Alla inlägg den 8 juli 2009

Av anette wallin - 8 juli 2009 20:00

ja då var ett dagsverke avklarat....

nema problema.... fasiken vilken tur man har som valde ett så bra jobb!

väl hemma skall marsvinen utfodras Tuwa skall skötas om lite extra och .... ja, sen då???

Sambo ligger på sängen och har så gjort sedan han slutade jobbet för 3 timmar sedan, son modell större sitter vid datorn och junior är i sundsvall på bio .... inte orkar jag ta tag i nåt så här sent heller.....


jag får ta med mej sulan och mysa i soffan.... passar oss perfekt!


i dag har jag i alla fall bokat in lite familje semester!

i augusti bär det av....

stockholm en natt hos goda vänner dag 2 grönan eller annat sköj på dagen och 18.30 kliver vi på silja galaxy eller vad den kan ha hetat med en annan familj som också står oss nära... vi spenderar det närmsta dygnet på båten och äter, shoppar,spaar och har det nice tillsammans....

dag3... kommer i land vid 18 tiden tar bilen till Gävle och furuvik! en övernattning hos sambos kusin sedan bär det av hemöver.....  se där!

Det är väl ungefär så länge hundvakten står ut.....


nä, vad säger du sulan (frågar jag....)

-Soffan?

-Wauowauowauooo.... (säger han....)                Tingeling!

Av anette wallin - 8 juli 2009 10:32

regn regn och åter regn......

men ganska varmt å behagligt...

vänder på lite  rutiner (vad fort man kommer in i dom förrästen)

junior skall ju ändå vänja sej med att vara ensam en stund på dagarna så nu, idag, när han vaknar i skaplig tid och jag har tagit halva dagen ledigt så kan jag ge mej ut på prommis med hundarna, alltså en riktigt låååång en....

det har ju varit lite si å så med det sedan skolan slutade och värmen slog till.


men som sagt nu så. (ska bara blogga klart först och fixa lite pappers jobb... dom har ju faktiskt varit ut en runda i morse redan...)


jag hade dock hoppats på sol i dag så att jag skulle kunna sätta igång med mitt projekt "hundrum".

men inte då......


annars får jag väl göra ngn form av nytta här inne... vad nu det skall kunna vara.... sitta vid datorn å leta roliga saker på internet? njaa, jo ... det skulle ju funka..

har gett grannen en hint om att vi kan ta ungarna ut på lunch bara för att slå ihjäl ngn timme få se vad responsen blir... det är ju tråkigt väder.

i en stad hade man ju kunnat gått å shoppat... det gillar jag...


man kanske skulle ta tag i ukraina projektet också.... att göra eller inte göra det är frågan.... och att åka eller inte åka (just dit) är den andra frågan...

känner så många nu som hunnit före och jag vet då ingen som är missnöjd..

tyvärr har ingen åkt dit utan hållt sej i sverige men det skall ju inte vara ngn skillnad som är negativ utan bara positivt och det är ju bra! (så länge det inte gäller ett aids test...)


äh jag får sluta å sarva,åter kommer i kväll om dagens händelser nu skall här bokföras å betalas räkningar innan jag ger mej ut i skogen tillsammans med hundar å fästingar!                  Tingeling!


Ovido - Quiz & Flashcards