Alla inlägg den 14 januari 2010

Av anette wallin - 14 januari 2010 08:35

ja då var denna vecka nästan till ända.... jobbar 10-17.30 i dag sedan hem en snabbis o kanske hinna få i sej ngn middag och utfodra hundar....

junior har judo träning på torsdagar men jag vettefaan om dom har kommit i gång med vårterminen än....

har skickat ett mail och frågat för på hemsidan fanns ingen info....


det är kallt igen....-27 varför????? till vilken nytta??? finns inget intresse att gå ngn längre runda då, fasiken tårarna rinner ner för kinderna och det är ju inget ovanligt, it runs in the family,mamma o mormor är lika dana men när det är 27 grader kallt känns det på kinderna!!! och man kan ju få förfrysningsskador! ska jag släpa omkring på övervikt tänker jag då faan inte ha rödspräckliga (eller blå/vita) kinder! ....med tiden får man väl skägg också och då kan dom ju tro att jag är tomten!!!

apropå övervikten... jo tabletterna jag fick funkade ju jätte bra i tre veckor..... -4,5 kg sedan var det stopp! gick upp ngt kg över jul och iofs kan ju det ha å göra med att jag inte kommit ut på någon motion över huvudtaget eller kanske alla chokladpraliner?????? hm..... eller både och??? antagligen...

men nu är vardagen här igen och jo... tamefan har jag inte gått ner nästan ett kilo redan!...

ja vi får se...


på lördag skall jag o Doris åka till BULLMARK!! ....    ja just det! Bullmark... vafasiken är det för ett namn? gott låter det i alla fall så man måste ju dit o kolla! och när jag ändå är där passar jag på att hälsa på min uppfödare (som av en händelse BOR just i BULLMARK!) det kommer tre valp köpare till med sina valpar så det kan bli livat i BULLMARK i helgen!

(Bullmark ligger ca 4-5 mil utanför UMEÅ ...så slipper du googla...)

få se om jag tjuvstartar på fredag kväll och tar en natt i  lägenheten i sundsvall skönt att ha avverkat 10 mil redan på lördag morgon....


nä bäst att göra sej klar!

i kväll är det upfödar utbildning också, hoppas det kommer många, måste ta ett snack om utställningen vi ska arrangera i mars!

och när vi ändå är inne på temat...

i går anmälde jag Doris tilll tre utställningar, och i juni skall vi ju på världsutställningen i Danmark! spännande!!!


nä duschen var det!!!!! overändaut!!                tingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards