Alla inlägg den 16 mars 2009

Av anette wallin - 16 mars 2009 22:22

nää, nu har sambo kommit hem från hockey tittandet, vi har ätit limpmackor med ost och medwurst och doppat i Varm oboy så det skvätter runt på hela bordet!

nu skall vi lägga oss och MUUUUSA!

han är ute med hundarna???????   DET ÄR KÄRLEK DET!!!!! <3 <3 <3

tingeling! tingeling! jag fattar alls ingenting.....!.......

Av anette wallin - 16 mars 2009 20:38

jisses vad saker man hinner med om man helt plötsligt får några extra timmar över.....

är som sagt hemma med sjuk junior............

oj oj vad jag hinner.... allt från att jaga lägenhet till bror till att planera morgondagen i sollefteå samt en liten teach in i lycksele i maj och lite inför visningen i april......

har beställt hundfoder, skaffat ytterligare en ny foderkund.... pratat i över en timme med Alfons nya ägare.... där går allt bra är så lycklig över mitt val av matte!

mera hundsnack! självklart vart ju sixten, pappan till min planerade valp, BEST IN SHOW i helgen........ GRATTIS  MATTE ANSO!!!!!!  och självklart HANDLER ULRIKA!


gick till jobbet lagomt till halv fem fikade med El divo och Ucca.....

klippte henne sedan hade jag 2 st klipp och sling innan jag gick hem....


Sambo kom med junior eftersom han skulle till svärfar på hockey.....


Son modell större tränar breake dance!!! lite 80 tals influenser även på honom...... yoh man!!! längtar till det blir ngn uppvisning! han brukar ju slå mej med häpnad min käre son.... bra på nästan allt!


nu har jag kommit hem små tittar på cesar medan jag bloggar, får göra lite nytta sen när det är hund coachen, han har inte mycket att tilllföra vad jag har sett..... än så länge!


kanske får fram lite kvälls fika till sambo kommer hem.... det vart ingen frukost i morse och 2 cocosbollar och en kopp kaffe till middag..... skulle kanske haft nåt annat i magen.....?


i morgon bitti drar jag till sollefteå! härlig salong jag skall på, men ack så tråkig väg!.... stäng av era telefoner om ni inte vill hålla mej sällskap upp och tillbaka!   häpp!!!!  Tingeling, tingeling!.....


Av anette wallin - 16 mars 2009 08:07

i dag är det grått ute än så länge..... klockan är ju inte så mycket....

junior låter hemsk hosta och trög andning så lik sin mor så....

han får vara hemma!

en jädrans tur att jag inte ska till veterinären då i dag.

jag har tillbringat den första delen av morgonen till att sortera lite papper inför morgondagens jobb i sollefteå skall fixa lite mer med det nu på fm, måste rota fram mina gamla färghyllor och ta med till den salongen dom behövde fler.....

det kom ingen saluki får testa ngn annan gång..... fanns ingen transport.


skall också kika på några färgtekniker att dela med mej av när jag skall på "norrlandsturné" i maj.

måste skicka det matrealet till kontoret så bearbetar dom det till ett fint litet häfte.....

sedan närmar sej visningen i Malmö med stormsteg! första helgen i April....

vi vet ju vad vi skall använda oss av för tekniker så dom kan man gott plugga in så dom sitter ordentligt! det är de två senaste collektionerna vi skall visa då och vi har sååå bra upplägg! dansarna är klara och nu fattas bara de "vanliga" modellerna....

det är redan modeller som var med på våran förra visnig i malmö som hört av sej och vill vara med igen! KUL!!

hoppas hoppas hoppas på många fina modeller att välja på!

NÅGON SOM ÄR SUGEN ATT VARA MED???????  hojta till! så skall jag meddela plats o tid för modelluttagning. det är alltså i malmö..... förta helgen i april.....

jätte kul! det verkar bli över 150 pers.... och det är på en nattklubb så lite party måste vi väl hinna med?....


ja ja det är ett par veckor kvar, har lite annat att fixa med först....


majsan undrar om vi ska ta en vecka i turkiet i maj..... hm hade inte varit fel, ett allinclusive direkt fr. midlanda... med gym..... ??? träna??? oj det var länge sedan... sist jag var med henne utomlands fick jag ju benhinne inflammation.... oj oj oj  skall man våga? vad tycker ni?


nä nu skall jag ta min morgon prommis dock inte så lång då när junior är hemma själv....

ska väl ta en näve tabletter själv också och äta lite frulle..... har gått upp 2 kg i helgen! fast det är inte så konstigt kan jag säga ska fundera om det är värt det eller ej.....

kanske hörs i em....

tingeling! tingeling!


Ja just det! funderar på att hyra ut stugan i vemdalen på påsklovet måndag till fredag v. 16..... Någon som vill???  1200kr/natt



Av anette wallin - 16 mars 2009 07:50

det bidde ingen fortsättning i går.... sorry!

tar det nu ist.


vi tog hundarna och skulle gå till pappa, junior hade spänt på sej skidorna och Tuwa fick sele så skulle han tolka!.....

(som tur var) kom farsan och yngsta syster som fö vart två på lördagen i skicross!!! första gången hon var med! har aldrig tränat på det ens!... det föds bara stjärnor i denna familj! och jag var först!!! ha ha ha ha ;0)

Junior villle hellre åka skoter med dom så vi vänder tillbaka och ar av skidorna.

sedan går vi med jyckarna, sambo och jag, ut i det strålande vädret! LOVELY!!!!! <3 <3 <3   i lööööve när han vill promenera med mej......

och bara det att jag i dag kan andas samtidigt, ja! helt perfekt helt enkelt!


väl framma placerar vi ut lite hundar... sulan på ett ställe(han kan inte leka med jackrusseln) tuwa på ett annat(hon löper) deras jackrussel på ett tredje(han har brytit av en klo och är näst intill trebent) och jakthunden på ett fjärde......  si så där allt går bara man vill....

så då kan vii sätta oss i solen och........FIKA!

Min lillasyster modell större, hon är en riktig jävel på å baka!!!! vi måste nog öppna ett café1 kollade på en lokal på vägen dit faktiskt! ha ha ha här sitter det inte fast! måste ringa och kolla om den är ledig.....


ungarna åker pulka mm, efter skoter morfar kör så snällt.....

vi solar o pratar, det börjar ringa en del ang hundutställningen många frågor och funderingar.....


sedan bär det av mot stugan igen, junior har spänt tuwa för en spark och får åka snålskjuts hela vägen hem....


väl tillbaka i stugan putsar jag fönster och sambo sätter upp lite panel.... fortsättning följer....


gräver lite i frysen och hittar mamma uccas köttbullar så det blir go middag innan vi blåser av bgolven och åker hem....


hemma är det vanlig söndag soffa och beck.....  gonatt!

tingeling tingeling..... 

Ovido - Quiz & Flashcards