Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

onsdag ... fast ändå inte...

Av anette wallin - 11 juni 2009 00:52

jaha då  är det dax att hoppa i säng då! men först skall hundarn ut....


ha ha ha.... jadu Tjacka! förstår att det känns lite läskigt med kennel för dej....

och gissa om jag fick läsa i hundsport att Tjacka ansökt om kennelnamn!... gissa om jag skulle bli förvånad då!!!! ha ha ha ha!!!

MER förvånad än vad de andra festdeltagarna  dvs, cowboysarna o indianerna skulle bli om du dök upp i en gene dräkt på countryfestivalen! (gene=en bandmedlem i bandet KISS) och vad jag skulle bli om du dök upp på countryfestival överhuvudtaget.... where ever....

men se jyckarna är ett härligt släkte, trogna och alltid glada å se en....



I dag har det varit en helt vanlig dag..... nästan...

 efter det att jag stylat om en rockstar som strax skall ge sej ut på sverigeturne... alltså ni skall bara se .....!!!!!!!

han hade spelat in en liten film snutt på hur deras scenshow kommer att va..... oj oj oj ... don't miss it what ever you do! nu har TAKIDA klivit upp en division och vettefaan tror jag inte att det inte kan bli coolare än så här.... it gives mee gosebums!  (måste ju träna på språket! drar ju till vegas snart.......)

TUR som en tok så kortade vi ner vegas trippen för att jag skulle på takida på yran med tjacka o käralotta för den scen showen villl man ju inte missa!!!!

JAAAA!!!! jag vet vad ni tänker kära loop vänner,

-ja ja ja..... änså länge kan dom ju hoppa av....

 men då skall det faktiskt till en planförserning... å andra sidan med min tur så blir det väl ngn form av terrorist attentat.... skulle inte bli förvånad.... men sambo är ju kvar...


i alla fulla fall så skulle jag avsluta dagen med en snabb klippning på junior....  not.....

fytusan vad tråkigt.....

han skulle i alla fall klippa sej, kortare.....

och han tog fram ett par bilder där det på ena var kort i nacken  och den andra lite längd....båda var mörkhåriga....

pekar på den med längd... men när vi började bli klara så tycker han att vi skall ta bort mer i nacken... och jag klipper på....

när vi är klara börjar junior att gråta.... jättemycket..... å jag blir alldeles förtvivlad för det är ju verkligen inte bara att förklara att det växer ju ut.... det tar ju bara två år.......  för ett barn  är två år JÄTTE LÄNGE!!!!


åååhhh lille plutt vad ledsen jag är.... jag försöker i alla fall att på det mest pedagogiska sättet jag vet att lirka ur honom VAD et är som inte är bra....

allt.... det var inte snyggt helt enkelt..... pust....

jag vägrar att lämna jobbet förrän han åtminstonne inte har tårar som rullar nerför kinderna.... kan ju bara tänka mej när alla är på honom i morgon och undrar vart hans långa blonda hår tagit vägen....??? hur kul blir det? att bli påmind hela tiden? han som helst inte vill synas alls........

tillslut efter mkt tröstande en timme senare kommer vi fram till att det nog inte var så tokigt med själva klippningen.... utan det var färgen! han vill ju vara mörk.....  oj oj oj...

det blir ju skottpengar på mej nu....

men junior är inte blond längre.... han är inte svart heller ... men deffinitivt inte blond.....

men en jäkla glad unge har jag i allafall! han har sjungit sej till sömns och kollat sej i spegeln i ett!

och så lik sin storebror!!! när han var i samma ålder! jisses!


sådär ja... då kan man sova i natt då, men visst kommer jag sakna det långa vackra blonda håret! men inte i morgon bitti när vi slipper slåss med borsten!                                  tingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette wallin - 25 oktober 2011 18:09

morgonprommis och världens goaste kaffe! (jo jag fick en ny sändning kaffe till min maskin) I bland är jag precis världens bästa på att steka ägg också! som i morse, då var jag det! Kommer ner på salongen har ett litet tele möte med Tess sedan in...

Av anette wallin - 24 oktober 2011 09:55

morgon prommis, CHECK!!!  bävar inför vintern då jag blir så begränsad i skogsterrängen pga all snö.... jag älskar att vara i skogen och hundarna leker och har det skönt när dom får vara lösa, tur vintern ger annat att se fram mot...   Denna veck...

Av anette wallin - 23 oktober 2011 12:52

i går tog jag en 2 timmars prommenad med Lenin det va skönt! Efter det inväntade jag snabba snickarn som hade varit upp till stugan i Vemdalen för att kolla in vart friggan ska stå. han fick ritningar o en kaffe sedan vart det duschen o piffning ...

Av anette wallin - 21 oktober 2011 20:48

veckan lider mot sitt slut.... traditionell fredag med lövbiff,smoothie(ett nyttigare alt till milkshake;0) och popcorn... idol och en fredags rök med Ucca! (fast hon kunde inte komma....;0)   Jag köpte en stuga i dag! en frigga som ska fungera...

Av anette wallin - 17 oktober 2011 09:48

ny vecka..... nya möjligheter! Helgen har vi spenderat i vemdalen, super nice väder och mkt trevligt folk! 2x Huskey (resturang) men vi åt bara ena dagen. Jag o Junior åkte upp på en gång jag slutade på fredagen.Sambo kom senare med lillebror o...

Ovido - Quiz & Flashcards