Alla inlägg under juni 2009

Av anette wallin - 11 juni 2009 00:52

jaha då  är det dax att hoppa i säng då! men först skall hundarn ut....


ha ha ha.... jadu Tjacka! förstår att det känns lite läskigt med kennel för dej....

och gissa om jag fick läsa i hundsport att Tjacka ansökt om kennelnamn!... gissa om jag skulle bli förvånad då!!!! ha ha ha ha!!!

MER förvånad än vad de andra festdeltagarna  dvs, cowboysarna o indianerna skulle bli om du dök upp i en gene dräkt på countryfestivalen! (gene=en bandmedlem i bandet KISS) och vad jag skulle bli om du dök upp på countryfestival överhuvudtaget.... where ever....

men se jyckarna är ett härligt släkte, trogna och alltid glada å se en....



I dag har det varit en helt vanlig dag..... nästan...

 efter det att jag stylat om en rockstar som strax skall ge sej ut på sverigeturne... alltså ni skall bara se .....!!!!!!!

han hade spelat in en liten film snutt på hur deras scenshow kommer att va..... oj oj oj ... don't miss it what ever you do! nu har TAKIDA klivit upp en division och vettefaan tror jag inte att det inte kan bli coolare än så här.... it gives mee gosebums!  (måste ju träna på språket! drar ju till vegas snart.......)

TUR som en tok så kortade vi ner vegas trippen för att jag skulle på takida på yran med tjacka o käralotta för den scen showen villl man ju inte missa!!!!

JAAAA!!!! jag vet vad ni tänker kära loop vänner,

-ja ja ja..... änså länge kan dom ju hoppa av....

 men då skall det faktiskt till en planförserning... å andra sidan med min tur så blir det väl ngn form av terrorist attentat.... skulle inte bli förvånad.... men sambo är ju kvar...


i alla fulla fall så skulle jag avsluta dagen med en snabb klippning på junior....  not.....

fytusan vad tråkigt.....

han skulle i alla fall klippa sej, kortare.....

och han tog fram ett par bilder där det på ena var kort i nacken  och den andra lite längd....båda var mörkhåriga....

pekar på den med längd... men när vi började bli klara så tycker han att vi skall ta bort mer i nacken... och jag klipper på....

när vi är klara börjar junior att gråta.... jättemycket..... å jag blir alldeles förtvivlad för det är ju verkligen inte bara att förklara att det växer ju ut.... det tar ju bara två år.......  för ett barn  är två år JÄTTE LÄNGE!!!!


åååhhh lille plutt vad ledsen jag är.... jag försöker i alla fall att på det mest pedagogiska sättet jag vet att lirka ur honom VAD et är som inte är bra....

allt.... det var inte snyggt helt enkelt..... pust....

jag vägrar att lämna jobbet förrän han åtminstonne inte har tårar som rullar nerför kinderna.... kan ju bara tänka mej när alla är på honom i morgon och undrar vart hans långa blonda hår tagit vägen....??? hur kul blir det? att bli påmind hela tiden? han som helst inte vill synas alls........

tillslut efter mkt tröstande en timme senare kommer vi fram till att det nog inte var så tokigt med själva klippningen.... utan det var färgen! han vill ju vara mörk.....  oj oj oj...

det blir ju skottpengar på mej nu....

men junior är inte blond längre.... han är inte svart heller ... men deffinitivt inte blond.....

men en jäkla glad unge har jag i allafall! han har sjungit sej till sömns och kollat sej i spegeln i ett!

och så lik sin storebror!!! när han var i samma ålder! jisses!


sådär ja... då kan man sova i natt då, men visst kommer jag sakna det långa vackra blonda håret! men inte i morgon bitti när vi slipper slåss med borsten!                                  tingeling!

