Alla inlägg den 19 maj 2009

Av anette wallin - 19 maj 2009 20:57

japp då var hundarna spårade o klara! det gick galant i dag med....

nästa gång får det bli ännnnnnu längre och ligga hela dagen!   på söndag kanske..

annars händer det nog inte mycket här i kväll en fruktsallad och soffan... är inte tokigt.


ringde och skulle kolla med yngsta syster om hon hade ngn björn frossa..

hon och hennes klass var nämligen ute i skogen i går och skulle kolla myrstackar.... men det vart björnstackar(e) i stället...

4st!!!! två vuxna  o två ungar...... mina knän skakar iaf.....   fejjade med en gamal polare från vemmis förra veckan han hade haft björn bara en bit från huset då.... och sett en i bilen..... så visst finns det björn i vemdalen!


hoppas kunna åka dit nåt .. i helgen kanske? få se.'

nu blire filmtajm!   tingeling!

Av anette wallin - 19 maj 2009 17:48

jaha ett dagsverke avklarat.... snart...


fullt på jobbet, för man får väl räkna El divo som kund......? iaf när han klipper o färgar sej....


vi har fått massor med skojsiga parfymer!!!!!!! kom å se!!!!!


åkte till skogen direkt! la 3 blodspår ganska så rejält svåra!!! många vinklar å långa spår.... ska bli intressant å se......

dom ska få ligga i allafall 3.5 timmar och troligen lite till innan vi börjar gå...

det är nu dom får visa om det är dax för anlagsprov än.....


väl hemma har sambo hämtat junior och dragit i gång en taco gratäng!

Mums! vad gott det blev! tänk vad man kan få i hop av " gamla" taco rester.....


nu skall sambo och jag sätta upp resten av innertaket i gladhyddan innan jag skall iväg.....

kanske hörs i kväll nåt, vi har i alla fall fått nys på ett djävulskt fint hus i thailand......  men dra åt fanders!!! dit skulle jag kunna tänka mej att fly i höst....

få se vad det blir..... det är mååånga bud....

inner talk var det!     tingeling! 

Av anette wallin - 19 maj 2009 08:56

jaha, veckans andra dag....

en liten prommis i morse, var ute i en timme men vad gör väl det när man träffar folk på vägen som älskar hundar!....... hon hoppar av cykeln och kryper ihop på marken och mina jyckar fullkomligt överöser henne med pussar!    jippie!!!!! en som vill kelas!!!!


eftersom hon är ny hemkomen från rasutställning har vi en del att prata om..... lite annat också för den delen!    läääängtar!


vi fortsätter jyckarna o jag... vi träffar hundar ,igelkottar och katter allt är lika intressant men ingen vill leka.....


i går hände nåt riktigt tragiskt! ingen jag känner till eller ens hört namnet på förlorade ett barn.....

det måste vara det värsta som kan hända en förälder!

Det är dax nu!!! för ALLA vuxna, med eller utan egna barn, ta ert ansvar!!!!

MOBBINGEN MÅSTE SLUTA!!!!!! och det är NU!!!!

det är vi som sitter på makten! det är vi som kan göra nåt och det är vi som MÅSTE göra nåt!!!

struntsamma om det är ditt barn eller någon annans,ta ansvar för hur barnen agerar ute i samhället!vi måste alla hjälpas åt!

jag blir sjukt äcklad över att en 11-årig flicka inte ser någat annat alternativ än att ta livet av sej....... fy fan vad rädd hon ska ha varit...........

fyfan för alla oss vuxna som funnits i hennes närhet men som inte sett något.....

fyfan för de vuxna som sett men valt att vända sej bort då det inte gällde deras eget barn....

fy fan för de som skyller på att dom inte har tid.... den tiden har man inte den tiden TAR man......

nästa gång kanske det är ditt barn, din grannes eller din väns....

varför vänta????

Mina tankar går till de i flickans närhet,nu är det försent, och jag skäms å alla andras vägar ni som visste men trodde att det inte var så farligt...... fy fan! vem är DU som kan avgöra hur den flickan kände.....   *R.I.P*


nu måste jag gå och jobba..... det är tur att jag har jobb man får vara glad för det man har, vad det än må vara... glöm inte det!   tingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards