Alla inlägg under januari 2009

Av anette wallin - 17 januari 2009 12:19

FAN va kul!!!!

vilka polare!... jag tog tåget till sundsvall,blev upphämtad på stationen för vidare färd till salongen ett par koppar kaffe ,varva ner (hur det nu går ihop...),sedan när vännerna från Umeå kommer går vi till ett SPA och det är det bästa SPA jag någonsin varit på!(Marielles hudvård, mitt i stan) jag bara måste ta dit tjejerna på min salong!

alltså dom hade tänkt på allt! tom rosenblad i trappen ner till Spa avdelningen!

Kära Lotta hade varit där och förberett med skumpa,vin,ost kallskuret frukt.... ja, allt som skulle kunna fattats OM inte hon fixat det redan.....

TACK LOTTAN! du är en pärla!

Det här gänget som jag kallar "Gatufest gänget" är några människor som har en egen liten plats i mitt hjärta, jag får oftast uppleva nya spännande saker med dom, på ett eller annat sätt.......

jag har kännt vissa av dom en längre tid men tillsammans har vi firat gatufesten (eller vad det nu är vi firar....) i 6år tror jag.Alltid nya upptåg!

den här gången provade vi nåt helt nytt,te..... vi drack te!

jag tror att jag en gång för ett par år sedan tog en kaffe med laila men detta var verkligen helt oväntat!  det tog ca: 4.28 min(ganska snabbt ändå för att vara första gången)

Sedan vart allt som vanligt igen med dessa unika människor.

ja, förutom den fantastiska spa avdelningen då.

en ansikts och skalp massage samt bodyscrub mm förgyllde kvällen ytterligare.

sedan var det present öppning! En passande bok och

en störtskön tavla med ett intärnt skämt på som jag inte ens går in på att förklara, har försökt och den tomma blick man möts av.... nej, det känns som ogjort.

Lotta hade tagit med Rostedth produkter som var jätte härliga att använda!

En extra skalp massage bjöd Freddie på innan make upen lades på.... TACK!


sedan bar det iväg på Oskar och 30+  kan låta kaxigt för en som fyllt 40, men det borde heta 50+ och det borde finnas en dresscode som innebar att max var 3:e fick ha kostym......

ja ja ja vi hade då trevlig iaf, läääänge sedan jag dansade så mkt (var säkert uppe 3 låtar!)

som vanligt vill man ju gärna bestämma vilken musik som skall spelas, och som vanligt har aldrig discjockeyn dom låtarna..... vilket jag inte för mitt liv kan förstå! (dessa fantastiska alster som Noice,imperiet och Takida har gjort)


Hur gott är det med en Kebabtallrik som kvällsfika?

på en skala mellan 1-10, typ 10........

tror att de flesta skötte sej i taxin ändå surnar chaffisen till när vi råkar få med hans väska in när vi klivit av.....  säger peter......

Tack än en gång för en oförglömlig kväll mina kära vänner!

Av anette wallin - 16 januari 2009 08:25

oj vad tiden springer iväg!

Antibiotikan verkar göra sitt jobb och jag känner att det går åt rätt håll igen.

igår var vi till häggblom/sköld på visit ,trots att den lille var sjuk... men va fan han kommer ju att hinna växa ur den ascoola TAKIDA bodyn annars.


i kväll skall mina kära gatufest vänner rå om mej! jag tar tåget till stan på eftermiddagen och jag tror det lutar lite åt SPA hållet..... kan jag behöva!


jag har blivit tillfrågad om jag kan anordna en hundutställning i Ånge i vår, och till en som aldrig eller sällan säger nej till nya utmaningar.......

säger jag ju så klart JA!..... jobb jobb jobb men planerna är i full gång!


Det är kallt i dag! 27 grader minus!!!!


så till er som inte läser sjuka journaler i ST här har ni några av dom att skratta er varma åt!......


-Patienten har bedömts som något osammanhängande.....

-Patienten har efterlämnat sina vita blodceller på ett annat sjukhus....

-Patienten f d storrökare numera biodlare........

-patienten fick våfflor till lunch och anorexia till middag...........

-patienten fick nässelfeber avkontrastmedel,jordgubbar,räkor samt flera av barnen.......    


och nu till den journalen som jag tror är min egen faktiskt.....

-patienten har blivit så svag att hon orkar inte ens värma upp maken.....


Ha en underbar helg! vi hörs i morgon!!!!  kraaaaam




Av anette wallin - 14 januari 2009 12:42

ja,då var det dax igen,man kan väl kalla det för återfall.....

Har varit till doktorn på fm. och visst är det en ny böld på g.....

och värderna var inte bra heller fortfarande en sänka på 113.....

nu har jag fått nån stark antibiotika i 10 dagar och skall ta det lite lugnare så hoppas vi att det går åt rätt håll annars är det bara att göra samma procedur igen..... BLÄH!!!

ni får hjälpa mej att hålla tummarna att det blir bra med tabletterna!

man kan ju se det på ett annat håll, det finns dom som har det värre!!!

jobbar lite mindre ett tag nu då så får vi se om kroppen återhämtar sej bättre..... hm  har aldrig tänkt på det så...........


annars är det grått o trist ute, mina morgon promenader lyser med sin frånvaro men det blir väl bättre det också när man är piggare...


något annat som inte riktigt jag klarar av är ju det faktum att man inte får raka sej under armen! alltså jag dissar ingen, oavsätt kön, gör vad ni vill med era armhålor (bara ni inte trycker upp dom i fejjan på mej om dom är orakade)

men MIN armhåla som för närvarande stoltserar med en rejäl utväxt lider jag nå så jävulskt! av............bort se från sår,var,skinnflåddhet,blåmärken... ja what ever, men är det någonstans jag behöver en klippning nu så är det i min vänstra armhåla!  (borde man göra omröstning på det tro...?)   :0)  

kanske ska boka tid?...... eller varför inte passa på nu (för det kommer aldrig att hända igen!)

att göra ngn ur den senaste färg kollektionen vi lärde oss i zurich?

Hmmm... tåls att funderas på....

ha en bra var fri dag alla mina vänner!

Av anette wallin - 13 januari 2009 21:57

jag tog och fixade lite kortare hår ändå där borta i schweiz, såg nu när jag kom hem på omröstningen att  jag inte skulle ta det kortare... jag kan bara säga FÖR SENT! ha ha ha   skal ta bort omröstningen nu....

Av anette wallin - 13 januari 2009 21:30

Japp Då var man hemma i sverige igen! det har varit en bra helg (förutom att det tagit ny skruv under armen igen.... nåt skit måste ju ha kommit in för det gör ONT och mängden var har ökat med typ 500%...)

Vi har träffat de andra teknikerna i europa vet ej hur många vi var men en hel del!!! det var folk från england,finland,island,ryssland,slovenien,serbien,
cypern,rhodos.... ja, you name it! också jag o Carina från Sverige då!

Jag är evigt tacksam paul mitchell kontoret i stockholm som låter mej åka på dessa train the trainers kurser!

vi var kvar en natt för att hinna planera hur nästa tekniker träff vi skall ha i stockholm skall gå till på bästa sätt.Vi får nog till det bra! :0)

klev iaf upp vid 04.00 i morse och drog i väg till flyget det var tungt. tråkigt att inte få säga hej heller till min kära "stage partner" men hon var värd en liten sov morgon, det är jobbigt att gå på kurs ni vet!

på detta sätt fick jag ju i alla fall komma hem i bra tid och väntan mellan anslutningar var minimal!

jag har ju hunnit hämta junior på fritids,packat upp,plockat bort julen,stekt pannkaka,kollat shear genius, legat och myst med junior vi skulle sjunga också men han tyckte mina låt förslag  inte var bra.- Vilka dåliga låtar det var förr i tiden! sa han,  jaha..... ja ja... färdig sjunget.

(det var när jag försökte få honom att sjunga broder jakob i kanon som han la ner sång projektet....)

så jag antar att det blir saga i fortsättningen....

just nu är det ett program om kikboxning FÖR BARN?????? på tv.

jävla idioter som kan låta barnen (tvinga) hålla på med nåt liknande! fy fan!

vad är det för fel på alla andra motions former som INTE går ut på att skada den andra?

äh,skall inte ödsla energi på att tänka på det ens, byter kanal....

ha det så bra! vi hörs! kram




Av anette wallin - 9 januari 2009 08:51

I dag fyller Ucca 40! Grattis grattis!!! önskar jag kunde va med på kalas i morgon, men jag måste ju till zurich.....

vi tar det en annan gång (dock ej i 50-tals kläder)

I dag är det +-0 konstigt väder.......

men det är fredag! hääärligt!

Konstigt vad man kommer in i vardagen fort.

nu skall jag duscha och styla min nya frisyr! sedan jobbar jag en stund!

vi hörs! ha en underbar dag! kjam kjam

Av anette wallin - 8 januari 2009 18:06

2 jubilarer i år!

en 40 och en 50 prinsessa! Grattis till er båda!

Av anette wallin - 8 januari 2009 18:05

hård men rättvis!

Ovido - Quiz & Flashcards