Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

fredag... fortfarande...

Av anette wallin - 5 juni 2009 14:52

se där jag hinner ju blogga lite innan vi drar till stugan!

junior är ute med en polare son modell större har inte slutat än, eller iaf inte kommit hem än...

sambo hade dragit till jobbet när jag kom hem och ...... ja...... vad ska jag då hitta på nu när jag vräkt i mej 2 ägg mackor en kopp te och packat ut i bilen?

jo jag får ju försöka återskapa det jag skrev i morse, fast jag redan vet att det inte blir så kul.....


vaknade och hade i alla fall 2 sjuka barn hemma,

son modell större hostar å kraxar för fullt.... jag erbjuder mej att ringa och sjuk anmäla honom men icke sa nicke....

han må ha en tendens att komma ett par minuter sent till skolan, men att hoppa över en hel skoldag? oooh nooooo! inte en chans.

tror i ärlighetens namn att denna unge har mindre än 5 sjukdagar på sina 10 år i grundskolan!

detta kan då jämföras med junior som nog har 10 sjukdagar på 5 månader....


junior ja, där är det inga förkylningar inte, å nä!

prickar ska det va! och inga vanliga som tex vattkoppor eller annat tjafs.

nä  det ska va riktiga prickar! sådana som ingen vet vad det är!!!


sambo kom fram tilll att det var "virus prickar"...... eh?..... jaaa?

never heard of.....

själv  tog jag prover och började operera på en gång!   ha ha ha ha!!!!!

närå! dr. berglund å fru lindström ni kan va lugna!

jag satt vi datorn en stund och satte sedan diagnos,medaljongsjuka!


någon som haft eller brukar ha det?????? medaljong sjuka??????

för vissa kanske det låter som något man fått om man tapetserat för mycket med medaljong tapeter...

andra kan tänkas fått ngn släng av medaljong sjuka som ett led av för många medaljonger hängandes runt nacken... vad vet jag?

själv tänker jag ju såklart på MAT!!!!! fläsk file medaljonger!!! det vet ju alla  hur det är när man fått för mycket av......

det är just där min teori inte riktigt stämmer in med sjukvårds upplysningens....

DOM hävdar att man blir prickig ,avsaknad av feber och att det går över innom 6 veckor...

jag hävdar att  man blir uppsvälld,känner sej yr (kan också bero på vad man druckit till...) men att det oftast försvinner efter ett par tre timmar.....

hur som helst så tror jag att det som enda sjukdom där symptomen ändå stämmer in på junior, ÄR medaljongsjuka.....

sambo är tveksam och vi behöver en tredje part. eftersom familje rådgivningen bara har öppet på måndagar så vänder vi oss till läkarstationen....


det är 3st totalt från ånge vårdcentrals team som undersöker junior, sambo är med och jag är hemma och gör mej snygg för att gå på jobb....


dom kommer hem och diagnos?........ medaljong sjuka så klart! vad annars??? jag har kunnat haft mottagning en stund på morgonen om jag tänkt på det, eftersom jag nu är världsmästare på.... ja just det! PRICKAR!


det är fasiken värt en medalj(ong)!!!!!


 med ett litet leende på läpparna säger jag INTE "vad var det jag sa"...... men jag tänkte det! och ibland tänker jag högt...... fast inte denna gång, tror jag!


ner till jobbet lite klipp å lite färg! å nu som sagt sitter jag här.......

å väntar.....   vi hörs sedan!    tingeling!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette wallin - 25 oktober 2011 18:09

morgonprommis och världens goaste kaffe! (jo jag fick en ny sändning kaffe till min maskin) I bland är jag precis världens bästa på att steka ägg också! som i morse, då var jag det! Kommer ner på salongen har ett litet tele möte med Tess sedan in...

Av anette wallin - 24 oktober 2011 09:55

morgon prommis, CHECK!!!  bävar inför vintern då jag blir så begränsad i skogsterrängen pga all snö.... jag älskar att vara i skogen och hundarna leker och har det skönt när dom får vara lösa, tur vintern ger annat att se fram mot...   Denna veck...

Av anette wallin - 23 oktober 2011 12:52

i går tog jag en 2 timmars prommenad med Lenin det va skönt! Efter det inväntade jag snabba snickarn som hade varit upp till stugan i Vemdalen för att kolla in vart friggan ska stå. han fick ritningar o en kaffe sedan vart det duschen o piffning ...

Av anette wallin - 21 oktober 2011 20:48

veckan lider mot sitt slut.... traditionell fredag med lövbiff,smoothie(ett nyttigare alt till milkshake;0) och popcorn... idol och en fredags rök med Ucca! (fast hon kunde inte komma....;0)   Jag köpte en stuga i dag! en frigga som ska fungera...

Av anette wallin - 17 oktober 2011 09:48

ny vecka..... nya möjligheter! Helgen har vi spenderat i vemdalen, super nice väder och mkt trevligt folk! 2x Huskey (resturang) men vi åt bara ena dagen. Jag o Junior åkte upp på en gång jag slutade på fredagen.Sambo kom senare med lillebror o...

Ovido - Quiz & Flashcards