Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

fredag!

Av anette wallin - 22 maj 2009 08:35

goood morgon!!!!

fredag! tusiken så tiden rusar! men visst är det så här varje vår????? eller?


regnet hänger i luften, junior har lov så promenaden på morgonen förvandlas till en rast runda......


vi åker nog till vemdalen i em så jag tar lång prommis där, förhoppningsvis med sällskap av mandis...  Hoppas hon har cafe'et öppet!!!


någon som vet vart man kan köpa tårgas????? det har jag varit inne på förr,kontaktade en konstapel och frågade seriöst (eftersom han även är jägare och inte förtjust i björn...) om man inte kunde ha tårgas med sej när man var ute i skogen, som skydd för björn.........

han skrattade.......????????????.....

det är ju just detta som inte är så bra......   i skogen... björnen....

vi kan inte dela utrymmet tror jag .... varför kan dom inte sova på sommaren och vara vaken över jul o nyår i stället? då skulle vi ju kunna sammarbeta... vi ställer ut skinka o gröt..... eftersom det blir alltid över,

och dom kan passa på att rulla sej i snön eftersom dom inte luktar så gott heller.......  sedan kan dom sova från februari till december då är ju klimatet bättre också... och det finns mjuk mossa osv att bädda ner sej i...

få se om jag träffar ngn nalle i helgen då och se vad den kan tycka om det förslaget....

jag får hålla till godo med en reseförpackning paul mitchell spray i fickan så länge..... ifall att.....

vad tror du Björne???? är det nåt som skulle funka? du har ju mer erfarenhet än jag på det.... eller är det bara SWEDEN ROCK i skallen nu?.....


jag skall avverka 3 timmar jobb innan vi åker till vemmis iaf. vi åker nog direkt..

emmi kommer hem från utlandet i dag, hon har haft en fruktansvärd hemresa så son modell större skall få pyssla om henne ordentligt i kväll, men sedan kommer svärmor!!!   moahahahha!!!  man längtar ju efter kidsen (även om det inte är sina egna) när dom är borta så länge...(1 vecka...)

äntligen någon som uppskattar god mat å lååååånga sittningar!

Välkommen hem !!!!!


nä nu måste jag hoppa i duschen!  vi hörs i kväll! tingeling!


 
 
Ingen bild

mandis

22 maj 2009 12:05

självklart, det är alltid öppet! ;o)
mazariner, passar det?

 
Ingen bild

Björne

23 maj 2009 11:25

Ja,nu vet jag ju inte riktigt hur Paul Mitchellspray luktar, men lämna gärna ett varuprov så ska jag prova den på nästa nalle som behagar passera. Återkommer med utvärdering/testrapport om jag överlever.
;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette wallin - 25 oktober 2011 18:09

morgonprommis och världens goaste kaffe! (jo jag fick en ny sändning kaffe till min maskin) I bland är jag precis världens bästa på att steka ägg också! som i morse, då var jag det! Kommer ner på salongen har ett litet tele möte med Tess sedan in...

Av anette wallin - 24 oktober 2011 09:55

morgon prommis, CHECK!!!  bävar inför vintern då jag blir så begränsad i skogsterrängen pga all snö.... jag älskar att vara i skogen och hundarna leker och har det skönt när dom får vara lösa, tur vintern ger annat att se fram mot...   Denna veck...

Av anette wallin - 23 oktober 2011 12:52

i går tog jag en 2 timmars prommenad med Lenin det va skönt! Efter det inväntade jag snabba snickarn som hade varit upp till stugan i Vemdalen för att kolla in vart friggan ska stå. han fick ritningar o en kaffe sedan vart det duschen o piffning ...

Av anette wallin - 21 oktober 2011 20:48

veckan lider mot sitt slut.... traditionell fredag med lövbiff,smoothie(ett nyttigare alt till milkshake;0) och popcorn... idol och en fredags rök med Ucca! (fast hon kunde inte komma....;0)   Jag köpte en stuga i dag! en frigga som ska fungera...

Av anette wallin - 17 oktober 2011 09:48

ny vecka..... nya möjligheter! Helgen har vi spenderat i vemdalen, super nice väder och mkt trevligt folk! 2x Huskey (resturang) men vi åt bara ena dagen. Jag o Junior åkte upp på en gång jag slutade på fredagen.Sambo kom senare med lillebror o...

Ovido - Quiz & Flashcards