Av anette wallin - 10 juni 2009 09:58

ingen mening att jag säger det.....

ni vet .... vad fort det går.... och det regnar.... promenad dollys/bangården det tar 1.5 timma och inga regnkläder på.... skippade därför ola-johan snutten...   så, nu vart det sagt ändå.


fasiken! jag hade behövt lägga ett spår nu för att gå det i kväll....

men jag är genom blöt och har ingen lust... brrrr jag fryser ju!

tror jag hoppar in i duschen i stället...

undrar bara NÄR jag skall få tid att spåra lite... fasiken om en vecka skall hon ju gå prov för domare! innan det är det en massa annat som skall göras...


avslutningar, MHtest och en hel del annat skoj!


vi hade en ordentlig prioriterings diskussion i går kväll... sent...

man tänker bäst då... eller inte... nu har vi i alla fall bestämt oss...


måste tyvärr hoppa över Madonna.... inte för att madonna i sej är ngt viktigt, har aldrig varit fan av henne men showen kan jag tänka mej är ngt alldeles speciellt....   nej det kan vi hoppa över, inte hela världen, vi överlever....

MEN sällskapet vi hade bokat med..... frågan är om vi överlever utan dom....? 

mycket vel fram o åter... slutar i resultat  att vi dock detta riskerar att åka på country istället för pop...

vi har ju faktiskt tillbringat helgen innan med vårat sällskap och ett par veckor innan den daten har vi också umgåtts i 3-4 dagar... dygnet runt...

vi kanske..... kanske  överlever ändå.....

eventuellt hade dom velat ha biljetterna till vänner annars vet ni att jag har två biljetter över..... skall ju inte vara några problem att sälja dom vad jag förstår...


så nu är det bara att ta fram indian dräkten... den har legat i källarn alldeles för länge!

sambo får vaxa upp oljerocken sin och kanske... kanske kan man vara där ett år UTAN att frysa ihjäl! nu när dom tidigarelagt den.....

 kusinvitamin,åsagåsa o nickepicke, kompanjon o glasmästareboström!!!!

rykta kusarna, kratsa hovarna... fram med chapsen och av med kallingarna!

på med hatten! Campholecity! here we come.... JIIIIIHAAAAA!!!!


om man trodde på under (har slutat med det...) så säljer käralotta o tjacka sina madonna biljetter också, BARA för att se vad i helvete vi håller på med....


nej! duschen var det! regnet öser ner får helt enkelt hoppa över spår läggning och förlita sej på att jycken sköter sina kort rätt nästa vecka...!

                                                  
                                       Tingeling!


Av anette wallin - 9 juni 2009 20:51

tack för at du "kikar in hos mej" det är newfoundlands hundar.... (så klart!)

det roliga är dock att efter att varit in på din blogg och kikat så har vi mycket gemensamt... hästar ,hundar,medium.... ja lite av varje....

och din vovve! han ser ut precis som min första egna hund, sator!!!

en korsning mellan schäfer och collie! den bästa hund jag haft! ha det bra!

Av anette wallin - 9 juni 2009 20:23

jaha då var man hemma igen....

jag har klippt son modell större och skickat honom till sundsvall för att köpa nya fina converse...


han få hämta mina kryddburkar med... men KATJA!!!! var det inte 20kr/burk???? fick en rejäl rabatt där.....TACK!


några klipp o färgningar senare lullar jag i väg till GNISTAN... taktilmassage!

AJLÖÖÖVIT!......

hör mej själv snarkatill emellanåt..... njutning på hög nivå!


hem och lyckliga jag har en pastagratäng stående på spisen! är det verkligen sambo som gjort denna??????

hm...... god!

får vänta och se, dom är på cirkus sambo och junior, synd att den var på min massage tid.... men jag bidrog med biljetter istället.... får kolla akrobater(tråkigt) och elefanter(spegeln) en annan dag......


nu skall jag vila! ha ha ha ha ha!!!!!!                   tingeling!



Av anette wallin - 9 juni 2009 11:15

japp då var det officiellt!

jag innehar nu titeln KENNELÄGARE!

det gick ganska snabbt ändå att få igenom övertagandet av kennel namnet.

jag tackar Camilla för förtroendet! ;0)


jag har övertagit min första utställnings hunds uppfödares kennel namn, för att hedra henne, Gunilla min mentor i utställnings ringen.... som tyvärr avled alldeles för tidigt......


BORGSJÖDALEN'S KENNEL        det är jag det!...... vi syns där ute....;0)

Av anette wallin - 9 juni 2009 11:10

nu har man kommit hem frå klassresa! en bunt ca.16 st 16 åringar ett dygn i våran soommarstuga... Härligt!!! dom är ju för underbara! lika många antal lika många personligheter och lika många viljor.... detta löser dom på ett eller annat sätt, mest på sitt sätt vill säga.

jätte kul att så pass många föräldrar dök upp i går kväll också!

vi kom i säng på olika tider men det var lugnt! helt perfekt! hade det inte varit en så påss stressig vecka på jobbet hade jag ju självklart tagit ledigt i dag också och varit kvar så dom kunnat slappa lite i solen innan vi åkte hem över, men..... nån måste ju jobba också!


och det är ju precis vad jag ska nu, men först en dusch! man luktar mycket vedrök kan jag säga....

son modell större ska dra til stan och köpa skor och hämta mina kryddburkar.

skall försöka hinna klippa honom innan han åker.... tingeling! vi hörs!



Av anette wallin - 8 juni 2009 00:32

jaha då har söndagen övergått i måndag....

en mkt trevlig dag där jag har hunnit med hur mycket som helst!!!

fika hos pedda o hellen som sagt sedan på middags klubb!

vi fick ngn form av gubbröra och tunnbröds snittar till förrätt (efter välkomstdrinken)

därefter var det grillat med inbakad potatissallad och grön sallad med färsk sparris och socker ärtor.... och en kall sås  yummy!!! jag o chiropraktorn delade på ett super gott rioja!

efter det fick vi precis världens godaste efterätt!..... Mmmmmmmm

sedan var det dax för sedvanlig "paket lek".... VARFÖR?????

VARFÖR I HELVETE har jag infört denna tradition?????

de sista gångern har vi gått tom hänt hem..... både sambo och jag.....

en liten stund satt vi med ALLA priser.... men det gick över....


på väg hem ringer molin hon kommer upp på en kopp kaffe och befriar mej från 4-hjulingen! ytterligare ett steg närmare hundrummet! och det var SÅÅÅÅ trevligt (som vanligt) att träffa henne! mycket (som vanligt) att prata om.....  MÅSTE packa mej iväg  neröver o ta mej en rid tur.......

jag bara MÅSTE! vi har alldeles för mycket att prata om både från förr ,nu och framtid.....  får ett återfall också..... jag som tänkt vänta 5 år till innan jag köper häst igen.....


nä man kanske skall försöka slagga lite i morgon skall vi ju till sommarstugan igen med hela 9c! vette faan hur mycket man får sova då.....

antar att datorn blir hemma.... eller kanske inte, vi får se! tingeling!


Av anette wallin - 7 juni 2009 14:37

japp!då var man på hemma plan igen! nice as usual....


får håret färgat av emmi ,son modell äldre och jag..... vi delar på samma färg bytta, det går snabbast så...

tur jag inte skulle ha rosa i dag.... för hans skull alltså!


nu skall färgen verka i en halvtimme sedan bär det av till pedda o hellen på fika! för att sedan åka vidare på middagsklubb! ajlööövmiddagsklubb!


jag har till min fasa också sett att jag dubbelbokat en helg i augusti!

det var när min kära kusse ringde och undrade vilket datum det var han skulle  lämna dom där tävlingshästarna (som hör o häpna har gåmaskiner,löpband...OCH sån där vibrationsmaskin!!!) och komma upp? dvs, när countryfestivalen som då också kompanjon med man och åsagåsa med pojkvän skulle göra brakpremiär i countrylife style....

jag bläddrar o bläddrar fram och tillbaka i min almanacka.....

men vafaan!!!! det SKA ju stå här ngn stans......

VET ju att det är i slutet av augusti!!!! det har det alltid vart!!! i 14 år!!!

but not!!!! not this year!!! erkänner.... jag var inte där i fjol.... tydligen har dom insett att det är för kallt.....

så nu för tiden är det.......i början av augusti!......... samtidigt som MADONNA!..... som vi har bokat in med käralotta o tjacka! määäääääh!!!!

krisråd! alleman till möte!!!!! lägg förslag i lådan!!! rösta!!! första andra tredje!!!!! VAD?????? GÖRA??????    på med klonings kostymen IGEN........

gråsten???????? vad göra?????     äh, åker å fikar så länge....  tingeling!     


Ovido - Quiz & Flashcards