....  på två ställen...

i hate!

hade fått komma i går men eftersom elektrikern var tvungen att komma så vart vi sena hem...

denna vecka kan hon få komma på torsdag kväll.... hm då har utslagen spridit sej ännu mer.... men vad göra....?

jobb jobb jobb....


som sagt det var kallt i stugan... och värmen hade inte kommit då vi kom tillbaka efter affären och inte på natten heller.... och inte på morgonen.... bläh!

ringde rörkrökaren och vidare till elgubben... han löste problemet TACK!!!

fast då skulle vi ju hem....

men förhoppningsvis är det varmt när vi kommer till nyår!


Pappsen fyllde år och det vart såklart fika där med innan vi åkte hem...


väl hemma var det en het lång dusch som gällde! så genomfrusen var det länge sedan jag var....

pizza och soffa gjorde gött...

det visar sej på vågen hur gött det vart också...... hm nästan ett kg UPP!!!???!!!

hoppsan....... jag som trodde man gick ner om man frös.... tingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards