Alla inlägg under juni 2009

Av anette wallin - 30 juni 2009 16:57

äntligen skall vi åka och hälsa på hanen! tur att det är lite molnigt..... och tur att vi ringer och dubbelkollar innn vi åker..... dom hade magsjuka!


ja ja vi hinner! har ju hela sommaren på oss....


istället tar jag och brottas med tvätthögen, jag vinner!


lite sol å lite telefon,stagepartner har kommit hem från england, ååååååhh! vad jag hade velat vara med!!!! får försöka ta igen det ngn gång.....


äter en köttbullsmacka med rödbetssallad o nyponsoppa till lunch intressant kombination men det funkar.....


åker ner till mormor så hundarna får ha kul ett tag i värmen. det är kvavt och inte helt otippat börjar åskan gå..... ordentligt! jag fullkomligt älskar åska!!! kan sitta i timmar ute på altanen och bara mysa! shit det är verkligen det bästa väder jag vet! sommar åska! efter en tryckande värme så kommer luften tillbaka och det smattrar i plast taket på altanen,häääääärligt! en bok en filt o jag..... några ljus kanske, me lööve!


passar på att få håret färgat av emmi,jag tog och gjorde ett ingrepp med saxen själv först också.... fan man vill ju va så snygg som det går i morrn när man skall på lokal och lyssna på band!


nä om man skulle ta och ge familjen nån sorts middag? spagetti o köttfärssås blir hyvens lite choklad fondue på altanen sen kanske?...... japp så får det bli!


och JA!!! veronika! max ett par veckor får det gå....... tingeling!

Av anette wallin - 29 juni 2009 21:39

Vi får hoppas och hålla tummarna att dom blir kära och skaffar valpar i höst.......

Av anette wallin - 29 juni 2009 21:37

detta är "Joey" tuwas tilltänkta partner...

Av anette wallin - 29 juni 2009 21:15

i går passerade livet i revy!...... eller var det teatern jag var på?.... äh vad vet jag? en lång tung dag med alldeles för mycket dricka och förlite sömn dygnet innan sätter sina spår....... tur att vi snart åker till ukraina, man får nog operera hela kroppen innan det är klart.... ha ha ha ha!!!!


nämen att det ska vara så svårt att låta bli rödvinet???? jag är ju allergisk! jag vet ju det!!! hmmmm...... ja, det kanske är fler än sambo som skulle köra alkohol fritt ett tag.... ja, för min del blir det till på onsdag....

han däremot lät inte bli i fredags kan tilläggas.... och vad jag vet så bär det av på torsdag för hans del igen..... jaaaaahaa...... får se vad det blir av med alltihopa...


som sagt det var galej på lördagen jättetrevligt! alltid roligast på för o efterfesten.... egentligen skulle man ju bara gå på dom.....  tyvärr har jag en förmåga att bli kvar läääääänge på efterfesterna.... allt för länge...


det resulterar ju så klart i trött, tröttare,tröttast söndag.... å jag som lovat att gå på teater.....   överlevde det med... med nöd o näppe...


missade en hel dag i solen inte bra inte bra.....


i dag måndag däremot har jag solat lite i alla fall, snyggat till hemsidan lite med bilder på hanen som är tilltänkt parningspartner till Tuwa...

samt betalat lite räkningar och börjat läsa en ny bok....

vi har grillat supergoda grillspett och jag har varit på apoteket och hämtat ut medecin för magen.... hoppas dom hjälper....

samt på jiges å lämnat tillbaka de kläder jag inte behöll.....


tog en java med kompanjon efter middagen och nu , nu skall jag se på beck

mannen utan ansikte.... alldeles lagomt att somna till..... tingeling!





