Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

fredag......

Av anette wallin - 13 augusti 2010 07:41

gårdagens syrligaste kommentar:

(med mycket bonnig dialekt)

Gammal gubbe: HJÄRN DÖDHETEN KOMMA TIDIGT PÅ VISSA!!!!!!!

Mitt svar (om jag hade fattat att det var till mej han skrek)

-JO TACK! OCH DÄR JEG KOMMA I FRÅN HAR ALLA BILAR RATT!!!!!!!!!!

men den snälla flicka som jag är stog jag som ett få med två glassar i näven och bara tittade på honom (gubben)...... DET måste gjort honom ännu mer argare... (om jag bara hade vetat...)

när jag då sätter mej i bilen börjar jag så sakta att förstå... det vr mej han skrek åt... han hae släpvagn och hade säkert tänkt köra precis där jag ställde min bil.... nu var han tvungen att vrida på ratten och köra runt i stället....

det bästa av allt är ju att son modell större som satt i bilen hade uppmärksammat gubben, gubben hade vifftat med armarna, sonen som hade lämnat linserna hemma trodde gubben vinkade så han vinkade helt sonika tillbaka..... DET måste också ha retat gubben ordentligt.....

vi åkte ut från jätte parkeringen samtidigt gubben å jag.

när vi kom ut på E-14 blåste jag förbi honom, sonen undrade om han skulle visa fingret..... men , nä.. jag hade ju faktiskt riktigt kul (när jag väl fattade situationen) ingen mening att reta upp gubben någe mer det blir nog bara synd om kärringen då... 


Vi uträttade våra ärenden i stan, avnjöt en middag med sällskap av lillebror sedan valp syt! newfoundlands valpar måste va det sötaste som finns!!!!

Sonen vart förälskad i en 10 veckors sheltie valp på plats, en sådan svart vill han ha den på minner om SATOR (våran allra bästa hund någonsin) fast i mini format!


vi kommer hem vid 21.30 kollar mailen och hoppar i säng....

jag masserar in Roostet liniment salva på nacken och hoppas att det hjälper mot min kommande nackspärr.... AC är bra i bland.....


jag gjorde nåt nytt kul också i går (förutom att reta gamla gubbar)

jag åt lunch på nya Cafét (Café Källar'n) det var götta.

och jag var inne på Nya systembolaget på Birsta!!! DET var jätte kul!!! måste dit nån annan gång! har ju kunnat shoppa hur mycket och länge som helst!


i dag jobbar jag 10-17.30 full bokat.

jag har en timme lunch då jag måste rasta jyckarna och slutbereda presenterna till morgondagens 40 års galej. jag hoppas på att hinna äta nåt från cafét också....

Doris fick ett par trosor i går! svarta läckra med spets och paljetter på!  sexigt värre!  hon tycker nog att hon är fin i dom för hon bär dom stolt och försöker inte ta bort dom över huvudtaget.... nä lite frulle på det här så!     Tingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette wallin - 25 oktober 2011 18:09

morgonprommis och världens goaste kaffe! (jo jag fick en ny sändning kaffe till min maskin) I bland är jag precis världens bästa på att steka ägg också! som i morse, då var jag det! Kommer ner på salongen har ett litet tele möte med Tess sedan in...

Av anette wallin - 24 oktober 2011 09:55

morgon prommis, CHECK!!!  bävar inför vintern då jag blir så begränsad i skogsterrängen pga all snö.... jag älskar att vara i skogen och hundarna leker och har det skönt när dom får vara lösa, tur vintern ger annat att se fram mot...   Denna veck...

Av anette wallin - 23 oktober 2011 12:52

i går tog jag en 2 timmars prommenad med Lenin det va skönt! Efter det inväntade jag snabba snickarn som hade varit upp till stugan i Vemdalen för att kolla in vart friggan ska stå. han fick ritningar o en kaffe sedan vart det duschen o piffning ...

Av anette wallin - 21 oktober 2011 20:48

veckan lider mot sitt slut.... traditionell fredag med lövbiff,smoothie(ett nyttigare alt till milkshake;0) och popcorn... idol och en fredags rök med Ucca! (fast hon kunde inte komma....;0)   Jag köpte en stuga i dag! en frigga som ska fungera...

Av anette wallin - 17 oktober 2011 09:48

ny vecka..... nya möjligheter! Helgen har vi spenderat i vemdalen, super nice väder och mkt trevligt folk! 2x Huskey (resturang) men vi åt bara ena dagen. Jag o Junior åkte upp på en gång jag slutade på fredagen.Sambo kom senare med lillebror o...

Ovido - Quiz & Flashcards