Alla inlägg den 19 mars 2010

Av anette wallin - 19 mars 2010 23:08

Så var det helg igen .... och jag kan inte låta bli att säga det igen..... fan, vad tiden går fort!!!!!

HUR ska jag hinna med att göra allt jag ska??????


vi kom i alla fall fram till ngt enat på jobbet i dag, kompanjon,jag och en kund,varför vänta när man kan göra det nu????

varför hör man folk säga SEN hela tiden ...

SEN när barnen är stora.....

SEN när vi betalat klart huset.....

SEN när jag går i pension.....

sen, sen ,sen..... varför finns det så mycket kul att göra sen???? nu då??? ska man inte ha kul nu????

jag måste ha missuppfattat hela grejen å det skiter jag i, jag tänker ha kul nu jag.....själv och tillsammans med mina barn , medan jag betalar av på huset och innan jag blir pensionär.... får jag tråkigt sen så får jag väl göra nåt åt det DÅ!!!

jag tar risken....


så därför åker jag i morgon med bekanta och obekanta till dillegård i Nälden för att njuta av ett par tre timmar istölt och hingst uppvisning!!!

jag har förberett en stor skål med pasta sallad som står i kylen och gottar till sej!

tyvärr är junior fortfarande sjuk så någon värre aktivitet på förmiddagen blir inte av... och inte vart det något i dag heller trots kort arb dag....


Det är synd om honom... junior.svårt med andningen och en hosta som skulle driva i alla fall mej till vansinne!

 i går vart läget så pass att ambulansen fick komma hit.

Adrenalin och kortison sedan gick det i alla fall att andas om än tungt... han och sambo bytte plats under natten så jag kunde ha koll på läget och det verkar bli samma sak i natt.....

att det inte ger sej någon gång??????....


i dag jobbade jag bara mellan 10-13 först gjorde jag en morgon tur i skogen med hundarna härliga mornar nu....

efter jobbet slut tog jag en rea på mataffären och apoteket sedan vidare och köpte present till kompanjon, inte lätt i denna by inte....

mamsen kom på en kaffe och vi satt på tradera och la lite bud som vi vann.... hoppas de passar när de väl kommer!!!


son modell större kom hem från stan och vi åt middag, lövbiff för dej som missat vad som bjuds i detta hus på fredagar.....


lets dance en slummer på soffan och lite bloggande sen tror jag fasiken att jag ska lägga mej! inte många timmars sömn denna vecka kan jag lova..... tar i gen det sen.... ni vet sen när jag ska ha tråkigt nån gång..... tingeling!


jo just det! du bloggande mamma,, jag tycker att trenden just nu är att just vara sej själv ha en frisyr man trivs i testa sej fram och hitta "nya jag" om det så är bara att kamma luggen åt andra hållet! det var ett tag sen du hade lugg väl? testa! du har ju tid nu att prova dej fram! en sne "kraftig" lugg som du kan variera  i oändlighet och ytterligare några blonda nyanser i ngn pastellig (varför inte jordgubbs ton???) tror jag skulle titta som smäcken nu mot våren! lycka till!


Ovido - Quiz & Flashcards