Av anette wallin - 26 juni 2009 22:15

Vilken dag!!!!!! sol sol sol! och åter sol! varmt å skönt!

junior tillbringar hela dagen (nästan) i poolen, själv behöver jag 24 grader för att kliva i..... än så länge visar den bara 19.....


i dag har jag verkligen bara slappat! fan , jag är bra på det med....

haft besök av ena grabben grus och senare på kvällningen dyker båda två upp....

då är sambo på poker kväll med sina grabbar.... få se när han behagar komma hem, och i vilket skick han är i då.... det här med att inte dricka mer alkohol som han så dyrt lovade sej själv(men så att jag hörde) i ett svagt ögonblick.... ja det går inte så bra om man säger så...  men  men  det är ju hans problem, jag har mina egna....

kan tänkas att jag lovar samma sak på söndag.....

det är väldans vad partyn det är på sommaren, är det konstigt om magen säger NEJ!? Tacka vet jag losec! fast nu är dom slut så man får väl ringa doktorn igen....


ser fram mot morgondagen och trevligt sällskap senare drar vi ju vidare på campingen och hemvändar kvällen! shit, hur ska jag hinna banta 28 kg till i morgon kväll????? nä, jag får "supa" mej snygg!  ska försöka ha lite mer tid på mej nästa gång....                         tingeling!


Av anette wallin - 26 juni 2009 01:47

ja då har torsdagen övergått i fredag för ett par timmar sedan det är fortfarande ljust ute och jag ser att jag inte hunnit ta in sakerna som blivit kvar ute... marsvinen har sin lucka öppen och "glasburen" på altanen står vid öppen...  men vad gör väl det? man skall ju snart upp och göra allt det där igen... det är 13.2 grader ute vilket jag antar att det  då kommer att vara en lika solig och varm dag i morgon... då ska jag ligga och sola! heeeela dagen!


i dag har det varit fullt upp, anders kusse med barn sov ju här vi tog en lång frulle jag o barnen i morse trevligt när det är fullt runt bordet, kul att diskutera på den nivån också på morgonkvisten dvs 3-års nivån.....


sedan plockar jag lite, damsuger och donar för att efter det gå på "björnjakt" i skogen... låter deras mor få en stund för sej själv och tar ungar och hundar ett varv i skogen då passar den minsta (1år) på att somna och 3åringen blir rätt nöjd av promenaden...


väl hemma tar jag fram solstolar ett litet sol tält åt kidsen dom får korv me bröd till lunch och sedan kan vi ligga o sola en stund....

svägerskan kommer med  sallad och ytterligare en tremänning och vi vuxna   äter lunch o dricker kaffe, nice!


ungarna härjar och sedan tar vi ett varv runt byn lite shopping (fast det gick åt helsike) och en glass!


därefter lämnar våra gäster oss.... vi som trodde dom skulle sova i 3 nätter... det kanske var för bökigt, vad vet jag....


mammakussen återvänder i alla fall på kvällen för en klippning men innan det hade min familj och jag ätit en god middag bestående av grillad kycklingfile, sallad, piotatissallad och kall sås... och en grillad majskolv såklart! jag fick mej ett glas vitt vin när maten förberedes det tyckte jag att jag var värd....


en film gör att kvällen blir sen och visst jag erkänner ett par timmar i mitten av den 3,5 timmes långa filmen.... fattas då söv jag.... gött!


men men det är väl lika bra att hoppa i säng ändå innan man blir allt för vaken ....      kanske skall släppa ut sambo ur hundgården först? vad tycker du kärran??? GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!!!!!           tingeling!

Av anette wallin - 24 juni 2009 23:21

japp så var denna dag till ända....

började kl.07.00 men vanliga morgonbestyrer,väcker junior och sambo vid 08.00

ser till att få i junior frukost och sedan matar jag hundar och rastar dito...

tuwa till hundgården  sulan till bilen detsamma gäller sambo och junior..

kompanjon med mellandotter hoppar också med....

vi åker ner till skolan dumpar barn(dom åker buss med fritids),stannar till på macken och köper frukost till mej, kom ju på att jag glömt det......


sedan drar vi mot stan och södra stadsberget! i dag  skall vi bemästra både tarzan OCH björn stigen! jiiiiha!

efter en god lunch (köttbullar o mos.....) ger vi oss ut...... i foppa tofflor.... eller om det vore det ändå.... mina är ett par billiga "kopior" med lite glitter o blommor på..... jätte söta! jag köpte tre par!!!! 2 par svarta och ett par i korall.... en gammal 80-tals nyans av orangeröd.....liksom....!

sulan har för vana att gnaga av det gulliga som glittrar och blänker därav antalet par.....

dessa har dessutom INTE någon rem som håller kvar dom på fötterna..... när man klättrar,kryper och grejjar med fotsvett...........


jag halkade i allafall runt banan och kom hem levande.... vad jag hade velat se själv var när jag  med en livrädd sulan krypandes i kopplet.... "gungade" mej över en hängbro talandes i mobilen högt o ljudligt med käralotta,  jag själv var ju nämligen tvungen att titta upp i himlen eftersom jag är så jädrans höjdrädd..... men men hunden är med hem och han verkar oskadd...


väl hemma sätter vi igång med middag.... 6 vuxna och 3 barn.....

vid halv 19 sladdar vetrinären in på gården! shit vi måste skynda oss!!!! hon skall ha blod!!!! och vi måste hinna på ica och köpa vadderad påse... och på posten innan dom tömmer  lådan!!!! (kl.19) för om vi väntar en dag till så hinner ju blodet bli dåligt eftersom det kan bli ligganes på posten över helgen..... det skall nämligen skickas till tyskland......


vi skyndar..... teamwork!....... yeah!!!! vi hinner!!!!! post tanten stog och tömde brevlådan när vi kommer jag sliter upp dörren och skriker VÄÄÄÄÄNTA!!!!!!!

hon ser lugn ut post tanten....

jag hoppar av i farten, och med mitt gröna kuvert i handen viftandes lutar jag mej mot postbilen för att fylla i adressen.... pust!

- ehhh???? säger post tanten... har du inte skrivit klart brevet än?.......

ha ha ha ha!!!! jodå! jag skall bara fylla i adressen.

då kommer vetrinären (som tillika nu är chaufför....) skuttandes med själva blodprovs röret.... just det.... kanske bäst att vi lägger ner det också.....


vi åker hem äter en god middag och pustar ut.....ett tag....


mellan varmrätt o efterätt åker vi ner  på jobbet och ger vetrinären en ny frisyr, det var hon värd!  och som tack får jag putta igång hennes bil som inte vill starta..... ha ha jag som trodde att hon skämtade.... men ack nej! tur som en tok att man är byggd som en ardenner och inte som nåt litet fullblod.... efter några meter går den igång... brummmmmmm sa bilen!


nu har jag druckigt så mycket kaffe att jag inte kommer att kunna sova på mååååånga timmar fast jag behöver det verkligen, för trots att jag har en och enhalv veckas semester nu, så är det så inihelsikes fullbokat/dubbelbokat att jag inte kommer att hinna hälften iaf.....

men för att orka med det jag hinner..... ja då skulle jag sova lite mer än ett par tre timmar per natt, faktiskt....

ja ja det löser sej! vi hörs i morrn!!!                          tingeling!


Av anette wallin - 23 juni 2009 22:55

japp då har man gjort några knop då!

ett par timmar på jobbet,hem ,middag,rensa ur jordens största tidningshög!

ca:18 st olästa AMELIA...... dax att säga upp abbonemanget tro???

lenin var upp på en kaffe och prövning av bröllopskläder..... lugn! hon ska va gäst!


sedan går jag på av bara farten, städar hej vilt!


jo jag var ju ut och guidade en skogshuggare vilka träd han fick hugga ner också..... (helst alla som är över 2 meter höga men det bidde bara 5 tror jag.... hoppas han tar med det som blåste omkull också så jag blir av med aset!


gästerna ringer, dom kommer inte förrän i morgon... jaha, men då kan man ju se det som så, jag slipper städa i morrn! för det är redan gjort!.... kanon!


har beställt en bok..... en bok om hur det är att ha en valpkull... från start till leverans..... kul! hoppas den kommer snart!


Grabbarna grus är på parningsresa till stockholm! tur som en tok kom dom på att dom kunde låna min GPS, annars vette fan hur det hade gått.....

man vill ju gärna att dom hittar rätt om det skall paras.....

hade önskat att jag hade en språkförvandlare också för dom kommer inte att fatta ett ord.... men men det behövs ju inte sägas så mycket....

det är väl bara att göka på.......  spännade att höra alla detaljer när dom kommer hem....


i morgon kommer veterinären hit! hon tar med centrifugen så vi kan ta ett dna på ljuva tuwa och med det utesluta alla möjliga ärftliga sjukdomar! bra förspänt man har,...


nä nu har jag städat golvet och rensat samvetet så det är väl bara att lägga sej på soffan då! en macka kanske....?      tingeling!






Ovido - Quiz & Flashcards