Alla inlägg den 20 juni 2009

Av anette wallin - 20 juni 2009 19:48

hå hå jaja!!! tiden går fort när man har sköj!

inte lagt ett inlägg sedan i onsdags..... men what the f**k! jag tar en snabb repris nu istället......


torsdag! börjar kl 12 har varit ute med jyckarna på en ordentlig promenad, laddar/laddar ur inför kvällens bravader...

passar på att städa undan och packa inför helgen.. härligt!

sedan bär det av till jobbet några klippningar/färgningar senare åker jag och ungarna på kebaben och köper pizza sedan bär det i väg....


Mysak's Tuwa-lisa skall ju göra sitt anlgsprov på eftersök (blodspår) i dag!

vi drar tillsammans med collien Hanna och matte "ljuva hem" till bensjö!

VI KLARAR DET!!!!!! Allihopa! (jag fick lite hemläxa men lovar att göra den så blir det unga problem i öppenklass sedan)

måste väl ligga i och träna så det blir gjort, hunden har då inga problem....


efter vi avklarat provet åker vi hem och väl på hemmaplan packar vi in i bilen och beger oss till sommarstugan!


på plats finns lillebror med katt, mamma och brillan.

klockan är "ginrummydax" vi testar både vitt o rött vin och tro inte på fan att moder å jag får snutta på ett par riktigt goda sommardrinkar..... (barcardirazz,schweppes redfusion,is och ett par jordgubbar skurna i bitar......) lite ost ,kex och snacks...



midsommar morgon vaknar jag av att solen letar sej in i stugan och skiner på mitt ansikte.... jag är helnöjd över att inte vaknat kl.5 utan haft ron i kroppen så att klockan hunnit bli halv 9.....

innan jag klätt mej och gett hundarna mat har såklart solen försvunnit....

en snabb rastning och sedan lååååång frukost 2 timmar minst....! me like!


lite slappar tid och sedan förbereder jag sen lunch, mamsen har åkt till Alby och dansar line dance...... hon är typ besatt....

när hon återvänt äter vi i alla fall sill,färsk potatis ägg på olika vis, anjovis rullar köttbullar rödbets sallad....snaps.... ja ni vet....


FEMKAMP!!!!! och bubbel! (tror att den fes av... eller så är den inte klar än.... återstår att se.. vad vet jag vad vet jag....)


Grillat till middag!och en Hyvens jordgubbstårta ala totte till efterrätt!


det vart en ginrummy som kvälls avslut (det hör liksom till här uppe)jag skall ju upp tidigt i morgon...

brillan o junior stannar uppe nere vid brasan på en baden baden med filt mössa och grill korv.... mysigt värre ser dom ut att ha.....


midsommardagen!

tidig morgon jag skall ju hem och jobba.....

gör min brud, hon blir så vacker, avis, tänk att man aldrig skulle få gifta sej, jag har klätt brudar i 24 år men aldrig fått stå där själv.... jag som är proffs å allt!............... tråkigt......:0(


sen lunch i dag igen.... börjar bli proffs på det med men det va ju skitsamma det är ju inge roligt.... åsså blir man ju inte så snygg av det heller....


SOLEN SKINER!!!!!!! (iaf) bruden drack inte upp champagnen, tur för mamsen å mej...... vi ligger i solen å lapar bubbel.... tills..... hagelskuren kommer.... ha ha ha ha killarna är ute i båten! gissa om dom var blöta!!!!

det vart dagens höjd punkt för junior...


vi får kaffe främmande, mina kusiner med familjer dyker upp klockan är nu 20.33 och dom har inte begett sej hemmåt än..... det ser ut att bli grillkorv till middag, jag läppjar på en rom o cola så länge, vi har eldat i tunnan hela dagen det blir ett dopp i kväll när kussarna åkt, vi får ta laxen till lunch i morgon i stället...


få se om jag kan spöa dom andra på ginrummy i kväll efter eller kanske före badet.... det var jäääävligt nära i går...     tingeling!







Ovido - Quiz & Flashcards